Датчик абсолютного тиску Ланос (MAP)

Всі ми добре знаємо, що в камери згоряння двигуна автомобіля Деу Ланос, як і у всіх інших автомобільних агрегатах, надходить не паливо, а його повітряна суміш.

Це обумовлено самою конструкцією двигуна внутрішнього згоряння.

Електронний блок управління (ЕБУ), встановлений на цій машині, визначає необхідну кількість повітря і бензину, яке повинно надійти в колектор в момент впуску для приготування оптимальної паливної суміші.

Саме така суміш надходить в камери згоряння мотора, забезпечуючи тим самим надалі його оптимальну роботу.

Однак, для того, щоб мати можливість правильно розрахувати кількість повітря, необхідного в кожен конкретний момент, ЕБУ повинен мати дані про його тиск в цей момент у впускному колекторі.

Як правило, всі ці дані блок управління отримує від термоанемометричного датчика ДМРВ або масової витрати повітря.

Однак, конструкція мотора, яким комплектується Daewoo Lanos не передбачає наявність такого пристрою.

Саме тому його функції в даному випадку виконує датчик МАР.

Це датчик абсолютного тиску мікромеханічного типу, основним призначенням якого і є визначення з подальшою передачею ЕБУ двигуна абсолютного тиску повітря в його впускному колекторі.

На основі отриманих даних від цієї запчастини на Деу Ланос блок управління отримує можливість розрахувати і кількість палива, яке повинні видати форсунки агрегату для утворення в його камерах згоряння оптимальної для спалювання і забезпечення максимальної потужності паливної суміші.

Перевіряємо самостійно стан датчика абсолютного тиску МАР автомобіля Daewoo Lanos

У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, як можна перевірити самостійно працездатність датчика МАР або абсолютного тиску автомобіля Деу Ланос.

как можно проверить самостоятельно работоспособность датчика МАР или абсолютного давления автомобиля Дэу Ланос.

  • Так як датчик МАР або абсолютного тиску здійснює вимірювання тиску повітря у впускному колекторі силового агрегату, тому і встановлений він в нашому автомобілі безпосередньо на впускному колекторі.

установлен датчик в нашем автомобиле непосредственно на впускном коллекторе

  • Також в силу того, що ЕБУ двигуна бере до уваги не тільки саму масу повітря, що надходить, але і його температуру, встановлений датчик абсолютного тиску в нашому авто суміщений з датчиком температури повітря навколишнього середовища.

датчик абсолютного давления в нашем авто совмещён с датчиком температуры воздуха окружающей среды

  • І той і інший датчики зібрані в одному корпусі в даному випадку, який, як було сказано, розташований на впускному колекторі.
  • Дані цього блоку датчиків використовуються блоком управління також для розрахунку кута випередження запалювання.
  • І крім цього також для визначення тривалості імпульсу уприскування форсунками.
  • З датчиком МАР, як правило, можуть траплятися два види несправностей. 
  • Перший з них, це коли датчик повністю вийшов з ладу. Таке трапляється вкрай рідко, але все ж буває.
  • У цій ситуації мотор просто не запускається і ллє бензин.
  • В іншому випадку датчик відмовляє частково. А це трапляється досить часто.
  • При виникненні такої ситуації силовий агрегат запускатися буде, але ЕБУ при цьому буде видавати невірні показники.
  • В результаті сам блок управління і весь автомобіль перейде на роботу в аварійному режимі.
  • Крім того, це загрожує підвищеною витратою палива, погіршеною динамікою розгону автомашини навіть з прогрітим мотором.
  • Також буде чути запах бензину з вихлопної труби і появи в ній диму білуватого відтінку.
  • І це при прогрітому двигуні і гарної погоди на вулиці.
  • До речі, сам процес прогрівання двигуна стане значно довшим або довше за часом.
  • Зменшення обертів мотора також буде здійснюватися з великим запізненням після відпускання педалі газу.
  • Також чути підвищений гул при роботі силового агрегату, та й просто буде спостерігатися нестійка його робота.
  • У будь-якому випадку потрібно на початку провести діагностику, щоб з'ясувати точно причину виникнення неполадок і чи дійсно в ситуації, що створилася «винен» датчик МАР.
  • А для того, щоб перевірити працездатність або справність самого датчика, потрібно взяти хрестову викрутку і тестер.

