Для автолюбителів, які бажають мати у власності хороший і надійний, але недорогий автомобіль південнокорейська автомобільна компанія Daewoo розробила нову модель під назвою Деу Нубіра.
Її масове виробництво почалося в 1997 році.
Автомобіль дійсно має непогані технічні характеристики, досить привабливий дизайн кузова, збирання його також виконувалася на досить пристойному рівні.
Крім того, автомобіль комплектувався бензиновими двигунами об'ємом 1,5;1,6;1,8 і 2,0 літра.
Основною перевагою нової моделі була цілком прийнятна вартість при непоганих характеристиках.
Випуск автомобіля тривав до 2002 року, після чого було розроблено нове покоління даної моделі.
До того ж назва її також змінилася і тепер звучала, як Деу Лачетті.
А так, як в 1999 році компанія Daewoo була ліквідована урядом країни і стала частиною відомого великого автоконцерну General Motors, то й і авто стало називатися Шевроле Лачетті.
Усуваємо самостійно підвищену витрату палива на Daewoo Nubira
У цій статті ми розповімо про те, як нам вдалося самостійно знайти і усунути причину підвищеної витрати палива на Деу Нубіра.
- Отже, наш автомобіль укомплектований силовим агрегатом, об'єм якого становить 1,6 літра (бензин, газ) і знаходиться в нормальному стані.
- Але, так сталося, що двигун авто різко збільшив споживання палива.
- При чому не просто збільшив, а його споживання істотно зросло, а в холодну пору року, так взагалі зросло в два з гаком рази.
- Намагаючись знайти цьому пояснення, ми зверталися до цілого ряду фахівців, відвідуючи для цього найрізноманітніші майстерні і СТО.
- Але у відповідь чули тільки одні маячні поради, які зводилися до того, що потрібно замінити двигун і навіть сам автомобіль.
- У підсумку, нам набридли ці походи, і ми вирішили спробувати самостійно розібратися в цій проблемі і знайти все-таки причину.
- І першими ми вирішили перевірити свічки запалювання.
- Для перевірки роботи свічок скористалися спеціальним стендом.
- Під тиском 12,5 Атм виявилося, що три свічки пробивають в бік.
- Природно ми замінили ці свічки на нові марки NGK
- Все це разом узяте дало свої результати. Витрата палива після цього зменшилася приблизно на 1,5-2,0 літра.
- Але, все одно, незважаючи на це, така витрата на Деу Нубіра перевищувала норму майже в два рази. Тому ми прийняли рішення перевірити всі датчики, які так чи інакше впливають на витрату палива.
- Серед них нами був перевірений датчик температури двигуна.
- Потім перевірили також і датчик температури повітря на впуску.
- Крім того, піддали перевірці і потенціометр СО.
- А також проконтролювали роботу і датчика абсолютного тиску, створюваного у впускному колекторі.
- Для перевірки використовували звичайний мультиметр.
- З цією метою проробляємо невеликий розріз на середньому дроті, який йде до датчика ДАД.
- Потім через цей розріз приєднуємо плюсовий щуп нашого мультиметра.
- Мінусовий щуп приладу з'єднуємо при цьому з корпусом автомобіля.
- Мультиметр попередньо переводимо в режим вольтметра.
- І в результаті ми отримуємо на дисплеї приладу сигнал, що виходить із зазначеного датчика ДАД.
- Потрібно зазначити, що таку процедуру ми вже проводили до того, як замінили свічки запалювання. Прилад тоді показав 2,6 В, що є перевищенням допустимого показника в два рази.
- Зараз прилад показав нормальний рівень, тобто 1,3 В.
- Точно таким же способом перевіряємо і роботу потенціометра.
- Цей прилад в нашому автомобілі встановлений замість звичного лямбда зонда.
- Робота потенціометра полягає в регулюванні вмісту СО у вихлопних газах двигуна.
- Його можна регулювати за допомогою викрутки, повертаючи невеликий болт, що встановлений всередині корпусу цього приладу.
- Болтик цей повертається в ту сторону, в залежності від вмісту СО на вихлопі.
- При обертанні болтика вихідний сигнал також повинен змінюватися.
- Звичайно, ідеальним варіантом регулювання такого потенціометра є газоаналізатор.
- Але, в тому випадку, коли при обертанні гвинта в ньому вихідний сигнал не змінюється, значить цей датчик несправний і його необхідно в обов'язковому порядку замінити.
