Середнього класу автомобіль Деу Нексія по суті є спадкоємцем знаменитого Опель Кадет.
І розробка його належить все тому ж німецькому автоконцерну.
Комплектувався автомобіль восьмиклапанним двигуном типу G15MF з одним распредвалом і двома клапанами на циліндр.
Це по суті була копія агрегату Opel Kadett E.
Пізніше авто було модернізовано південнокорейською компанією Daewoo.
А його виробництво почалося в багатьох інших країнах, в тому числі і деяких країнах колишнього СНД.
До 2008 року з конвеєрів багатьох підприємств сходила одна і та ж модель - N100.
Потім автомобіль знову пережив рестайлінг і починаючи з 2008 року з'явилася модель нового покоління Деу Нексія під умовним кодом N150.
В числі ряду змін і удосконалень в конструкції, а також зовнішнього вигляду на автомашину встановили новий силовий агрегат A15SMS.
При цьому двигун випускався в 8-клапанному варіанті і з 16 клапанами.
Він з успіхом замінив колишній морально застарілий двигун.
Але, незважаючи на це, багато деталей і вузлів на модернізованій моделі залишилися взаємозамінними з деталями старого випуску машини.
Міняємо самостійно ГБЦ Daewoo Nexia N150 на аналогічну з Daewoo Nexia N100
З пропонованої нами статті ви дізнаєтеся про те, як можна самому у себе в гаражі замінити ГБЦ Деу Нексії Р150 на аналогічну з Нексії Р100.
- Отже, на нашому автомобілі з умовним кодом N150 встановлений модифікований двигун типу A15SMS.
- Це 8-клапанний силовий агрегат, в якому при обриві ременя ГРМ в обов'язковому порядку відбувається зустріч клапанів з поршнями, скорочено називають зустрічкою.
- У всякому разі так зазначено в його ПТС.
- Потрібно відзначити, що ремінь ГРМ у нас раніше вже мінявався.
- Було встановлено оригінальний виріб виробництва Кореї, на якому ми проїздили близько 1 тис. кілометрів і в результаті стався його обрив.
- Сталося з ним все, як завжди - на ремені обірвало зуби.
- Коли ми перевірили і простими пасатижами спробували відірвати на цьому ремені один зуб, то він без особливих зусиль відірвався.
- Це говорить про те, що ніякого металокорду в його структурі немає і в помині.
- Звичайно, така ситуація вимагає великого обсягу робіт, а це і час, і гроші.
- Ми ж знайшли дещо спрощений варіант виходу з такого положення, з яким і вирішили познайомити вас.
- Отже, у нас в гаражі виявився старий, але робочий двигун такого ж автомобіля тільки першого випуску N100.
- З нього ми і спробуємо переставити головку блоку циліндрів на наш агрегат.
- Попередньо ми залили на ніч клапана на ГБЦ цього двигуна маслом, щоб переконається в їх надійності.
- Вранці масло на всіх циліндрах залишилося на місці.
- Значить клапана ГБЦ цього двигуна Деу Нексії N100 тримають тиск добре.
- Звичайно, тут дещо інша модифікація, як впускного, так і випускного колекторів, але це не страшно.
- Дещо ми переставимо на наш автомобіль з цього двигуна, а дещо-ні. У будь-якому випадку вийде солідна економія коштів.
- Тому, для виконання такого роду ремонту ми знімаємо з нашого агрегату на автомашині головку блоку циліндрів разом з колекторами і каталізаторами в зборі.
- На це ми витратили близько 40 хвилин часу.
- Перевернувши головку верх ногами, ми відразу чітко побачили на капелюшках клапанів сліди зустрічі їх з поршнями.
- Зустрічка в цьому двигуні стала можливою при обриві ременя ГРМ тому, що довжина ходу його клапанів на 3 мм довша, ніж у клапанах двигуна Н100.
- В результаті нам доведеться міняти відразу чотири клапана.
- Але ми цього робити не будемо, а поміняємо повністю ГБЦ.
- І таким чином виключимо в майбутньому повторення такої ж ситуації при обриві ременя ГРМ.
- Чітко видно сліди такої неприємної зустрічі з клапанами і на поверхнях поршнів двигуна.
- Благо, жоден поршень при цьому не постраждав сильно. В результаті видно, що загнуті 8 клапанів.
- Але ми, як вже говорилося, будемо міняти ГБЦ.
- Звичайно, при бажанні можна і цю головку переробити, щоб надалі уникнути загину клапанів. Але, це досить копітка робота, що вимагає чимало часу, знань і вміння.
- До того ж у нас є інша головка в наявності.
- У нас же на поверхні поршня першого циліндра виявилися досить підозрілі сліди, які можуть свідчити про те, що на нього потрапив шматочок якоїсь деталі.
- Це міг відламатися шматочок направляючої або самого клапана, який згодом опинився між головкою і поршнем.
- Цілком зрозуміло, що візуально загин клапана на ГБЦ визначити дуже важко.