потребуется взять крестовую обвёртку и тестер

  • Також будуть потрібні для цього термометр і кілька голочок, ми в даному випадку взяли шпильки.

потребуются для этого термометр и несколько иголочек, мы в данном случае взяли булавки

  • В будові датчика є високочутлива гнучка мембрана, яка при зміні тиску в колекторі прогинається.
  • Через це провідність наявних тензорезисторів змінюється, міняється напруга і генерується сигнал для ЕБУ.

проводимость имеющихся тензорезисторов изменяется, меняется напряжение и генерируется сигнал для ЭБУ

  • Датчик температури, який вмонтований в цей же корпус, є звичайним термістором.

Датчик температуры, который вмонтирован в этот же корпус

  • Його вихідний сигнал формується і залежить від опору самого датчика.

Его выходной сигнал формируется и зависит от сопротивления самого датчика

  • А опір в свою чергу змінюється в залежності від температури навколишнього середовища.
  • Отже, приступаємо до безпосередньої перевірки справності датчика абсолютного тиску Деу Ланос.
  • Для цього нам, перш за все потрібно, щупи тестера підключити до першого і четвертого контакту датчика.
  • Тому ми з цією метою проколюємо відповідаючі цим контактам дроти нашими голками.

прокалываем соответствующие этим контактам провода нашими иголками

  • Після цього запускаємо двигун авто і перевіряємо тестером напругу.
  • Якщо датчик справний, то на його контактах має бути напруга в діапазоні 0,5-2,0 В.

на его контактах должно быть напряжение в диапазоне 0,5-2,0В

  • Як бачимо в цьому випадку у нас все в межах допустимого. Продовжуємо перевірку далі.
  • Для цього нам буде потрібно відкинути мінусову клему на акумуляторній батареї.
  • Тому відпускаємо спочатку кріплення відповідної клеми.

отпускаем сначала крепление соответствующей клеммы

  • І після чого відкидаємо цю клему від акумулятора.

 откидаем эту клемму от аккумулятора

  • Крім цього нам необхідно буде віджати фіксатор на самому датчику і зняти з нього колодку з проводами.

отжать фиксатор на самом датчике и снять с него колодку с проводами

  • Після цього перевіряємо заодно роз'єм на наявність оксилів в ньому і обривів проводів.

проверяем заодно разъём на наличие окислов в нём и обрывов проводов

  • Всі контакти в цьому роз'ємі пронумеровані на його корпусі.

Все контакты в этом разъёме пронумерованы на его корпусе

  • Тому, для того, щоб перевірити працездатність датчика, за допомогою тестера вимірюємо напругу в його ланцюзі між другим і першим контактами.

 с помощью тестера измеряем напряжение в его цепи между вторым и первым контактами.

  • А також робимо те ж саме між третім і першим контактами.

делаем то же самое между третьим и первым контактами

  • Перший контакт в даному випадку-це маса.
  • Для того, щоб можна було виконати дані вимірювання, ми у відповідні контакти в колодці вставляємо вузькі пластинки.

 в соответствующие контакты в колодке вставляем узкие пластинки

  • Їх без всяких проблем можна нарізати з будь консервної банки.

Их без всяких проблем можно нарезать с любой консервной банки

  • Але, при цьому напругу вимірюємо тільки з внутрішньої сторони цих пластинок, оскільки зовнішня сторона їх напругу не проводить.
  • Але, так як ми заготовили заздалегідь шпильки, то замість пластинок вставляємо у відповідні контакти в колодці наші шпильки.

вставляем в соответствующие контакты в колодке наши булавки

  • Після цього підключаємо назад клему акумулятора Деу Ланос і включаємо запалювання.
  • Напруга при цьому має становити 4,8-5,2 в.

Напряжение при этом должно составлять 4,8-5,2В.