- Норма цього показника зазвичай становить 2,0-2,5 В (в залежності від марки авто).
- На нашому автомобілі при показнику 2,0 В на приладі витрата палива становить 10л газу.
- Закінчивши з потенціометром, ми переходимо до перевірки датчика температури повітря на впуску.
- Цей прилад дуже суттєво впливає на витрату палива на Деу Нубіра.
- Справа в тому, що цей датчик, залежно від температури повітря, подає на блок управління відповідний сигнал.
- Останній в свою чергу виходячи з цього і розраховує паливну суміш.
- Двигун цього автомобіля обладнаний регулятором холостого ходу, що забезпечує стійкість холостого ходу двигуна автомашини.
- Трохи нижче під ним розташований якраз і датчик положення дросельної заслонки.
- Однією з особливостей двигуна цього автомобіля є наявність великої кількості вакуумних трубок.
- В них звісно є багато куточків, а також гумових сполук.
- Так от, і ті, і інші з плином часу пересихають, тріскаються і в результаті в тому місці починається підсос повітря.
- Це також негативно впливає на якість роботи двигуна.
- Тому всі ці куточки і з'єднання потрібно завжди перевіряти і при виникненні необхідності здійснювати їх заміну.
- Якщо ж це не робити, то показники датчика ДАТ почнуть змінюватися, а витрата палива при цьому збільшуватися.
- У нас підвищена витрата палива, як виявилося, була пов'язана з тим, що у впускному колекторі утворився занадто низький рівень вакууму.
- А всьому провиною те, що місце встановлення лямбда зонда в нашому двигуні закрито заглушкою.
- Функцію ж його в даному випадку виконує лише потенціометр. Чому так, так тут все дуже просто.
- Даний автомобіль виготовлявся для експлуатації в країнах так званого третього світу.
- Але, продовжимо все-таки перевірку датчика температури повітря на впуску.
- При вимкненому двигуні знімаємо роз'єм цього датчика.
- Після цього вставляємо обидва щупа мультиметра в гніздо датчика.
- Прилад повинен видавати показники в залежності від температури повітря навколишнього середовища.
- В даному випадку у нас на вулиці температура повітря становить приблизно 20 градусів.
- По таблиці при температурі в 20 градусів опір має бути 2-3 кОм.
- У нас же прилад показав 1,93 кОм. Це говорить про те, що наш датчик абсолютно справний.
- В результаті такої перевірки всі датчики в нашому автомобілі Деу Нексія виявилися справними.
- Єдиною проблемою, з якою нам довелося зіткнутися виявилося надмірно низьке розрідження повітря у впускному колекторі.
- Це було виявлено і при перевірці датчика ДАД.
- Результати нашої перевірки підтвердила і подальша комп'ютерна діагностика.
- Крім того, ми перевірили розрідження за допомогою механічного вакуумметра.
- В результаті на холостих обертах прилад показав 4,8.
- Це при тому, що мінімальний показник в такому режимі має бути 70.
- Такому положенню можуть сприяти відразу кілька причин.
- Першою з них є елементарний підсос повітря. Це може бути в самих різних місцях.
- Але, в будь-якому випадку це місце потрібно знайти і усунути там підсмоктування повітря.
- Однак, робити це потрібно найкраще з використанням димогенератора.
- Наступною причиною може бути неправильна робота ГРМ.
- В нашому випадку це відбулося внаслідок перескакування ременя ГРМ на один зуб.
- А все це стало можливим через те, що при установці ременя ГРМ не була врахована мітка на коленвалі.
- Як зазвичай заміна проводилася при збігу міток на шестернях распредвалів і положенні поршня першого циліндра двигуна верхній мертвій точці.
- Тому ми переставили ремінь ГРМ на один зуб і після цього динаміка двигуна значно збільшилася.
- Але найголовніше для нас це те, що витрата палива стала колишнім, тобто нормальним.
- Таким чином, можна зробити висновок, що потрібно і самому вивчати будову свого автомобіля, його роботу, щоб можна було не тільки слухати, що говорять механіки, але і розуміти це.
- Оскільки не рідко бувають випадки, коли майстер не розбирається в проблемі або просто намагається вас розвести на гроші, пропонуючи виконати зовсім не потрібні операції. Та й багато чого потрібно вміти виконувати самостійно.
- На цьому наша розповідь про самостійний пошук причин значного збільшення витрати палива на Деу Нубіра закінчено.