Існує думка, що проводити ремонт газорозподільного механізму автомобіля завжди повинні досвідчені і грамотні фахівці.
Однак, в представленій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином можна самостійно проводити подібного роду ремонт і зокрема виставляти мітки на валах ГРМ автомобіля Чері Тіго.
- Так ось, перш за все нам необхідно виставити поршневу групу в робоче положення.
- Для цього провертаємо колінвал в будь-яку сторону, домагаючись, щоб всі поршні в блоці циліндрів виявилися на одному рівні.
- Але, при цьому у вас на шківі колінвала мітка може виявитися спрямованою вліво, тобто в сторону салону.
- А це неправильно, тому, що в такому положенні ви не зможете вставити фіксаторний болт в блок, а значить і зафіксувати таким чином сам колінчастий вал Чері Тіго.
- Тому провертаємо колінвал ще до тих пір, поки мітка на ньому виявиться праворуч, тобто буде дивитися в сторону бампера переднього.
- При цьому поршні у всіх чотирьох циліндрах також повинні знаходиться в одній горизонтальній площині.
- Після цього в корпусі блоку циліндрів, трохи нижче стартера, знаходимо заглушку.
- Так ось цю заглушку необхідно викрутити за допомогою ключа на 19.
- Будьте обережні, тому, що на цій заглушці є мідне кільце, яке ні в якому разі не можна втратити.
- Далі беремо спеціальний болт, який можна виготовити самому на верстаті або замовити токарю.
- Це специфічний болт, який має три частини різної товщини.
- Перша з них від кінця довжиною в 30мм має діаметр 8 мм, далі йде частина діаметром 12мм, довжина якої становить 24мм і третя – біля самої головки довжиною в 14мм має нарізану різьбу М16 з кроком 1,5.
- Так ось, зазначений болт закручуємо в отвір, з якого ми викрутили заглушку на блоці Чері Тігго.
- Для того, щоб болт цей зайшов повністю можна трохи, що називається, підігравати колінвалом, прокручуючи його трохи в ту або в іншу сторону.
- Після того як фіксаторний болт повністю закрутили, колінвал у нас виявився зафіксованим і можемо тепер ставити на місце ГБЦ двигуна і обтискати її.
- Для фіксації розподільних валів нам також не потрібні особливі навички або вміння.
- З цією метою досить виготовити спеціальну пластину, яку можна вирізати болгаркою з будь-якого листа металу.
- Головне, щоб товщина її була 4 мм.
- Далі її просто підганяємо під потрібний розмір, щоб вона лягала на вузьку сторону ГБЦ входила в прорізи на торцях распредвалів.
- При цьому в проріз випускного распредвала ця пластина входить абсолютно вільно.
- При цьому сам вал можна провернути і його проріз на торці стане трохи нижче поверхні прилягання головки Черрі Тіго.
- Але, в такому випадку ви не зможете вставити фіксуючу пластину туди.
- Тому распредвали ставляться завжди тільки в одному положенні.
- Другий распредвал-впускний, також має на торці проріз.
- Але, фіксуюча пластина в нього може не входити.
- У таких випадках прикладаємо пластину до торця впускного распредвала і робимо на ній спеціальні виміри.
- За цими вимірами потім робимо вирізи на пластині з таким розрахунком, щоб в них залишалося місце для проходу пелюсток вала.
- Крім того, в планці робимо ще три отвори, щоб можна було її фіксувати потім, вкрутивши болтики на 6 в аналогічні отвори на ГБЦ Чері Тіго.
- Це, правда, за бажанням. Ми ж цього не робимо зазвичай.
- В результаті після виконаних вирізів, вставляємо пластину в торцеві прорізи на распредвалах і останні виявляються у нас жорстко зафіксованими.
- Отже, головка блоку циліндрів Чері Тігго у нас встановлена на своєму місці, вали всі при цьому зафіксовані і ремінь ГРМ можемо накидати на шківи.
- При цьому болти распредвалів у нас не затягнуті, а вільні.
- Природно, що шестерні распредвалів на Чері Тігго у нас також вільні і можуть мати навіть невеликий люфт або хід.
- Планка на распредвалах встановлена і фіксуючий болт в блоці у нас закручений. Тому нам залишається виконати натяжку ременя ГРМ.
- Якщо ми подивимося тепер на механізм ГРМ знизу, то побачимо, що натяжний ролик ременя ГРМ має отвір у формі шестигранника на 6.
- Тому вставляємо в цей отвір шестигранник на 6 і за допомогою відповідного ключа тепер будемо провертати сам ролик за годинниковою стрілкою до тих пір, поки язичок на ролику співпаде з прорізом поруч наявного відливу.
- У тому випадку, коли ви встановлюєте новий ремінь ГРМ, то допускається щоб язичок на натяжному ролику пішов трохи далі зазначеного прорізу на сегменті в Чері Тіго.
- Справа в тому, що потім в процесі роботи двигуна новий ремінь в обов'язковому порядку просяде трохи, щільно встановившись по пазах і тому повернеться трохи назад.
- Натягнувши правильно натяжний ролик, можна в такому положенні фіксувати його, затягнувши для цього його болт ключем на 10.
- Ну і після цього, беремо головку на 18, яка відмінно входить в простір до болтів шківів чи шестерен распредвалів.
- Одягаємо цю головку на болт шківа вала, а з іншого боку утримуємо сам вал ріжковим ключем на 30.
- І таким чином затягуємо шків і шестерню распредвала.
- На Чері Тігго встановлені самонатяжні шківи, які в процесі роботи ще додатково самостійно підтягуються.
- Кому цікавий сам момент затягування шківів распредвалыв, той може додатково знайти це в інструкції.
- Ми ж затягуємо за власним відчуттям.
- Ну, ось власне і вся робота по виставленню самостійно міток ГРМ на Чері Тіго.