Великий китайський виробник автомобілів Chery Automobile вже давно добре відомий далеко за межами Азії.
Автомобілі цього підприємства колесять по дорогах багатьох країн Європи та Америки.
В модельному ряду автогіганта особливе місце займає седан класу С Chery A5.
Випуск цього автомобіля здійснювався в період з 2006 по 2010 роки. В нашій країні знають його більше, як Чері Елара.
На російському ринку ця машина реалізовувалася під назвами Vortex Estina, а також Chery Fora.
У комплектацію всіх цих моделей входили бензинові двигуни сімейства АСТЕСО об'ємом 1,5 л, 1,6 л і 2,0 л.
Як трансмісія використовувалися механічні п'ятиступінчасті коробки перемикання передач, а також чотирирівневі автомати.
Як відомо, всі КПП – це досить складний пристрій і тому для того, щоб його розібрати необхідно мати деякі знання і бажано навички виконання такого роду ремонту.
Розбираємо самостійно коробку перемикання передач Chery Fora
В черговій статті ми розповімо про те, як правильно самому розібрати КПП Чері Елара чи Чері Фора.
- На нашому автомобілі встановлений двигун об'ємом 2,0 літра в парі з механічною КПП.
- Так сталося, що в цій коробці стало вибивати задню передачу і крім того, часом погано включається також і четверта.
- Тому постало питання розбирання даного агрегату.
- Потрібно розібрати, щоб визначити причину таких несправностей і усунути їх.
- В зв'язку з цим знімаємо коробку з автомобіля, гарненько її вичищаємо і вимиваємо, щоб було легше працювати, та й щоб в саму коробку не потрапив зайвий бруд.
- І після цього приступаємо до розбирання. При цьому саме місце для ремонту КПП має бути також ідеально чистим.
- Якщо в процесі ремонту з'являється сміття або бруд, то його відразу ж потрібно прибирати.
- В першу чергу, відкручуємо усі болти по діаметру верхньої кришки, де розташована шестерня п'ятої передачі.
- Для цього використовуємо головку на 10 і відкручуємо на кришці вісім болтів.
- Після цього кришку так просто зняти не вийде. Тому потрібно її трохи підстукати молотком.
- Причому, стукати молотком потрібно тільки по припливам на корпусі кришки.
- Найкраще використовувати для цього гумовий або дерев'яний молоток.
- Якщо вже використовуєте металевий, то потрібно робити удари через дерев'яний брусочок.
- Після того, як вдалося зірвати з місця кришку, відкриваємо її.
- Прокладки тут немає, тому все тримається на герметику.
- Після зняття кришки коробки Чері Фора зверху бачимо пружинне кільце, яке краще відразу забрати, щоб не втратити.
- Таке колечко використовують для синхронізаторів.
- Далі для того, щоб зняти шестерні, нам необхідно викрутити дві гайки або болти зверху.
- Для цього беремо дванадцятипроменеву зірочку.
- Вставляємо її в гайку, зверху ставимо відповідний ключ і так, як шестерні знаходяться в зачепленні з шестернями іншого валу, ми їх можемо при цьому пошкодити.
- А тому, щоб не пошкодити шестерні, між ними вставляємо штир з м'якого металу: алюміній або мідь.
- Цим ми просто заклинимо ці шестерні. До того ж потрібно включити в цьому випадку обов'язково якусь передачу.
- Відкрутити так просто не вдалося, тому, що ніяк не виходило зірвати. Тому довелося вперти коробку в стіну і збільшити вороток.
- В результаті відкрутити вдалося, але чомусь лопнула навпіл шайба.
- Ця шайба була розташована під гайкою, яку ми викручували.
- Викрутивши нарешті гайку, ми виявили, що різьблення на ній з герметиком.
- Тому нам і не вдавалося відразу викрутити її.
- Далі відкручуємо гайку на наступній шестерні, переставивши при цьому штир, щоб був у напрямку руху шестерні.
- При цьому гайку з першої шестерні варто закрутити назад на своє місце від руки, тому, що при спробі відкрутити гайку на інший шестірні ця шестерня, впираючись у вставлений клин, починає підніматися.
- Після цього нам буде потрібно витягнути шплінт.
- При цьому його правильніше буде витягнути всередину, а не назовні.
- В результаті викрутили обидві гайки на валах і тепер можемо знімати шестерні.
- Знімаємо далі всі шестерні з валів.
- Зняті всі шестерні КПП Чері Фора та інші деталі кладемо на рівну поверхню і строго в тому ж порядку, що і знімаємо.
- Це робиться для того, щоб при складанні знати, що за чим одягати на вали.
- Після того, як зняли верхні шестерні, потрібно п'ятипроменевоїю зірочкою викрутити шість болтів.
- Далі знімаємо кришку, яку ми відкрутили.
- Під нею ми бачимо підшипники, на яких встановлені стопорні кільця. Без зняття цих кілець, підшипники дістати нам не вдасться.
- Тому знімаємо стопорні кільця, при цьому спочатку знімаємо менше, а потім більше.
