На шляху прямування педаль зчеплення в нашому автомобілі раптом стала "ватною", тому прийшов час замінити головний циліндр зчеплення, що вийшов з ладу.
Для виконання даного виду ремонту на автомобілі Шевроле Лачетті необхідно заздалегідь придбати:
- Як вже було сказано раніше, для заміни ми придбали новий головний циліндр зчеплення.
- Це пристрій марки AMD.GC 113, який є аналогом головного циліндра зчеплення Шевроле Лачетті з артикулом 96494422.
- Під капотом автомашини зазначений пристрій побачити так з ходу не вдасться, оскільки воно закріплено внизу під розширювальним бачком і тому побачити можна тільки його фрагмент.
- Але, на цьому підготовка до проведення ремонту не закінчилася.
- Знаючи про те, що нам буде потрібно якимось чином заглушити на деякий час трубку, яка подає гальмівну рідину через пластмасовий штуцер в корпус циліндра, ми виміряли діаметр цього штуцера, а також діаметр його потовщеної частини.
- В результаті отримали 8 і 11 мм відповідно.
- І вже виходячи з цих розмірів, виготовили з металевого прута діаметром 8мм спеціальний чопик.
- Цим чопіком ми потім зможемо заглушити згадану трубку після того, як від'єднаємо її від головного циліндра зчеплення.
- Робиться це для того, щоб не допустити витікання гальмівної рідини з системи зчеплення Шевроле Лачетті.
- Тепер ми приступаємо до сливу антифризу.
- Для цього відкриваємо зливний краник внизу радіатора охолодження і підставляємо під нього заздалегідь приготовлену ємність.
- Але зливати потрібно не весь антифриз, а тільки до того моменту, доки розширювальний бачок не стане порожнім.
- Це, перш за все, дасть нам можливість потім зняти сам бачок, і крім того дозволить зберегти охолоджуючу рідину в тому випадку якщо ви збираєтеся її використовувати і далі на Шевроле Лачетті.
- Після того як розширювальний бачок став порожнім, ми послаблюємо хомути на всіх трьох його шлангах і стягуємо їх зі штуцерів.
- Далі відкручуємо дві гайки на болтах кріплення бачка Шевроле Лачетті.
- А потім знімаємо розширювальний бачок зі свого місця.
- В результаті отримуємо вільний доступ до головного циліндру зчеплення.
- Для того, щоб легше було відкрутити цей циліндр, а також від'єднати його трубку, необхідно для початку скропити гайки на шпильках і з'єднання трубки аерозолем WD-40.
- І тепер нам знадобиться нарешті приготовлений спеціальний ключ на 10 з болтиком.
- Це спеціально виготовлений ключ для відкручування трубок.
- Він одягається на гайку трубки, потім затискається болтом і таким чином зривається гайка, що прикипіла.
- Якщо ж виконувати таку операцію звичайним ріжковим ключем, то існує велика ймовірність зірвати при цьому межі цієї гайки.
- І тоді доведеться міняти всю трубку, а в кращому випадку, міняти гайку, відрізати при цьому частину труби і знову кінець розвальцьовувати.
- Але, ми поки переміщаємося в салон Шевроле Лачетті. Тут нам належить розфіксувати пластину на вилці педалі зчеплення.
- Це дасть нам можливість видавити шток, що з'єднує вилку з педаллю зчеплення і не втратити його.
- Справа вся в тому, що в комплекті він не продається.
- Тому виймаємо пластину, а за нею і вказаний шток.
- В результаті вилка педалі зчеплення стала вільною.
- Після цього ми зірвали шланг, що подає гальмівну рідину в головний циліндр зчеплення, послабивши його хомут, і заглушили його приготовленим чопиком з діаметром 8мм.
- І тут ми звернули увагу на те, що на старому оригінальному циліндрі зчеплення Шевроле Лачетті штуцер знятого шланга металевий, в той час, як ми пам'ятаємо, на аналоговому виробі цей штуцер виготовлений із пластику.
- Але, думаємо, що це не страшно, оскільки тиску в цьому шлангу не буде під час експлуатації.
- Як ми знаємо тиск створюється якраз в трубці , розташованій трохи нижче цього шланга.
- Ну, а потім зірвали гайку цієї трубки на з'єднанні з циліндром зчеплення.
- Далі вже гайку трубки на головному циліндрі зчеплення Шевроле Лачетті можна відкручувати за допомогою звичайного ріжкового ключа.
- Після того, як відкрутимо трубку, потрібно буде відкрутити гайки на двох шпильках кріплення циліндра зчеплення.
- А для того, щоб відкрутити гайку на правій шпильці ми споруджуємо спеціальну конструкцію з головки на 13, подовжувача, карданчика та ще одного подовжувача.
- Всю цю конструкцію провертаємо простим воротком.
- Точно таким же способом відкручуємо і гайку на нижній або лівій шпильці.
