Як відомо, в єдиний т.зв. комп'ютер автомобіля в обов'язковому порядку входить електронний блок управління двигуна або ЄСМ.
Це блок, який відповідає за роботу всіх електричних ланцюгів двигуна.
Як і всі деталі і запчастини Джилі Емгранд ЕХ7 або Х7 електронний блок управління двигуном (ЕБУ), що встановлюється на цьому сучасному кросовері, з плином часу виходить з ладу.
Крім того, в цих пристроях також є свої слабкі або найбільш вразливі місця.
Артикул електронного блоку управління двигуна Джилі Емгранд ЕХ7-1016005008-Geely.
Виконуємо правильно своїми руками ремонт ЕБУ Geely Emgrand ЕX7
У пропонованій статті ми хочемо розповісти яким чином можна правильно провести ремонт електронного блоку управління двигуном автомобіля Джилі Емгранд Х7 або ЕХ7.
- Беручи до уваги, що ЕБУ за своєю суттю – це електричні мікросхеми, резистори, транзистори і конденсатори, зібрані в єдиному корпусі, його ремонт вимагає певних знань і навичок.
- Тому багато власників таких авто, намагаючись відремонтувати блок управління, що вийшов з ладу, не розуміючи, вирізують різними способами частина його задньої стінки.
- Це стосується в основному таких пристроїв, як Delphi MT22.1 або Delphi MT22.5.
- Обидва ці пристрої об'єднує те, що у них дуже часто виходить з ладу драйвер дросельної заслонки.
- Складається враження, що в ці пристрої встановлюють з якимось дефектом драйвер, що відповідає за дросельну заслонку.
- Так ось, знаючи про цю особливість ЕБУ згаданих типів, власники намагаються дістати мікросхему ЕБУ, що вийшла з ладу на Джилі Емгранд ЕХ7 і замінити на ній дефектний драйвер.
- Але, для цього вибирають не найкращий спосіб, випилюючи на задній стінці корпусу блоку вікно навпроти, як вони думають, згаданої мікросхеми.
- Робиться це через звичайну лінь або незнання будови самого блоку управління.
- У зв'язку з цим ми вирішили розповісти і показати, яким чином потрібно правильно своїми руками розбирати такого роду блок і зробити в ньому відповідний ремонт.
- А розповідь наша буде здійснюватися на прикладі електронного блоку управління типу Delphi MT22.1.
- Насправді ніякого вікна вирізати не потрібно, а необхідно просто зняти задню кришку з блоку.
- А так як вона посаджена на великому шарі герметика, то для того, щоб цю кришку зняти, досить добре її нагріти і потім виколупати із з'єднання герметик.
- Попередньо, щоб легше було виколупувати, канцелярським ножем можна підрізати цей герметик.
- І в результаті, що називається, розполовинюєм корпус цього ЕБУ Джилі Емгранд ЕХ7.
- Далі нам необхідно розпаяти роз'єм для того, щоб можна було дістатися до схеми самого драйвера.
- З цією метою промазуємо всі контакти цього роз'єму спеціальним паяльним флюсом ЛТІ-120.
- Цим ми полегшимо для себе процес випоювання контактів.
- Потім беремо лусочки сплаву Розе і накладаємо їх на промазані контакти.
- І далі за допомогою розігрітого паяльника акуратно розтягуємо ці лусочки по всіх контактах роз'єму ЕБУ Джилі Емгранд ЕХ7.
- При цьому не варто економити, а наносити рясно на всі виводи, як збоку, так і зверху, гарненько прогріваючи, щоб припой змішався повністю з основним припоєм.
- Тепер нам буде потрібно оловоотсос.
- З його допомогою ми поступово, один за іншим, випаюємо весь припой з усіх виводів роз'єму.
- Робити це можна за допомогою ручного приладу, але це займе занадто багато часу.
- Тому в даному випадку ми скористалися саморобним вакуумним оловоотсосом.
- З його допомогою ми даємо гарненько прогрітися спочатку певній площі, а потім з неї в камеру приладу висмоктуємо весь наявний на цьому майданчику припой.