- У зворотньому порядку робити це не варто, оскільки тоді одне кільце буде заважати іншому.
- Потім нам потрібно зняти механізм вибору передач.
- Для цього потрібно за допомогою головки на 10 викрутити п'ять болтів, що утримують його корпус.
- Потім також підстукати потрібно під припливи і після цього акуратно витягнути весь механізм.
- Не забудьте при цьому поставити механізм в нейтральне положення. Виймати потрібно акуратно, щоб не втратити ніяких дрібних деталей.
- Це стосується, в першу чергу, демпфера з пружиною.
- Після цього, за допомогою ключа на 18 послаблюємо три болта.
- При цьому перевіряємо відразу, чи не вилітає кулька з пружиною на ньому.
- Також варто звернути увагу, що тут два коротких, а один довгий фіксатори.
- Це пов'язано з тим, що шток, який він фіксує, розташований трохи далі від стінки корпуса коробки.
- Далі оглядаємо і дефектуємо вижимний підшипник коробки Чері Фора.
- Перевіряємо його на обертання, наявність бруду і на вижимання.
- Так як наша КПП пройшла вже 100 тис. кілометрів, то ми його все одно будемо міняти.
- Тепер за допомогою викрутки відводимо з зачеплення засувку трубки підведення гальмової рідини.
- І потім витягаємо трубку з корпусу коробки.
- При установці назад гумове ущільнення на ній в обов'язковому порядку потрібно замінити.
- Далі відкручуємо кріплення вижимного механізму і повністю його знімаємо з вала.
- Заодно і перевіряємо стан сальника, а також поверхні валу.
- Потім викручуємо всі болти, які є всередині по колу.
- Тут всього налічується сім болтів однакової довжини.
- Після цього перевертаємо коробку і викручуємо зі зворотного боку всі наявні по колу болти.
- Їх також виходить сім штук.
- Далі викручуємо болт, який залишився збоку корпуса коробки.
- Ну і тепер, акуратно, через дерев'яну планочку підбиваємо молотком по відливах однієї з половини КПП.
- Підбиваємо акуратно і по колу один за іншим відливи, щоб сталося роз'єднання.
- Ні викрутки, ні інші металеві предмети в місце з'єднання двох частин коробки вставляти категорично забороняється.
- В іншому випадку дуже легко можна пошкодити дзеркало прилеглих поверхонь КПП Чері Фора.
- Матеріал, з якого виготовлена коробка, м'який і будь-який вплив металевими предметами на нього може запросто залишити сліди.
- Поступово і не поспішаючи розводимо складові коробки в сторони. При цьому на кришці повинні бути дві направляючі.
- І після цього також акуратно знімаємо кришку вгору.
- В результаті отримуємо відкриті нутрощі коробки з блоками шестерень.
- Так як у нас причиною розбирання коробки були проблеми з включенням задньої передачі, то в першу чергу оглядаємо шестерню саме цієї передачі.
- Цілком природньо, що шестерня задньої передачі повністю прийшла до непридатності.
- Її зуби всі закруглені, крім того, на них помітні відколи. Тому однозначно, що таку шестерню потрібно міняти.
- Що стосується шестерні на іншому валу, то при включенні задньої передачі добре видно, що зуби на ній також вже мають закруглення, а тому і відбувається вибивання швидкості.
- Тому і цю шестерню доведеться замінити в обов'язковому порядку.
- З іншого боку шестерні зачеплення надійне, оскільки маленька шестерня знаходиться в нормальному стані.
- Тому міняти цю шестерню немає ніякого сенсу.
- В результаті провертаємо трохи вал задньої швидкості і виймаємо його разом з шестернею.
- Хоча можна вийняти і один вал, а потім окремо вже шестерню.
- Далі знімаємо годинну шайбу в штока включення заднього ходу.
- Після чого витягаємо і сам шток заднього ходу.
- Потім викручуємо два болта.
- І витягаємо механізм включення задньої швидкості КПП Чері Фора.
- Далі беремо руками за шток і вали, після чого всю цю конструкцію в зборі виймаємо.
- В результаті обидва вала у нас опиняються на столі.
- Тепер через прокладки з алюмінію або дерева або обмотавши ганчіркою кінцевик вторинного валу, затискаємо його в лещата і знімаємо за допомогою знімача підшипник.
- Далі знімаємо тільки вже довшим знімачем дві шестерні відразу.
- Потім знімаємо блокувальне кільце. При цьому воно складається з трьох частин: внутрішньої.
- На якій різьблення з двох сторін.
- Далі середня частина, в якій всі сторони гладкі.
- І нарешті, зовнішня частина, в якій різьблення є тільки всередині.
- На якому відразу перевіряємо стан шестерні, підшипників, а також сателітів.
- Після цього ретельно миємо всі деталі КПП, дістаємо нові, які вимагають заміни і після цього приступаємо до зворотнього збирання.
- А нашу розповідь на цьому про самостійне розбирання КПП Чері Фора закінчено.