Заміна масла в автоматичній коробці перемикання передач, одним з видів якої є варіатор, входить в число обов'язкових процедур обслуговування автомобіля.
У варіаторі Джилі Емгранд ЕС7, згідно з приписами техпаспорта, рекомендується міняти масло кожні 60 тис.кілометрів пробігу, а іноді і частіше.
Для проведення заміни потрібно:
- масло-рекомендується ESSO EZL799A45, в даному випадку буде використовуватися Ravenol 1211110004;
- фільтр масляний 1066002097-Geely;
- прокладка піддону коробки 1066002099-Geely.
Робимо заміну масла своїми руками в варіаторі автомобіля Geely Emgrand EC7
У цій статті ми розповімо про те, яким чином самостійно замінити масло в варіаторі Джилі Емгранд ЕС7.
- Незважаючи на рекомендації виробника, для себе ми вирішили проводити заміну масла кожні 35 тис.кілометрів пробігу.
- Але, цього разу так не вийшло, тому автомобіль пройшов з часу останньої заміни майже 60 тис.кілометрів.
- Для виконання такої процедури нами було придбано масло Ravenol.
- Масло в кількості 4л з артикулом 1211110004, виробництва Німеччини.
- У комплекті з цим фільтром поставляється і прокладка піддону АКПП, але вона виготовлена з коркового матеріалу.
- А на автомашині Джилі Емгранд ЕС7 встановлена прокладка піддону варіатора з металевого сплаву.
- Тому ми вирішили залишити стару.
- Знизу на коробці є дві пробки, одна з яких контрольна, а друга зливна.
- Масло будемо зливати спочатку з контрольної пробки, а потім і зі зливної.
- Контрольну пробку відкручуємо шестигранником на 6.
- Але, відкручувати необхідно акуратно, щоб не зірвати грані пробки, тому, що потім доведеться шукати іншу.
- У нашому випадку відразу відкрутити не вдалося. Нічого не дали і кілька ударів молотком по пробці.
- В результаті ми знайшли дещо потужніший вороток, який вставили в головку на 12.
- А в цю головку ідеально увійшла біта зі шліцом Торкс на 40.
- І тільки таким пристосуванням нам вдалося все ж зірвати контрольку пробку варіатора Джилі Емгранд ЕС7.
- Далі викручуємо повністю цю пробку і зливаємо в приготовлену ємність масло.
- Його там буде всього грам 100 не більше. Відразу ж дивимося на якість масла.
- У нашому випадку стікає в принципі ще нормальне, прозоре масло.
- Потрібно мати на увазі, що на пробці є мідна шайба для ущільнення.
- Зазвичай їх змінюють також разом зі заміною масла.
- Але, ми в даному випадку цього робити не будемо, тому, що у нас є спеціально для цих цілей газовий пальник.
- З його допомогою ми обпалюємо шайбу цієї пробки на Джилі Емгранд ЕС7.
- А так, як шайба мідна, то вона розм'якшується і після цього прекрасно виконує свою роль.
- Так можна чинити з шайбами на будь-яких пробках.
- Масла в результаті з цієї пробки витекло близько 200 грам.
- Після цього відкручуємо зливну пробку.
- Для відкручування цієї пробки використовуємо шестигранник на 5.
- Цю пробку нам вдалося зірвати без додаткових зусиль і інструментів.
- Тому викручуємо зливну пробку варіатора Джилі Емгранд ЕС7 і зливаємо масло.
- Потрібно сказати, що на цій пробці є гумова шайба або прокладка.
- Але, вона в нормальному ще стані.
- У підсумку з варіатора стекло без малого три літри масла.
- Але, в піддоні там ще залишилося масла приблизно один літр.
- Так що в цілому в коробці приблизно чотири літри масла. А каністра, яку ми придбали, якраз і вміщує чотири літри.
- Тому по ідеї повинно її цілком вистачити.
- У зв'язку з тим, що піддон варіатора має борти не однакової висоти, ряди болтів його кріплення також розташовуються на різній висоті.
- Саме тому, якщо ви почнете відкручувати болти з нижнього ряду, то відразу почне витікати масло.
- А це буде дещо незручно.
- Тому найкраще спочатку відпустити болти на дальньому ряду, які в глибині. А потім вже приступати до переднього ряду.
- Щоб полегшити собі роботу, ми придумали спеціальний подовжувач для зручності відкручування болтів в глибині.
- За допомогою цього подовжувача поступово відкручуємо всі болти по колу на піддоні варіатора Джилі Емгранд ЕС7.
- Для того щоб піддон різко не впав і масло не забризкало все навколо, залишаємо по одному болту з одного і з іншого боку, а всі інші викручуємо.
- Далі викруткою піддіваємо з одного кута піддон і по всій його довжині починає витікати масло.
- І щоб масло не розбризкалося по всій підлозі, залишаємо в такому положенні, чекаючи, коли все поступово стече.
- Потім викруткою далі піддіваємо піддон, щоб масло ще стікало.
- Головне діяти акуратно, щоб нічого не пошкодити.
- І коли масло повністю стекло, викручуємо два болта, що залишилися, і знімаємо піддон варіатора Джилі Емгранд ЕС7.