  • Тут також, як бачимо у нас все в нормі.
  • І на завершення порівняємо ще й показання датчика температури, який встановлений в цьому ж корпусі.
  • Але, в цьому випадку перевірку потрібно проводити в режимі омметра.
  • Для цього нам буде потрібно виміряти опір між першим і другим контактами пристрою.
  • Колодка при цьому повинна бути знятою.
  • Щоб було зручніше проводити це вимірювання, можемо зняти датчик абсолютного тиску.
  • Для цього достатньо відкрутити один кріпильний болт.

достаточно открутить один крепёжный болт

  • Заодно ми зможемо почистити датчик від забруднення, використавши для цього засіб для чищення карбюраторів.
  • При температурі навколишнього середовища в 20 градусів опір датчика має бути в межах 2,5 Ом з похибкою 5%.
  • Тому за допомогою наявного термометра вимірюємо температуру навколишнього середовища.

с помощью имеющегося термометра измеряем температуру окружающей среды

  • В даному випадку у нас температура повітря 18 градусів і опір при цьому становить 2,78 Ом.

температура воздуха 18 градусов и сопротивление при этом составляет 2,78 Ом

  • Це цілком відповідає наявній температурі.
  • Тому можемо з чистою совістю сказати, що датчик абсолютного тиску МАР у нас в нормальному стані.
  • А раз так, то встановлюємо його на місце. Перед цим необхідно ущільнююче кільце датчика змастити моторним маслом.

 уплотнительное кольцо датчика смазать моторным маслом

  • Що стосується можливого підсосу повітря датчиком, який хвилює багатьох власників, то перевірити його наявність дуже просто.
  • Для цього достатньо нахилитися до самого датчика і уважно послухати, закривши при цьому подачу повітря пальцем.
  • Робити це потрібно не на дуже тривалий час, щоб не заглох мотор. Якщо підсмоктування повітря є, то при цьому його буде чутно.
  • В цьому випадку досить замінити кільце ущільнювача і підсосу не буде. 
  • Можна також усунути підсмоктування і підмотавши в канавку ущільнювального кільця пару витків спеціальної ущільнювальної стрічки.
  • Але, за великим рахунком підсмоктування повітря буде впливати тільки на запуск двигуна автомобіля Деу Ланос. І то не надто сильно.
  • Справа в тому, що під час запуску силового агрегату ЕБУ готує суміш виходячи з кількості повітря, що засмоктується в циліндри.
  • А повітря, яке знаходиться за межами дросельного вузла на утворення паливної суміші в цей момент ніякого впливу надавати не буде.
  • Тому просто паливна суміш при запуску двигуна виявиться дещо біднішою.
  • Однак, довго це відбуватися не буде.
  • Справа в тому, що буквально через пару хвилин включитися лямбда зонд і блок управління в результаті скорегує склад суміші.
  • Якщо ж підсмоктування виявиться занадто великим і лямбда зонд з ним не зможе впоратися, то в цьому випадку на панелі приладів авто загориться індикатор помилки лямбда регулювання.

 на панели приборов авто загорится индикатор ошибки лямбда регулирования.

  • Тому сам факт підсосу повітря, навіть якщо він і буде, занадто сильно вплинути на роботу мотора автомобіля не зможе.
  • А датчик ми встановили на місце і можемо спокійно експлуатувати машину і далі.
  • У зв'язку з цим нашу розповідь про самостійну перевірку і діагностику датчика абсолютного тиску МАР автомобіля Деу Ланос на цьому закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Датчик абсолютного тиску Ланос (MAP)"

Відгуки: 0




Блок управління для ремонту Деу Ланос:

Колектор для ремонту Деу Ланос:

Мотор для ремонту Деу Ланос:

Датчики для ремонту Деу Ланос:

Форсунка для ремонту Деу Ланос:

Датчик абсолютного тиску MAP для ремонту Деу Ланос:

Корпус для ремонту Деу Ланос:

Педалі для ремонту Деу Ланос:

Клема для ремонту Деу Ланос:

Кріплення для ремонту Деу Ланос:

.