- Правда тут довелося трохи змінити комбінацію конструкції: головка на 13, карданчик маленький, а потім і великий подовжувач.
- В результаті відкрутили ми обидві гайки зі шпильок циліндра зчеплення Шевроле Лачетті.
- Це звичайні гайки на 13.
- Ну і потім можемо витягувати головний циліндр зчеплення назовні.
- Правда зробити це дещо важкувато, тому, що частина пристрою, що розташована в салоні автомобіля, занадто довга.
- У зв'язку з цим при спробі витягнути циліндр, він упирався в блок АБС, розташований поруч.
- Тому, щоб витягнути головний циліндр зчеплення зі свого установчого місця, необхідно в момент витягування зігнути шток з вилкою і тоді отримаєте більше вільного місця.
- Цей шток на з'єднанні з циліндром легко згинається, а корпус циліндра при цьому можна опустити трохи нижче, якраз мимо блоку АБС.
- Тепер наше завдання встановити новий циліндр зчеплення на Шевроле Лачетті таким чином, щоб потім не довелося регулювати педаль зчеплення.
- Для цього ми для початку виміряли довжину від початку посадкового місця циліндра і до кінця вилки.
- В даному випадку у нас вийшло майже 140 мм.
- У новому ж циліндрі при максимальній довжині тяги вийшло 138 мм.
- Тому виліт педалі зчеплення після заміни циліндра навряд чи знадобиться регулювати.
- Далі ми встановлюємо новий головний циліндр зчеплення на його посадочне місце.
- Потрібно відзначити, що вставляти виявилося набагато легше, ніж виймати циліндр.
- А все тому, що в старому на вилці є досить об'ємна частина на штоці.
- Вона якраз і не давала нам просто витягувати пристрій зі свого отвору.
- У новому ж циліндрі для Шевроле Лачетті така частина відсутня, тому і вставляти виявилося значно легше.
- Але, незважаючи на це, далі нас все одно чекала одна проблема.
- Справа в тому, що трубка високого тиску виявилася не строго горизонтально, а під певним кутом до посадкового отвору її на новому циліндрі.
- Тому нам довелося відпустити вже затягнуті гайки кріплення нового циліндра і за допомогою регулювання його корпусом в результаті знайти оптимальне положення і закрутити трубку високого тиску.
- Для закручування гайок кріплення циліндра зчеплення ми спробували використовувати довгий титановий вороток, виготовлений з шестигранника.
- Виявилося, що за допомогою головки на 13, карданчика і цього воротка дуже зручно затягувати гайки.
- Затягнувши обидві гайки на циліндрі, знову переходимо в салон автомашини Шевроле Лачетті, де прив'язуємо тягу з виделкою до педалі зчеплення, вставивши для цього шток і зафіксувавши спеціальною пластиною.
- Після цього знову повертаємося в підкапотний простір, де витягуємо встановлений раніше чопик зі шланга і одягаємо його на штуцер циліндра зчеплення.
- А ви пам'ятаєте, що цей штуцер пластмасовий, тому необхідно бути обережним, щоб не зламати при одяганні на нього шланга.
- Краще цей штуцер підтримувати при цьому однією рукою.
- Далі одягаємо хомут на одягнений шланг і затискаємо його.
- Наступним завданням для нас після цього буде відкачування або видалення повітря з системи гідроприводу зчеплення.
- А для цього, як правило, потрібен помічник.
- Зазвичай помічник в салоні авто п'ять разів накачує педаллю зчеплення і за п'ятим разом натискає педаль скільки можливо і утримує її в такому положенні.
- А друга людина в цей час ключем на 10 відпускає спеціальний болт на зливному отворі робочого циліндра зчеплення Шевроле Лачетті.
- При цьому зі спеціального шланга внизу під двигуном буде виходити повітря, шо зібралося в системі, разом з невеликою кількістю гальмівної рідини.
- Далі закручуємо болт назад і таку процедуру потрібно виконати кілька разів, щоб повітря все пішло з системи приводу.
- Але у нас цей спосіб чомусь не спрацював.
- Тому ми вирішили застосувати інший спосіб для видалення повітря з системи гідроприводу зчеплення Шевроле Лачетті.
- Для цього взяли звичайний медичний шприц ємністю 25мл.
- Потім цим шприцьом прямо з бачка гідроприводів гальма і зчеплення набрали рідини.
- Набирали рідини при цьому стільки, скільки влазить в шприц.
- Після цього вставляємо шприц в шланг, який йде з робочого циліндра зчеплення, попередньо відкрутивши болт на зливному отворі.
- І потім видавлюємо всю рідину в цей шланг. Далі знову набрали рідини з бачка і таким чином виконали чотири рази.
- Як результат, вся система гідроприводу зчеплення Шевроле Лачетті повністю прокачалася і повітря, яке там було – повністю видавилося рідиною.