При створенні автомобіля конструктори зіткнулися з проблемою з'єднання двигуна з ведучими колесами.
І мало було придумати просто спосіб з'єднати силовий агрегат з колесами.
Потрібно було створити механізм, за допомогою якого в різних умовах руху потрібно було змінювати співвідношення обертань колінвала двигуна і ведучих коліс.
В результаті в будові авто з'явилася трансмісія.
Це цілий комплекс механізмів, що забезпечують не просто поєднання силового агрегату машини з її ведучими колесами, а змінне передавальне число при цьому.
Одним з основних вузлів трансмісії стала механічна коробка передач або КПП, іноді позначають, як МКПП.
По своїй суті КПП – це редуктор, що складається з декількох пар шестерень різного діаметра.
В результаті оператор, він же водій в даному випадку, вручну вибирає потрібну пару шестерень, забезпечуючи тим самим необхідне передаточне співвідношення обертання.
Цей крутний момент передається на ведучі колеса, забезпечуючи тим самим оптимальний режим роботи двигуна в конкретний момент руху.
Механічна коробка передач – найбільш простий і найбільш вдалий механізм, в якому не застосовується більше, ні гідравлічні складові, ні електричні.
Саме таку МКПП конструктори автомобілів з Піднебесної і встановили на ставшу найпопулярнішою і вдалою модель, в співвідношенні ціна / якість, Джилі СК.
Оцінюємо самостійно якість КПП на Джилі СК
У цій статті ми спробуємо розвіяти міф про те, що всі автомобілі китайського виробництва низької якості.
Зокрема, мова піде про коробку КПП Джилі СК.
- Отже, нам довелося розібрати МКПП, встановлену на нашому автомобілі з тієї причини, що в її корпусі утворилася пробоїна.
- Крім того, в цьому ж корпусі утворилися кілька тріщин і відколів.
- Але, найбільш небезпечна з них утворилася в порожнині підшипника або точніше, між підшипниками.
- Тому залишати корпус в такому стані було б просто небезпечно і не розумно.
- А відновлювати його також сенсу ніякого немає.
- Але, як виявилося, придбати нову коробку для цього автомобіля не так-то просто.
- Мало того, за своєю вартістю вона виявилася дорожче, ніж весь двигун.
- Це вже говорить про те, яка якість даного вузла.
- А також про те, що в силу цього її міняють досить рідко.
- Саме тому нам насилу вдалося відшукати і виписати новий корпус КПП, а поки він прийде ми вирішили підготуватися і розібрати наявну у нас коробку.
- Але, коли ми її розібрали, то були здивовані станом всередині.
- Складалося враження, що це нова коробка, хоча насправді вона вже пройшла близько 90 тис. кілометрів.
- Ось і спробуй після цього сказати, що всі запчастини китайського виробництва низької якості.
- Мало того, всередині самого корпусу КПП Джилі СК ми виявили відломаний фрагмент.
- Виявилося, що це не шматок від корпусу коробки, а фрагмент вилки.
- А виготовлена вона з алюмінію, як виявилося.
- Не чавунна або з каленной сталі, як ми звикли завжди бачити, а саме алюмінієва.
- Ось вам і китайський автопром.
- До речі, всередині корпусу цієї коробки при розбиранні нами був виявлений невеликий шматочок магніту.
- Так от, поверхня його була покрита тільки невеликим шаром пилу.
- Ніяких продуктів зносу шестерень або металевої стружки ми тут не виявили.
- Це ще раз говорить про якість шестерень в цьому редукторі.
- Потрібно відзначити, що в цьому вузлі було залито синтетичне масло.
- Автомобіль практично весь рік знаходився на вулиці і, як бачите тепер – результат.
- Тому в новий корпус ми плануємо переставити повністю весь редуктор в зборі, не змінюючи тут нічого, за винятком вилки.
- Її також ми вже знайшли, коштує вона недорого, тому встановимо нову.
- А всі шестерні і всю начинку коробки переставимо в новий корпус коробки і думаємо, що вона нам послужить ще дуже довго.
- Виходячи з цього ми ще раз прийшли до висновку, що не варто відразу відмахуватися від всього китайського, як ми звикли це робити.
- Бо, як виявилося, це далеко не завжди відповідає дійсності.
- А нашу розповідь про механічну КПП на Джилі СК на цьому закінчено.