- Єдиним недоліком такого приладу є тільки занадто швидке і сильне нагрівання самої камери.
- І ось таким способом потихеньку відпаяли один ряд виводів блоку Джилі Емгранд ЕХ7.
- Після чого переходимо на другий ряд і продовжуємо таким же чином.
- Так як герметик зазвичай рясно затікає і під плату, то по завершенні процесу відпаювання необхідно ще раз акуратно прорізати ножиком по всьому периметру блоку або плати.
- Далі беремо будівельний фен і, зробивши з одного боку плати преднатяг за допомогою викрутки, прогріваємо зверху.
- Потім точно таку ж процедуру виконуємо і на іншій стороні.
- Головне в цьому випадку не пошкодити пістони на роз'ємі нашого блоку Джилі Емгранд ЕХ7.
- Тому додатково можемо і їх гарненько прогріти феном. Плата при цьому буде звільнятися від припою і підніматися сама.
- В результаті всіх цих маніпуляцій добиваємося того, щоб можна було підняти плату з корпусу блоку.
- Виймаємо плату повністю з коробки і зі зворотнього її боку можемо тепер побачити драйвер дросельної заслонки через якого власне і сталася вся несправність.
- Це мікросхема типу L9958.
- І тепер добре можна розглянути також і отвори під виводи роз'єму при просвічуванні.
- Тобто, припою в них не залишилося, і вони всі цілком чисті.
- У коробці блоку ми також можемо спостерігати тепер сам роз'єм.
- При цьому всі його пістони повинні бути цілими і рівними, щоб потім можна було назад одягнути плату і встановити на своє місце в коробку Джилі Емгранд ЕХ7.
- Але, перш нам необхідно випаяти драйвер, що вийшов з ладу, а замість нього встановити новий.
- Для цієї операції необхідний підігрів знизу плати.
- У зв'язку з цим ми використовуємо знову саморобний пристрій, який ми виготовили зі старого звичайного прожектора потужністю 150Вт.
- В нього вставили регулятор або диммер спеціально для регулювання потужності змінного струму.
- В результаті придуманий пристрій працює дуже просто.
- Ви кладете фонарь на стіл, подаєте живлення на його лампочку і диммером регулюєте яскравість її світіння.
- А так, як на платі блоку Джилі Емгранд ЕХ7 та Х7 деталі розташовуються з обох сторін, то підігрівання знизу дуже здорово допомагає при їх отпаюванні.
- У зв'язку з цим ми і кладемо плату на ліхтар з лампою, включаємо підігрів і додаємо флюсу під мікросхему драйвера.
- Після цього трохи очікуємо, щоб припой на мікросхемі досить прогрівся і вже навіть став трохи диміти.
- Потім зменшуємо диммером трохи потужність підігріву. Далі включаємо фен і прогріваємо зверху трошки зовсім.
- І в цей же час пінцетом просто витягуємо мікросхемку драйвера Джилі Емгранд ЕХ7 наверх.
- Прибирайте її в сторону або викидайте відразу, щоб вона не заважала, і ви помилково не припаяли її знову на плату.
- Тепер, поки ще все гаряче і тому, що знизу нова мікросхема має деякий тепловідвід, додаємо відразу на місце її установки трохи припою.
- Після цього кладемо на це місце нову мікросхему драйвера і прогріваючи феном зверху, поправляємо трохи, і вона сама сідає на своє посадочне місце плати ЕБУ Джилі Емгранд ЕХ7.
- А так, як все ще гаряче, то мікросхемку можна без проблем поправляти і направляти при необхідності.
- Головне в першу чергу припаяти середину, а з лапками потім вже дуже легко впоратися.
- Коли драйвер встав на місце і припаявся, вимикаємо підігрів з феном і даємо мікросхемці трохи охолонути.
- За великим рахунком нова мікросхема у нас вже практично закріплена на своєму місці.
- Однак, для надійності ми додаємо по краях драйвера ще трохи флюсу і потім за допомогою паяльника пропаюємо додатково його мікросхемку на платі ЕБУ Джилі Емгранд ЕХ7.
