Одним з основних пристроїв газобалонного обладнання IV-покоління теплового двигуна є МАР-сенсор або датчик тиску і температури газу.
Насправді в невеликому корпусі МАР-сенсора вмонтована електронна плата з окремими електронними приладами, з'єднаними з електронним блоком управління ГБО.
Незважаючи на невеликий розмір МАР-сенсор або датчик тиску і температури газу, встановлений на Шевроле Авео, виконує безліч різних функцій.
У зв'язку з цим від його стану залежить функціонування всього ГБО, а звідси і динаміка роботи, а також потужність двигуна.
Міняємо самостійно датчик тиску газу на автомобілі Chevrolet Aveo
У пропонованій статті ми хочемо поділитися одним випадком заміни самостійно МАР-сенсора на Шевроле Авео.
- На нашому авто також встановлено ГБО 4-го покоління.
- І в один з прекрасних днів ми як завжди заправилися газом на добре перевіреній заправці.
- Здавалося б, звична справа, але проїхавши після заправки близько 10 кілометрів ми раптом відчули, що жвавість і потужність двигуна різко впала.
- Складалося враження, що автомобіль просто щось не пускає набирати швидкість.
- Після цього сигнальна лампочка на торпеді про перемикання виду палива стала блимати, хоча шкала показувала, що балон повний газу.
- А миготіння лампочки і зумер свідчать про те, що двигун переходить на інший вид палива.
- Після цього двигун запрацював нормально, і ми зрозуміли, що він самостійно перейшов на бензин.
- Підозра відразу впала на фільтр грубої очистки редуктора.
- Подумалося, що він просто засмітився, хоча заправка газом була проведена на перевіреній заправці, на якій ми вже давно заправляємося.
- Приїхавши в гараж, ми перевірили ще раз роботу двигуна Шевроле Авео на холостих обертах.
- На бензині він працює жваво, рівно і без захлинань.
- А після перемикання на газ агрегат став захлинатися при спробі збільшити оберти і працювати нерівно.
- При цьому шкала показувала, що балон повний, а лампочка сигнальна при цьому блимала чомусь.
- При цьому не покидає відчуття, що фільтр засмічений гарненько.
- Тому, не бажаючи більше випробовувати долю, ми перекрили газ в балоні і витягли фільтр з його корпусу в редукторі.
- При зовнішньому огляді сам фільтруючий елемент має ще нормальний вигляд.
- Потрібно сказати, що з цим фільтром автомобіль Шевроле Авео пройшов приблизно 1 тис.кілометрів.
- Проте ми замінили фільтр редуктора на новий, але ніякого результату це нам не дало.
- Після цього ми провели діагностику на офіційній СТО, яка показала, що вийшов з ладу МАР-сенсор або датчик тиску газу.
- В даному випадку у нас встановлений датчик типу Stag PS-04 plus.
- У зв'язку з цим ми придбали точно такий же новий датчик в комплекті з перехідником.
- Але, разом з МАР-сенсором ми також придбали і фільтр тонкої або парової очистки разом з відстійником типу Alex Ultra 360 D12-D12.
- Справа в тому, що всі присадки і добавки, які бувають в газі очищає якраз фільтр тонкого очищення.
- Саме тому ми вирішили одночасно замінити і цей пристрій на нашому Шевроле Авео.
- В якому положенні слід встановлювати фільтр тонкого очищення з колбою можна визначити по написах на її кришці.
- Там вказано вхід і вихід на штуцерах. Сам фільтруючий елемент вже всередині колби.
- У зв'язку з цим від'єднуємо клему на акумуляторі і фільтр встановлюємо просто на місце старого.
- І тепер для того, щоб зняти МАР-сенсор, потрібно спочатку викруткою зняти його стопорне кільце.
- Потім знизу від'єднуємо роз'єм з проводами, натиснувши при цьому фішку.
- Також тут же внизу від'єднуємо невеликий шланг зі штуцера датчика.
- Від'єднавши в результаті датчик тиску, беремо новий. Вони абсолютно однакові, якщо порівняти.
- На корпусі нового пристрою, який ми придбали для Шевроле Авео, є відповідне маркування.
- І новий і старий датчик є оригінальними пристроями.
- В результаті встановлюємо новий датчик і його перехідник на місце старих, приєднавши всі шлангочки.
- Після чого з'єднуємо його з знову встановленим фільтром тонкого очищення і його колбою.
- Для того, щоб шланг з датчиком і фільтром не бовталися під час руху, ми прикріпили його хомутом до акумуляторної клеми.
- Ну і після цього запускаємо двигун автомобіля Шевроле Авео.
- При цьому на торпеді шкала як і раніше показує, що балон з газом повний, але лампочка сигнальна тепер вже не блимає.
- Сам агрегат працює рівно і на збільшення оборотів реагує жваво, що на бензині, що на газі.
- Це говорить про те, що вся проблема дійсно була в МАР-сенсорі ГБО.
- Через цікавість ми вирішили розрізати корпус фільтра тонкого очищення, розташований в колбі, щоб подивитися його вміст і його стан.
- Розкривши корпус, ми переконалися, що всередині багато бруду і сам фільтруючий елемент також на половину чорний.
- Це може свідчити про те, що в паровий фільтр ГБО нашого Шевроле Авео також потрапило чимало бруду і можливо через це також двигун не міг нормально функціонувати.
- Причому сталося це практично відразу після чергової заправки.
- Проконсультувавшись з фахівцями газового обладнання, ми прийшли до висновку, що від стану фільтра тонкого очищення безпосередньо залежить і робота датчика тиску газу, а також і форсунок.
- У зв'язку з цим ми рекомендуємо міняти фільтр тонкого очищення через кожні 5 тис.кілометрів пробігу, а фільтр грубого очищення – через кожні 8 тис. кілометрів.
- І на завершення хотілося відзначити, що на придбання датчика тиску і фільтра нами було витрачено трохи менше 1,5 тис.грн.
- У той час як на СТО тільки за один МАР-сенсор пропонували заплатити 1500 грн.
- Сама ж заміна цих пристроїв ніякої складності, як бачите, не становить.
- Справедливості заради потрібно також зауважити, що через 50 тис.кілометрів встановлений сенсорний датчик у нас знову вийшов з ладу.
- Тому довелося в черговий раз купувати новий.
- Правда, на цей раз нами був придбаний точно такий же МАР-сенсор, тільки лише польського виробництва.
- Різниця в тому, що на мікросхемі контакти всі акуратно залиті якимось компонентом, чого не було в інших.
- А це, на нашу думку, захистить всі контакти від корозії і буде запобіганням їх швидкого руйнування.
- Вартість знову придбаного датчика складає всього 500 грн.
- На цьому і розповідь нашу про самостійну заміну датчика тиску газу або МАР-сенсора ГБО автомобіля Шевроле Авео закінчено.