- Для цього потрібно провести ряд вимірювань, в тому числі висоту полички клапана прилягання його до свого сідла.
- А на клапані загин такий частіше виникає на ніжці. Саме це сталося і в нашому двигуні.
- Ми встановили, що обрив ременя ГРМ стався на швидкості автомобіля приблизно 60-80 км/год.
- Після зовнішнього огляду виявилося, що розбите повністю все: клапани рассухарились і в результаті вийшов розлом рокерів і викид пружин.
- Все це призвело до того, що распредвал двигуна став непридатним для використання.
- На ньому ми знайшли сліди ударів від вище перерахованих зламаних деталей.
- Після того, як ми укомплектували головку запасними частинами, можемо тепер сказати, що в результаті обриву ременя виявилися зламаними п'ять рокерів, рассухарилась частина клапанів.
- Цілими в результаті залишилися три рокера, гидрокомпенсатори і деякі інші деталі, які ми вирішили залишити в якості запасних частин.
- Інші всі зламані деталі будуть просто викинуті.
- В результаті детального огляду виявилося також, що распредвал не отримав пошкоджень, тому його можна використовувати знову.
- А це вже чимала економія.
- Звичайно, на ньому є сліди від ударів у вигляді невеликих задирів.
- Зокрема, такі сліди добре видно на кулаці валу.
- Але, це не критично і вал ще може тривалий час функціонувати.
- Досить буде відправити цей распредвал на невелику шліфовку і можна буде встановлювати.
- Взагалі, треба відзначити, що цей випадок, який стався з нашим автомобілем є одним з найгірших, що може бути.
- Справа в тому, що обрив стався не в міській пробці десь, що призвело б до невеликих втрат. А сталося це на доволі великій швидкості - близько 75 км / год.
- Тому загнуло практично всі клапана та інші деталі вийшли з ладу.
- Правда, пощастило, що збереглися в цілісності пастель з распредвалом.
- Але, як вже говорилося, нам легше буде виходити з цього стану, оскільки у нас є в запасі інша головка.
- Отже, для того, щоб виконувати заміну, ми разукомплектовуєм обидві наявні у нас ГБЦ і тепер будемо укомплектувати з них одну.
- Колектора і кришку з розподільчим валом ми будемо встановлювати назад ті, що і були.
- Отже, насамперед потрібно відзначити, що різниця між цими головками все-таки є і просто переставити одну начинку з одної головки на іншу не вийде.
- Справа в тому, що на головці моделі Н150 довжина клапанної ніжки на 3мм більше, ніж на головці Н100.
- На цьому ми вже акцентували увагу.
- А пов'язано це з тим, що на головці моделі Деу Нексія Н100 глибина сідла клапана (конструкція лиття) зроблена на 2 з гаком міліметри глибшою, ніж та, що на Н150.
- Саме тому в новій модифікації двигуна і треба було робити подовжені ніжки клапанів.
- А раз ніжки стали довшими, то й відстань між їх кінцем і поршнем зменшилася.
- Звідси і зустріч їх при обриві ременя ГРМ.
- А для того, щоб такому сумному випадку запобігти, можна встановити замість рідної головки її аналог з моделі Н100.
- Тим більше, що для цього ніяких особливих підготовчих робіт виконувати не потрібно.
- Досить лише перекрутити шпильки від впускного колектора до головки нашого рідного двигуна. Вони просто трохи коротші, ніж на Н100.
- Там є з торця головки з Н100 ще одна шпилька, якої немає в пристрої ГБЦ з Н150, але вона нам і не потрібна.
- Тому можна просто перебирати головку з моделі Н100, доукомплектувати її, якщо потрібно і встановлювати собі на двигун.
- Отже, зібрали ми нову ГБЦ і готуємо до установки на двигун.
- При цьому, як вже говорилося раніше, ніяких особливих переробок нам виконувати не довелося.
- Але, в цьому випадку хочемо звернути вашу увагу на такий нюанс.
- Справа в тому, що на кожній ГБЦ є відповідне маркування.
- Насамперед, це дата її виготовлення, виготовлена за допомогою лиття по центру верхньої кромки виробу.
- А також, тут же, але ближче до кінця є цифра 16.
- На модифікації Н150 в цьому місці зазвичай стоїть А15.
- Ці цифри, як правило, завжди видно на двигуні, тому по них можна просто дізнатися, чи змінювалася головка на цьому агрегаті чи стоїть його рідна.
- Звичайно, притирання клапанів і заміна маслозйомних кілець була виконана, тому, що це робиться завжди при такому виді ремонту.
- Та й самому спокійніше буде, оскільки буде впевненість в справності і надійності ГБЦ.
- А в іншому все залишилося, як і раніше.
- Тому встановлюємо знову зібрану ГБЦ від моделі Н100 на двигун моделі Н150, запускаємо двигун і перевіряємо його роботу.
- На цьому нашу розповідь про заміну ГБЦ з моделі 150 Деу Нексія на аналогічну з моделі Н100 закінчено.