У сучасному передньопривідному автомобілі встановлюється рейковий рульовий механізмом з гідропідсилювачем (ГУР) керма.
Від цього управління автомашиною стає у багато разів легше, але пристрій рульового механізму ще складніше.
У будь-якому випадку розбирання, як механічного, так і гідравлічного рульового механізму вимагає відповідних знань і навичок.
Артикули рульової рейки Джилі Емгранд ЕС7 в зборі:
Виконуємо своїми руками розбирання і зворотнє збирання механічного рейкового механізму, а також механізму з ГУР Geely Emgrand EC7
У пропонованій статті ми розповімо, як правильно розібрати, а потім назад зібрати рейковий рульовий механізм механічного типу і з ГУР, що встановлюється на Джилі Емгранд ЕС7.
- Отже, уявіть собі, що вам належить розібрати для ремонту, а потім назад зібрати механічний і з гідропідсилювачем кермові механізми.
-
Самостійне правильне розбирання і складання механічного рульового механізму
- Для початку необхідно цей механізм зафіксувати в лещатах
- В даному випадку це механізм виробництва всесвітньо відомої компанії Дженерал Моторс.
- Так ось, розбирання його ми почнемо з відкручування контргайки, а потім і пробки для того, щоб можна було дістатися до сухарів, які перешкоджають або компенсують передчасний знос втулок рейки рульової.
- Для того, щоб відвернути контргайку, ми радимо скористатися трубним або газовим розвідним ключем.
- За допомогою такого ключа дуже легко охопити контргайку і викрутити або закрутити.
- Тому зазначеним ключем захоплюємо контргайку, зверху головкою з воротком притримуємо за гайку пробки і зриваємо контргайку.
- Після цього відкручуємо цю гайку майже до кінця, але повністю можна не відкручувати.
- Потім головкою з воротком відвертаємо пробку повністю.
- Під цією пробкою або всередині неї знаходиться пружина.
- А всередині корпусу повинні бути сухарі, які можна дістати викруткою.
- Іноді, правда вони можуть просто заіржавіти і не так просто їх звідти дістати. У нашому випадку так і вийшло.
- Тому далі нам буде потрібно відкрутити гайку в отворі, щоб витягнути вал-шестерню.
- В даному випадку для цього використовуємо звичайний розвідний ключ.
- Відкрутивши гайку, знімаємо її разом з пробкою з ведучого вала.
- Після цього, трохи провернувши, витягуємо вже безпосередньо сам вал-шестерню.
- На цьому валу повинен бути також і підшипник.
- Наступним кроком буде витягування з труби механізму рульової рейки.
- Для цього знімаємо рульовий механізм з лещат і знову, трохи провертаючи, витягуємо рульову рейку з труби механізму.
- Тут встановлюється звичайна зубчаста рульова рейка.
- І на цьому все, механічний рульовий механізм у нас практично повністю розібраний.
- Далі нам належить зібрати його в зворотному порядку.
- Перш ніж збирати, необхідно мати на увазі, що в трубці корпусу механізму є великий прорізь.
- У той же час на самій рульовій рейці крім зубів є два отвори, в які кріпляться рульоові тяги.
- Так ось, при установці рульову рейку потрібно вставляти таким чином, щоб ці два отвори виявилися в прорізі труби.
- Якщо рейка не заходить вільно, то можна її підштовхнути не сильними ударами.
- Після цього знову затискаємо корпус механізму в лещата і вставляємо назад на своє місце вал-шестерню.
- При цьому трубу корпусу потрібно затискати в лещатах чутливо, тому, що вона алюмінієва і її дуже легко можна зігнути.
- Для того, щоб переконатися, чи встав вал на своє місце, необхідно рукою спробувати провернути його трошки вліво-вправо.
- При цьому дивимося в проріз трубки і якщо рейка в цей момент також рухається взад-вперед, значить вал вже на місці.
- Тому одягаємо на нього гайку з пробкою, закручуємо і затягуємо ключем.
- Потім звільняємо корпус механізму в лещатах, перевертаємо іншим отвором вгору і знову затискаємо.
- В цей отвір вставляємо пружину і потім пробку з контргайкою, після чого закручуємо її.
- Затягнувши майже до межі цю гайку, далі затягуємо трубним ключем і контргайку.
- Потім перевіряємо обертання вала. Якщо він не обертається або обертається туго, то необхідно гайку на пробці трохи відпустити.