- Усередині на піддоні є круглий магніт, на якому збирається металева стружка.
- За кількістю стружки на магніті можна судити про стан масла і самого варіатора.
- У нашому випадку стружки на ньому практично немає.
- Усередині варіатора під піддоном можна тепер побачити і його масляний фільтр.
- Він просто вставляється в паз, тому і зняти його можна рукою.
- З одного краю він вставляється в паз, а з іншого впирається і тримається на гумці.
- Ми знімаємо фільтр, промиваємо весь низ коробки і після цього акуратно відриваємо прокладку.
- Вона утримується на герметику, тому, що під час минулої заміни масла на Джилі Емгранд ЕС7 ми промазували її з обох сторін.
- Промиваємо добре сам піддон від старого масла і бруду.
- Здираємо заодно і весь герметик на ньому.
- Відмили гарненько і прокладку, оскільки ми збираємося її знову встановлювати.
- Далі пальцем прямо змащуємо маслом кільце ущільнювача нового фільтра.
- І після цього встановлюємо його на своє місце.
- При цьому перевіряємо, щоб фільтр щільно встав на своє місце з усіх боків.
- Потім готуємо до установки піддон коробки Джилі Емгранд ЕС7. Для цього промазуємо герметиком і укладаємо прокладку.
- А потім встановлюємо піддон на своє місце і наживляємо болти його кріплення.
- Далі підтягуємо все болти, намагаючись виконувати це по діагоналі, щоб піддон з прокладкою притягувалися рівномірно.
- Ну і потім вже остаточно затягуємо все болти знову також по діагоналі.
- В результаті встановили ми назад піддон варіатора.
- Після цього розпалюємо пальник газовий, беремо пасатижами ущільнювальну мідну шайбу з пробки контрольної і нагріваємо її до красна.
- А далі відразу ж опускаємо її в воду, щоб загартувати.
- В результаті таких маніпуляцій шайба стає м'якою і знову готовою до використання.
- Тому одягаємо її на пробку і закручуємо на своє місце в піддоні варіатора Джилі Емгранд ЕС7.
- Пробку закручуємо повністю і злегка підтягуємо ключем.
- Також закручуємо і зливну пробку.
- Її ми затягуємо вже грунтовно.
- Ну і тепер готуємо тріскачку з довгим воротком, на кінці якого знову встановлюємо шестигранник на 6.
- За допомогою цієї конструкції нам буде потрібно викрутити заливну пробку, розташовану зверху на корпусі коробки.
- Тут же поруч ще й сапун, через який виходять надлишки повітря.
- Як виявилося, заливна пробка коробки Джилі Емгранд ЕС7 також має мідну шайбу, яку ми потім нагріємо, загартуємо в холодній воді і встановимо назад.
- А поки беремо пластикову пляшку, в шийку якої вставляємо шланг з шматком трубки на кінці.
- Зовнішній діаметр трубки приблизно 8мм.
- Дно пляшки при цьому зрізали і туди прив'язали дріт, щоб можна було пляшку підв'язати, утримуючи таким чином у вертикальному положенні.
- В результаті пляшку підв'язали до капоту, трубку на кінці вставили в отвір заливний на коробці і тепер заливаємо в пляшку придбане масло.
- Масло йде досить швидко, тому заливши близько 2-х літрів, робимо перерву і перевіряємо знизу, щоб не було підтікань.
- Якщо все нормально, то продовжуємо заливати масло далі в варіатор Джилі Емгранд ЕС7.
- Таким чином з 4-х літрової каністри залили близько 3,5 літра масла.
- Після цього закручуємо заливну пробку, ще раз перевіряємо на наявність патьоків і пробуємо запускати двигун.
- Якщо все нормально, вимикаємо і знову перевіряємо зверху і внизу чи немає патьоків масла на корпусі коробки.
- Якщо раптом такі з'явилися, то необхідно підтягнути в тому місці болти.
- Далі знову запускаємо двигун і акуратно пробуємо перемикати передачі в АКПП.
- При цьому ричаг повинен ходити легко, вільно, без заїдань і без посмикувань.
- Тепер вимикаємо двигун, спускаємося знову вниз і викручуємо контрольну пробку в коробці Джилі Емгранд ЕС7.
- Якщо з пробки масло не витікає, значить необхідно долити ще в коробку.
- Тому ми долили практично все масло, що у нас залишилося в каністрі. Після цього закрутили пробку назад.
- Запустили двигун і знову відкрутили пробку.
- Почекали, поки струмінь масла зменшився трохи і закручуємо пробку назад.
- Потім виїхали з гаража і проїхалися кілометрів 5 шляху. Перевірили роботу варіатора на всіх режимах.
- Заодно перевірили чи не гуде варіатор.
- Після цього повернулися назад і знову відкрутили контрольну пробку коробки.
- Масло знову при цьому потекло повним струменем.
- Дочекавшись, коли масло почало стікати тонкою цівкою, закручуємо пробку назад вже грунтовно.
- В результаті у нас злилося близько 150 грам масла. Це нормально. Тому процес заміни масла вважається на цьому завершеним.
- А тому і розповідь нашу про самостійну заміну масла в варіаторі Джилі Емгранд ЕС7 на цьому закінчено.