Як розібрати КПП коробку передач Чері Елара

Великий китайський виробник автомобілів Chery Automobile вже давно добре відомий далеко за межами Азії.

Автомобілі цього підприємства колесять по дорогах багатьох країн Європи та Америки.

В модельному ряду автогіганта особливе місце займає седан класу С Chery A5.

Випуск цього автомобіля здійснювався в період з 2006 по 2010 роки. В нашій країні знають його більше, як Чері Елара.

На російському ринку ця машина реалізовувалася під назвами Vortex Estina, а також Chery Fora.

У комплектацію всіх цих моделей входили бензинові двигуни сімейства АСТЕСО об'ємом 1,5 л, 1,6 л і 2,0 л.

Як трансмісія використовувалися механічні п'ятиступінчасті коробки перемикання передач, а також чотирирівневі автомати.

Як відомо, всі КПП – це досить складний пристрій і тому для того, щоб його розібрати необхідно мати деякі знання і бажано навички виконання такого роду ремонту.

Розбираємо самостійно коробку перемикання передач Chery Fora

В черговій статті ми розповімо про те, як правильно самому розібрати КПП Чері Елара чи Чері Фора.

як правильно самому розібрати КПП Чері Фора.

  • На нашому автомобілі встановлений двигун об'ємом 2,0 літра в парі з механічною КПП.

На нашому автомобілі встановлений двигун об'ємом 2,0 літра в парі з механічною КПП.

  • Так сталося, що в цій коробці стало вибивати задню передачу і крім того, часом погано включається також і четверта.
  • Тому постало питання розбирання даного агрегату.
  • Потрібно розібрати, щоб визначити причину таких несправностей і усунути їх.
  • В зв'язку з цим знімаємо коробку з автомобіля, гарненько її вичищаємо і вимиваємо, щоб було легше працювати, та й щоб в саму коробку не потрапив зайвий бруд.
  • І після цього приступаємо до розбирання. При цьому саме місце для ремонту КПП має бути також ідеально чистим.
  • Якщо в процесі ремонту з'являється сміття або бруд, то його відразу ж потрібно прибирати.
  • В першу чергу, відкручуємо усі болти по діаметру верхньої кришки, де розташована шестерня п'ятої передачі.

відкручуємо усі болти по діаметру верхньої кришки

  • Для цього використовуємо головку на 10 і відкручуємо на кришці вісім болтів.
  • Після цього кришку так просто зняти не вийде. Тому потрібно її трохи підстукати молотком.

 потрібно її трохи підстукати молотком.

  • Причому, стукати молотком потрібно тільки по припливам на корпусі кришки.
  • Найкраще використовувати для цього гумовий або дерев'яний молоток.
  • Якщо вже використовуєте металевий, то потрібно робити удари через дерев'яний брусочок.
  • Після того, як вдалося зірвати з місця кришку, відкриваємо її.

відкриваємо кришку

  • Прокладки тут немає, тому все тримається на герметику.
  • Після зняття кришки коробки Чері Фора зверху бачимо пружинне кільце, яке краще відразу забрати, щоб не втратити.

пружинне кільце, яке краще відразу забрати, щоб не втратити

  • Таке колечко використовують для синхронізаторів.
  • Далі для того, щоб зняти шестерні, нам необхідно викрутити дві гайки або болти зверху.

 необхідно викрутити дві гайки або болти зверху.

  • Для цього беремо дванадцятипроменеву зірочку.

Для цього беремо дванадцятипроменеву зірочку.

  • Вставляємо її в гайку, зверху ставимо відповідний ключ і так, як шестерні знаходяться в зачепленні з шестернями іншого валу, ми їх можемо при цьому пошкодити.
  • А тому, щоб не пошкодити шестерні, між ними вставляємо штир з м'якого металу: алюміній або мідь.

щоб не пошкодити шестерні між ними вставляємо штир з м'якого металу

  • Цим ми просто заклинимо ці шестерні. До того ж потрібно включити в цьому випадку обов'язково якусь передачу.
  • Відкрутити так просто не вдалося, тому, що ніяк не виходило зірвати. Тому довелося вперти коробку в стіну і збільшити вороток.
  • В результаті відкрутити вдалося, але чомусь лопнула навпіл шайба.

відкрутити вдалося, але чомусь лопнула навпіл шайба

  • Ця шайба була розташована під гайкою, яку ми викручували.
  • Викрутивши нарешті гайку, ми виявили, що різьблення на ній з герметиком.

виявили, що різьблення на гайці з герметиком.

  • Тому нам і не вдавалося відразу викрутити її.
  • Далі відкручуємо гайку на наступній шестерні, переставивши при цьому штир, щоб був у напрямку руху шестерні.