- І якщо вал після цього став обертатися вільно, затягуємо до кінця контргайку.
- Гайку на пробці при цьому притримуємо ключем в тому положенні, як ми її залишили.
- Після цього знову перевіряємо обертання вала. Воно повинно бути вільним, легким і без ривків.
- Ось власне і все, що стосується розбирання і зворотного складання рульового механізму без гідропідсилювача керма.
-
Правильне розбирання і зворотнє збирання своїми руками рульового механізму з ГУР Джилі Емгранд ЕС7
- Розбирання рульового механізму з ГУР (насос відсутній) починаємо з відкручування наконечників рульових тяг.
- Для цього ключем на 19 утримуємо рульову тягу від провертання, а ключем на 22 одночасно відкручуємо контргайку наконечника Джилі Емгранд ЕС7.
- Відпустивши трохи контргайку, ключем на 13 тепер утримуємо тягу, а ключем на 19 відкручуємо рульовий наконечник.
- Зірвавши на початку, далі рукою викручуємо повністю наконечник.
- Потрібно відзначити, що дані кермові тяги регульовані.
- Саме за допомогою цих рульових наконечників, а точніше їх різьблення, ми отримуємо можливість регулювати загальну довжину рульової тяги, змінюючи тим самим величину сходження провідних коліс автомашини.
- Тобто накручуємо більше або менше сам рульовий наконечник на тягу, фіксуючи це все наявною контргайкою.
- На кінці наконечник з одного боку має внутрішню різьбу, а з іншого – шаровий шарнір з конічною поверхнею пальця, різьбленням і в кінці отвором для шплінтування гайки.
- Далі точно таким же чином знімаємо рульовий наконечник і з іншого боку механізму Джилі Емгранд ЕС7.
- Також потрібно сказати, що на наконечниках є мітки у вигляді букв L і R, Що означає лівий і правий.
- Тому переплутати місцями їх просто неможливо.
- Далі нам буде потрібно від'єднати кермові тяги від механізму.
- Для цього пасатижами або круглогубцами стискаємо кінці хомута.
- Він при цьому послаблюється, і ми його просто знімаємо з тяги Джилі Емгранд ЕС7.
- Слідом за хомутом стягуємо і пильник з рульової тяги механізму.
- Після цього нашому погляду відкрилася конструкція, що складається з самої рульової тяги і специфічної форми болта.
- Тому, щоб від'єднати рульову тягу, беремо кутові пасатижі і з їх допомогою відкручуємо наявний болт.
- При цьому саму тягу Джилі Емгранд ЕС7 можемо притримати ключем.
- В результаті відкручуємо і від'єднуємо рульову тягу.
- Таким же точно способом від'єднуємо рульову тягу і з іншого боку механізму.
- Маркування на цих тягах відсутнє, а це означає, що вони взаємозамінні.
- Далі нам потрібно розібрати вузол ведучого вала.
- Для початку зриваємо тими ж кутовими пасатижами або ключем, а потім і відкручуємо руками контргайку пробки.
- А потім викручуємо і саму пробку механізму Джилі Емгранд ЕС7.
- Під пробкою всередині отвору може бути пружина, яку також потрібно вийняти.
- Тепер трохи провертаємо рульовий механізм і за допомогою головки на 22 зриваємо іншу пробку.
- Відкрутивши пробку, бачимо під нею ще одну гайку, яку відкручуємо за допомогою головки на 16.
- Однак, так як ця гайка накручена на ведучий вал-шестерню, що обертається, то відкрутити її так просто не вдасться.
- Для цього нам доведеться затиснути вал механізму Джилі Емгранд ЕС7 в лещата і тільки після цього гайку вдається відкрутити.
- Після цього знімаємо рульовий механізм з лещат, перевертаємо і на іншому кінці ведучого вала-шестерні виколупуємо сальник.
- Далі потрібно зняти стопорне кільце, за рахунок якого власне і утримується провідний вал в гнізді.
- Потім перевертаємо механізм і зі зворотнього боку за допомогою наставки акуратно вибиваємо вказаний вал з корпусу механізму Джилі Емгранд ЕС7.
- Після декількох ударів виймаємо вал з підшипниками зі свого гнізда.
- На витягнутий вал одягнена провідна шестерня і одночасно вал виконує роль також і золотника в цьому механізмі.
