Ситуація, коли генератор не дає зарядку на акумулятор є однією з найбільш неприємних, тому, що, на перший погляд, начебто все справно, а запустити двигун часто просто не виходить.
Точно така ж ситуація трапилася і на нашому автомобілі Равон Р2, яку ми і спробуємо вирішити самостійно.
Артикул запчастини Шевроле Спарк:
генератор з артикулом - 42419578-General Motors.
Ремонт своїми руками генератора на автомобілі Ravon R2 Chevrolet Spark
У пропонованій новій статті ми хочемо поділитися власним досвідом ремонту самостійно генератора на автомобілі Равон Р2 Шевроле Спарк.
- Як вже було сказано вище, в нашому автомобілі трапилася ситуація, коли під час руху на панелі приладів раптово загорівся індикатор розряду акумуляторної батареї, а разом з ним і ручного гальма.
- Зупинившись, щоб перевірити в чому справа, заглушили двигун і після цього запустити вже його не вийшло.
- У гаражі на наступний день виміряли напругу на клемах акумулятора, і прилад показав всього близько 2в.але, незважаючи на це двигун від нього запустився.
- Індикатор акумулятора при цьому згас і не загорявся.
- До слова, цей автомобіль 2006 року випуску і укомплектований сучасним трициліндровим силовим агрегатом з котушками запалювання.
- Замірявши тепер за допомогою приладу напругу на клемах АКБ, ми виявили, що вона становить при працюючому двигуні всього 10в.
- При збільшенні обертів агрегату напруга на акумуляторі зростає, але зовсім небагато.
- Це говорить лише про те, що акумулятор не отримує зарядку від генератора. Швидше за все вийшло з ладу реле-регулятор.
- У будь-якому випадку доведеться знімати генератор.
- А в цьому автомобілі Шевроле Спарк генератор розташований ззаду за двигуном в самому низу.
- У зв'язку з цим дістати його з-під капота практично не реально.
- Зробити це можна тільки лише знизу і то не так просто, оскільки там теж багато заважає. Але, діватися нікуди.
- Тому від'єднуємо клему акумулятора, а також фішку проводу збудження на генераторі.
- Потім за допомогою ключа на 12 відкручуємо болт зверху на самому генераторі.
- Зробити це краще з-під капота, звичайно.
- Далі піднімаємо автомобіль Шевроле Спарк і знизу відкручуємо захист двигуна.
- Після цього отримуємо непоганий доступ до генератора знизу.
- За великим рахунком в наявному просторі корпус цього пристрою повинен пройти за своїми габаритами.
- Але, цілком можливо, що доведеться додатково знімати ще й сам кронштейн його кріплення.
- Досить буде викрутити хоча б один болт цього кронштейна і послабити інший, для того, щоб можна було відвести цю деталь в сторону.
- Крім того, ми знайшли спосіб, як витягнути назовні відкручений генератор.
- Для цього достатньо відкрутити підкрилок і відвести його трохи вгору.
- В результаті в отвір, що відкрився, можна без особливих зусиль витягнути відкручений генератор Шевроле Спарк.
- Тобто, після того, як зрушите в сторону трохи кронштейн, генератор можна, задерши кожух підкрилка, витягнути в простір, що утворився, між лонжероном і підрамником машини.
- Далі переносимо знятий пристрій на робочий стіл і закріплюємо в лещатах для подальшого розбирання.
- Потрібно відзначити, що за лічені хвилини, коли працював двигун і ми вимірювали напругу на клемах генератора, він встиг досить пристойно нагрітися.
- А це вже саме по собі не є нормальним. Це може говорити про те, що всередині згорів діодний міст або блок випрямлячів.
- Але, точно ми зможемо дізнатися тільки після розбирання цього агрегату.
- Отже, для початку піддіваємо викруткою і знімаємо задню пластмасову захисну кришку.
- Потім переставляємо генератор Шевроле Спарк і встановивши вертикально для зручності, затискаємо в лещатах за вал ротора.
- Провернувши після цього за корпус пристрою, ніяких сторонніх шумів при цьому не чути.
- Це говорить нам про те, що підшипники генератора, що наявні всередині, знаходяться в нормальному стані.
- Але, тут вже збоку можна розглянути, що один з діодів на діодному мосту буквально розплавився.
- Тому проблема практично визначена.
- Однак, за допомогою паяльника все ж випоюємо діодний міст з генератора і знімаємо його.
- При детальному огляді блоку видно, що щітки знаходяться ще в нормальному стані.
- Але, ось один з діодів дійсно розплавився і навіть корпус його через це лопнув.
- Тому однозначно потрібно замінити діодний міст в зборі генератора Шевроле Спарк.
- А якщо так, то відразу потрібно від'єднати реле-регулятора від цього блоку, оскільки воно в нормальному стані.
- Та й у щіток тут ресурс далеко ще не вичерпаний. Тому нагріваємо паяльником контакт реле.
- І потім різким рухом викрутки пробуємо підірвати цю деталь, щоб від'єднати від блоку.
- Звичайно, таку операцію найкраще виконувати удвох, коли один гріє паяльником, а другий підриває викруткою.
- Але, при відсутності помічника можна впоратися і самому. Правда, для цього доведеться виконувати це в кілька прийомів.
- Як би там не було, від'єднали ми в результаті реле-регулятор від блоку випрямлячів генератора Шевроле Спарк.
- При огляді реле були виявлені сліди окислення, тому в таких випадках найкраще щітки відпаяти від регулятора і все промити гарненько і почистити.
- Ну і отримали ми в результаті новий діодний міст, тому тепер наше завдання зібрати все назад.
- Перш за все необхідно зачистити всі контактні майданчики на генераторі, з якими контактує діодний міст.
- І потім встановлюємо новий діодний міст на своє місце.
- Після цього нам потрібно прикрутити його трьома болтами.
- Але, перш, ніж це зробити, необхідно зачистити і контактні майданчики під капелюшками цих болтів.
- Цим ви позбудетеся від окислення і забезпечите в майбутньому хороший контакт діодного моста з корпусом генератора Шевроле Спарк.
- Закріпивши діодний міст, вкручуємо три болта, якими утримується реле-регулятор або реле зарядки.
- Далі нам буде потрібно припаяти назад в трьох місцях обмотки на діодному мосту, а також реле-регулятор припаяти на місце.
- На самому діодному мосту в місцях припаювання є вусики, які попередньо ми просто плоскогубцями підгинаємо.
- І після цього пропаюємо всі контакти діодного моста.
- При цьому пропаюємо ретельно, не шкодуючи для цього припою.
- По закінченню, щоб не було окислення контактів діодного моста генератора Шевроле Спарк, бажано скропити їх спеціальним мастилом для контактів.
- Потім одягаємо на місце захисну кришку і генератор наш готовий до експлуатації.
- Тому встановлюємо його на місце в зворотному порядку і потім закріплюємо також захист двигуна.
- Після цього ставимо на місце і приєднуємо акумулятор.
- І далі пробуємо запускати двигун.
- Як тільки двигун запустився, включаємо світло фар, пічку обігрівача та обігрів заднього стікла.
- У такому положенні проводимо замір напруги на клемах акумулятора.
- У нашому випадку прилад показав 14В, але це вважається нормальним, оскільки акумулятор на Шевроле Спарк, як ви пам'ятаєте, був майже розряджений, а на зарядці вдалося його потримати буквально хвилин 15.
- Тому ремонт наш вважаємо виконаним успішно.
- А розповідь нашу про самостійний ремонт генератора автомобіля Равон Р2 Шевроле Спарк на цьому закінчено.