відкручуємо гайку на наступній шестерні, переставивши при цьому штир

  • При цьому гайку з першої шестерні варто закрутити назад на своє місце від руки, тому, що при спробі відкрутити гайку на інший шестірні ця шестерня, впираючись у вставлений клин, починає підніматися.
  • Після цього нам буде потрібно витягнути шплінт.

потрібно витягнути шплінт.

  • При цьому його правильніше буде витягнути всередину, а не назовні.
  • В результаті викрутили обидві гайки на валах і тепер можемо знімати шестерні.

викрутили обидві гайки на валах і тепер можемо знімати шестерні.

  • Знімаємо далі всі шестерні з валів.

Знімаємо далі всі шестерні з валів.

  • Зняті всі шестерні КПП Чері Фора та інші деталі кладемо на рівну поверхню і строго в тому ж порядку, що і знімаємо.

 деталі кладемо на рівну поверхню і строго в тому ж порядку, що і знімаємо.

  • Це робиться для того, щоб при складанні знати, що за чим одягати на вали.
  • Після того, як зняли верхні шестерні, потрібно п'ятипроменевоїю зірочкою викрутити шість болтів.

п'ятипроменевоїю зірочкою викрутити шість болтів.

  • Далі знімаємо кришку, яку ми відкрутили.

знімаємо кришку, яку ми відкрутили.

  • Під нею ми бачимо підшипники, на яких встановлені стопорні кільця. Без зняття цих кілець, підшипники дістати нам не вдасться.
  • Тому знімаємо стопорні кільця, при цьому спочатку знімаємо менше, а потім більше.

знімаємо стопорні кільця, при цьому спочатку знімаємо менше, а потім більше.

  • У зворотньому порядку робити це не варто, оскільки тоді одне кільце буде заважати іншому.
  • Потім нам потрібно зняти механізм вибору передач.
  • Для цього потрібно за допомогою головки на 10 викрутити п'ять болтів, що утримують його корпус.

потрібно за допомогою головки на 10 викрутити п'ять болтів,

  • Потім також підстукати потрібно під припливи і після цього акуратно витягнути весь механізм.

акуратно витягнути весь механізм

  • Не забудьте при цьому поставити механізм в нейтральне положення. Виймати потрібно акуратно, щоб не втратити ніяких дрібних деталей.
  • Це стосується, в першу чергу, демпфера з пружиною.
  • Після цього, за допомогою ключа на 18 послаблюємо три болта.

за допомогою ключа на 18 послаблюємо три болта.

викручуємо рукою і виймаємо фіксатори.

  • При цьому перевіряємо відразу, чи не вилітає кулька з пружиною на ньому.
  • Також варто звернути увагу, що тут два коротких, а один довгий фіксатори.
  •  варто звернути увагу, що тут два коротких, а один довгий фіксатори
  • Це пов'язано з тим, що шток, який він фіксує, розташований трохи далі від стінки корпуса коробки.

 шток, який він фіксує, розташований трохи далі від стінки

  • Далі оглядаємо і дефектуємо вижимний підшипник коробки Чері Фора.

оглядаємо і дефектуем вижимний підшипник коробки

  • Перевіряємо його на обертання, наявність бруду і на вижимання.
  • Так як наша КПП пройшла вже 100 тис. кілометрів, то ми його все одно будемо міняти.
  • Тепер за допомогою викрутки відводимо з зачеплення засувку трубки підведення гальмової рідини.

за допомогою викрутки відводимо з зачеплення засувку трубки підведення гальмової рідини.

  • І потім витягаємо трубку з корпусу коробки.

 витягаємо трубку з корпусу коробки.

  • При установці назад гумове ущільнення на ній в обов'язковому порядку потрібно замінити.
  • Далі відкручуємо кріплення вижимного механізму і повністю його знімаємо з  вала.

 відкручуємо кріплення вижимного механізму і повністю його знімаємо з вала.

  • Заодно і перевіряємо стан сальника, а також поверхні валу.

перевіряємо стан сальника, а також поверхні валу.

  • Потім викручуємо всі болти, які є всередині по колу.

 викручуємо всі болти, які є всередині по колу.

  • Тут всього налічується сім болтів однакової довжини.
  • Після цього перевертаємо коробку і викручуємо зі зворотного боку всі наявні по колу болти.

викручуємо зі зворотного боку всі наявні по колу болти.

  • Їх також виходить сім штук.
  • Далі викручуємо болт, який залишився збоку корпуса коробки.

викручуємо болт, який залишився збоку корпуса коробки.

  • Ну і тепер, акуратно, через дерев'яну планочку підбиваємо молотком по відливах однієї з половини КПП.

через дерев'яну планочку підбиваємо молотком по відливах однієї з половини КПП.