- Тепер саме час витягнути з труби корпусу рульову рейку, але тут зробити це так просто не вийде, оскільки всередині труби є ще поршень і шток.
- А щоб до них дістатися, необхідно з лівого боку труби рульового механізму Джилі Емгранд ЕС7 викрутити спеціальну гайку.
- Але, викрутити її крім як спеціальним ключем нічим іншим не вдасться. У нас же в даному випадку такого ключа не виявилося.
- При необхідності можна зняти з механізму і трубки, за якими під тиском підходить масло від клапана золотника до гідроциліндра.
- Що стосується самого масла, то на корпусі золотніка є два отвори магістралей.
- Це зливний отвір і нагнітальний, через які циркулює масло до золотника, а останній здійснює вже регулювання його подальшого руху по рульовому механізму і всьому рульовому приводу Джилі Емгранд ЕС7.
- Ось, власне кажучи, і все розбирання рульового механізму з гідропідсилювачем керма.
- Його збирання здійснюється в зворотній послідовності.
- Для цього встановлюємо корпус механізму в зручне положення і вставляємо в своє гніздо провідний вал-шестерню.
- Так як там всередині знаходиться запресованим підшипник, а вал повинен зайти в його внутрішню обойму, то доведеться по ньому трохи постукати, щоб він зайшов на своє місце.
- Для цього знизу підставляємо під підшипник велику головку, а зверху встановлюємо наставку і легкими ударами молотка забиваємо вал в своє гніздо.
- За характерним металевим звуком ми можемо визначити, що вал встав на своє місце.
- Потім знову перевертаємо корпус механізму Джилі Емгранд ЕС7 і накручуємо зі зворотнього боку гайку на 15, фіксуючи тим самим його вал.
- При затягуванні гайки знизу потрібно притримати вал за шліци, щоб він не провертався.
- Після того, як гайку затягнули, наживляємо також зверху пробку.
- Далі затягуємо цю пробку ключем грунтовно.
- Потім знову перевертаємо механізм Джилі Емгранд ЕС7 і одягаємо на вал підшипник, якщо той вискочив під час закручування пробки, а зверху встановлюємо сальник.
- Для цих цілей зазвичай використовують спеціальне оправлення. Але, через брак застосовують підручні інструменти.
- Зверху на сальник одягається стопорне кільце, а потім на вал одягаємо ще й пильник.
- Тепер знову перевертаємо механізм Джилі Емгранд ЕС7 і знизу вставляємо в отвір пружину.
- А потім притискаємо цю пружину пробкою до сухарів.
- Після чого на цю пробку накручуємо зверху контргайку, фіксуючи таким чином пробку від мимовільного відвертання.
- Далі знову беремо кутові пасатижі або ключ і затягуємо грунтовно контргайку.
- І потім переходимо до процедури установки рульових тяг механізму Джилі Емгранд ЕС7.
- Беремо одну з рульових тяг і вкручуємо її в посадковий отвір.
- Вкрутивши руками до упору, беремо два ключа і одним утримуємо від провертання рейку, а другим затягуємо болт тяги.
- Після цього одягаємо на тягу пильник.
- А потім фіксуємо цей пильник, одягнувши на його горловину хомут.
- Далі накручуємо на рульову тягу Джилі Емгранд ЕС7 ще й контргайку.
- Після цього накручуємо на тягу рульовий наконечник.
- Тільки дивіться при цьому на маркування, щоб не переплутати наконечники місцями.
- Сам наконечник встановлюємо пальцем вниз і підтискаємо рукою контргайку, фіксуючи його в такому положенні.
- Після цього беремо два ключа і затягуємо грунтовно контргайку.
- Далі точно такі ж операції виконуємо і на протилежному боці рульового механізму Джилі Емгранд ЕС7.
- Таким же чином накручуємо рульову тягу, потім на неї встановлюємо і фіксуємо хомутом пильник.
- Далі навертаємо контргайку і потім рульовий наконечник. На завершення ключами затягуємо контргайку, як і раніше рульову тягу.
- І на цьому розбирання і зворотнє збмрання рейкових механізмів з ГУР і без нього повністю нами завершене.
- А тому і розповідь нашу про правильне розбирання і збирання своїми руками рульової рейки з ГУР Джилі Емгранд ЕС7 і без гідропідсилювача на цьому закінчено.