- При цьому флюсу не шкодуємо і якщо ніжки мікросхеми відпаялися, що швидше за все і трапиться, обережно їх знову поправляємо і припаюємо.
- Після того як завершили пайку, необхідно голкою або іншим схожим предметом перевірити ніжки мікросхеми, щоб всі вони були припаяні і жодна з них не бовталася.
- Якщо все нормально, то скроплюємо очищувачем флюсу саму мікросхемку.
- Після чого ватним тампоном або ватною паличкою очищаємо навколо мікросхемки весь зайвий флюс і інший бруд.
- Можна також пензликом ретельно почистити ніжки мікросхемки, щоб там не залишилося зайвого флюсу.
- Потім знову уважно все перевіряємо, щоб ніде на мікросхемі блоку управління Джилі Емгранд ЕХ7 не залишилося похибок або бруду.
- Можна, звичайно, так ретельно флюс не відмивати, але, де гарантія, що потім він не зробить який-небудь вплив на роботу деталей або всього ЕБУ.
- Тому краще все привести в порядок відразу і перевірити.
- Якщо все в порядку, то тепер беремо обплетення і видаляємо з плати залишки сплаву Розе.
- Просто акуратно протираємо між деталями, щоб повністю зібрати залишки сплаву.
- Потім, коли плата вже вся чиста, встановлюємо її назад в чисту коробку корпусу блоку управління двигуном Джилі Емгранд ЕХ7.
- Вона добре лягає на своє місце, після чого потрібно трохи придавити, щоб почути характерне клацання.
- Також дивимося, щоб всі ніжки роз'єму увійшли в свої гнізда або отвори.
- Додатково придавлюємо всюди плату, щоб вона повністю сіла на своє місце.
- Після цього беремо припой і знову припаюємо всі виводи роз'єму, які ми раніше розпаяли.
- Спочатку один ряд пропаюємо, а після цього і другий поспіль.
- Потім скроплюємо всі контакти очищувачем флюсу і прибираємо його залишки.
- Для цього так само, як і раніше використовуємо ватний тампон або ватяну паличку і щітку.
- У підсумку отримуємо повністю запаяний блок управління і чисту плату Джилі Емгранд ЕХ7.
- При цьому драйвер успішно замінений, а корпус блоку залишився цілим.
- Залишається тепер тільки зібрати блок назад і встановити на своє місце.
- Для цього беремо кришку блоку і в обов'язковому порядку наносимо термопасту всередині її на місця зіткнення.
- Це потрібно для того, щоб не порушити тепловий перехід від плати до корпусу блоку.
- Після цього заповнюємо канавку по периметру кришки герметиком.
- В якості останнього ми використовуємо в даному випадку високотемпературний формувач прокладок, яким користуються багато автослюсарів при заміні прокладок піддонів та ін.
- Канавку при цьому заповнюємо повністю, навіть з верхом.
- Економити в цьому випадку також не варто – собі дорожче.
- Далі просто акуратно складаємо дві частини блоку Джилі Емгранд ЕХ7 воєдино.
- Потім гарненько здавлюємо обидві частини, щоб видавився герметик зайвий.
- Боятися цього не варто, тому, що після того, як цей герметик застигне, ми його просто акуратно зріжемо.
- А для того, щоб герметик краще схопився, затискаємо весь блок управління в лещата і залишаємо в такому положенні на ніч.
- Вранці його знімемо, зайвий герметик по всьому периметру зріжемо і в результаті отримаємо ЕБУ точно таким же, яким він був до початку ремонту.
- Після цього встановлюємо блок управління двигуна назад на автомашину Джилі Емгранд ЕХ7 і запускаємо двигун.
- Машина повинна при цьому працювати нормально.
- Тепер залишається перевірити помилки, стерти їх, якщо такі залишилися і можна експлуатувати автомобіль далі.
- А розповідь нашу про самостійний правильний ремонт ЕБУ двигуна Джилі Емгранд ЕХ7 чи Х7 на цьому закінчено.