  • Підбиваємо акуратно і по колу один за іншим відливи, щоб сталося роз'єднання.
  • Ні викрутки, ні інші металеві предмети в місце з'єднання двох частин коробки вставляти категорично забороняється.

металеві предмети в місце з'єднання двох частин коробки вставляти категорично забороняється

  • В іншому випадку дуже легко можна пошкодити дзеркало прилеглих поверхонь КПП Чері Фора.
  • Матеріал, з якого виготовлена коробка, м'який і будь-який вплив металевими предметами на нього може запросто залишити сліди.
  • Поступово і не поспішаючи розводимо складові коробки в сторони. При цьому на кришці повинні бути дві направляючі.

на кришці повинні бути дві напрямні.

  • І після цього також акуратно знімаємо кришку вгору.

акуратно знімаємо кришку вгору.

  • В результаті отримуємо відкриті нутрощі коробки з блоками шестерень.

В результаті отримуємо відкриті нутрощі коробки з блоками шестерень.

  • Так як у нас причиною розбирання коробки були проблеми з включенням задньої передачі, то в першу чергу оглядаємо шестерню саме цієї передачі.
  • Цілком природньо, що шестерня задньої передачі повністю прийшла до непридатності.

шестерня задньої передачі повністю прийшла в непридатність.

  • Її зуби всі закруглені, крім того, на них помітні відколи. Тому однозначно, що таку шестерню потрібно міняти.
    • Що стосується шестерні на іншому валу, то при включенні задньої передачі добре видно, що зуби на ній також вже мають закруглення, а тому і відбувається вибивання швидкості.

     зуби на шестерні також вже мають закруглення, а тому і відбувається вибивання швидкості.

    • Тому і цю шестерню доведеться замінити в обов'язковому порядку.
    • З іншого боку шестерні зачеплення надійне, оскільки маленька шестерня знаходиться в нормальному стані.

    маленька шестерня знаходиться в нормальному стані.

    • Тому міняти цю шестерню немає ніякого сенсу.
    • В результаті провертаємо трохи вал задньої швидкості і виймаємо його разом з шестернею.

    проворачиваем трохи вал задньої швидкості і виймаємо його разом з шестернею

    • Хоча можна вийняти і один вал, а потім окремо вже шестерню.
      • Далі знімаємо годинну шайбу в штока включення заднього ходу.

       знімаємо годинну шайбу у штока включення заднього ходу.

      • Після чого витягаємо і сам шток заднього ходу.

      витягаємо і сам шток заднього ходу.

      • Потім викручуємо два болта.

      викручуємо два болта.

      • І витягаємо механізм включення задньої швидкості КПП Чері Фора.

       витягаємо механізм включення задньої швидкості КПП

      • Далі беремо руками за шток і вали, після чого всю цю конструкцію в зборі виймаємо.

      всю цю конструкцію в зборі виймаємо

      • В результаті обидва вала у нас опиняються на столі.

      В результаті обидва вала у нас опиняються на столі.

      • Тепер через прокладки з алюмінію або дерева або обмотавши ганчіркою кінцевик вторинного валу, затискаємо його в лещата і знімаємо за допомогою знімача підшипник.

      знімаємо за допомогою знімача підшипник.

      • Далі знімаємо тільки вже довшим знімачем дві шестерні відразу.

      знімаємо тільки вже довшим знімачем дві шестерні відразу.

      знімаємо синхронізатор.

      • Потім знімаємо блокувальне кільце. При цьому воно складається з трьох частин: внутрішньої.

      складається з трьох частин: внутрішньої.

      • На якій різьблення з двох сторін.
        • Далі середня частина, в якій всі сторони гладкі.

        середня частина, в якій всі сторони гладкі.

        • І нарешті, зовнішня частина, в якій різьблення є тільки всередині.

        зовнішня частина, в якій різьба є тільки всередині.

        також виймаємо диференціал.

        • На якому відразу перевіряємо стан шестерні, підшипників, а також сателітів.
        • Після цього ретельно миємо всі деталі КПП, дістаємо нові, які вимагають заміни і після цього приступаємо до зворотнього збирання.
        • А нашу розповідь на цьому про самостійне розбирання КПП Чері Фора закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Як розібрати КПП коробку передач Чері Елара"

Відгуки: 0




КПП для ремонту Чері Елара:

Болти для ремонту Чері Елара:

Кришка для ремонту Чері Елара:

Шестерня двигуна для ремонту Чері Елара:

Корпус для ремонту Чері Елара:

Прокладки двигуна для ремонту Чері Елара:

Гайка для ремонту Чері Елара:

Шайба для ремонту Чері Елара:

Підшипник для ремонту Чері Елара:

Пружина для ремонту Чері Елара:

.