Зв'язок кузова будь-якого автомобіля з дорогою під час руху забезпечують ряд пристроїв і механізмів різного роду, а також окремих деталей, які в сукупності складають частину шасі.
Ця група має свою загальну назву – підвіска.
Разом з тим ця група виконує і ряд інших дуже важливих функцій, таких як передача кузову всіх моментів і сил, які отримують колеса даного автомобіля внаслідок контакту їх з дорожнім покриттям або необхідне переміщення коліс.
Одним з елементів підвіски автомобіля Деу Ланос є стабілізатор поперечної стійкості.
В той час коли основна маса деталей і вузлів підвіски передає кузову сили і удари, одержувані колесами від дорожнього покриття, у вертикальній площині, то стабілізатори працюють в горизонтальній.
За рахунок стиснення пружності металу, з якого виготовлена ця деталь, він скручується при входженні авто в поворот.
Після цього метал прагне випрямитися і протидіє крену машини, що виникає.
Те ж саме відбувається і в момент початку руху або гальмування.
В ці моменти кузов автомобіля неодмінно намагається задертися спереду або ззаду.
Іншими словами, завдяки наявності стабілізатора поперечної стійкості автомобіль зберігає горизонтальне положення під час виконання поворотів, а також в момент початку руху або виконання різкого гальмування.
З'єднання стабілізатора з іншими елементами підвіски здійснюється за допомогою стійок або ж тяг, як їх ще називають.
Стійка стабілізатора дає можливість стабілізатору мати м'яке і в той же час рухливе з'єднання з підвіскою.
Мало того, наявність стійки дає можливість самому стабілізатору сильніше протидіяти крену автомобіля.
Усуваємо самостійно стук в підвісці на Daewoo Lanos
У нашій статті ми розповімо про те, як самостійно можна усунути стук в підвісці на Деу Ланос.
- Отже, у нас на лівій стороні в підвісці з'явився підозрілий стукіт, який під час руху нагадував стукіт металу об метал. Причому стук був дуже дзвінким.
- Щоб визначити природу появи стуку, ми піддомкратили ліву сторону автомобіля і зняли колесо.
- Потім, оглянувши все пильно, як зверху, так і з оглядової ями, а також трохи використавши свій досвід ми прийшли до висновку, що всьому виною стійка стабілізатора.
- На ній встановлені поліуретанові втулки або проставки, але нижня з них явно має спотворений вигляд.
- Незважаючи на те, що ці втулки стоять уже чотири роки і верхні з них знаходяться в нормальному стані, нижня, швидше за все, має пошкодження.
- Але, зто стане відомо при розбиранні.
- Поки від руки можна відчути, що стійка закріплена не жорстко, оскільки є невеликий люфт в ній.
- Вільно бовтаються і верхні поліуретанові втулки на стійки стабілізатора Деу Ланос.
- У зв'язку з цим нам потрібно розкрутити і зняти цю стійку.
- Для того, щоб це зробити, ми ставимо знизу під сам ричаг на довгий болт головку з тріскачкою, а зверху ріжковим ключем притримуємо.
- Після цього головкою з тріскачкою беремося розкручувати.
- Якщо це не вдається зробити, а саму стійку ви все одно будете міняти, то можна просто банально її перерізати болгаркою і потім зняти.
- Але, перш ніж розкрутити стійку, не полінуйтеся і заміряйте відстань від початку болта і до першої шайби, наприклад, або до кінця першої втулки.
- Запам'ятавши цю відстань, при складанні ви будете знати, до яких пір вам потрібно затягувати.
- Справа в тому, що занадто слабке затягування або навпаки, перетяжка також впливає на якість роботи стійки.
- Крім того, потрібно знати, що поліуретанові втулки одягаються виступом, який на них є, всередину отворів кріплення.
- Нижня точно так вставляється і в результаті виходить, що втулки притискаються одна до іншої.
- У нас при розбиранні виявилося, що продавлена нижня шайба.
- А також розбита і нижня поліуретанова втулка, що і не дивно.
- Крім того, перевіряємо стан інших втулок, а також шайб на цій стійці.
- Ті, що в нормальному стані можна залишати і встановлювати знову.
- А ті, що отримали деформацію доведеться видалити і замінити новими.
- Якщо ж подивитися на сам болт, то можна побачити, що він також деформований.
- Тому однозначно, що його краще замінити.
- При цьому, хочеться зауважити, що не намагайтеся купувати новий болт, який подешевше.
- Такі деталі відрізняються не тільки низькою ціною, але і такою ж низькою якістю.
- Тому краще вибирайте деталь з середнього цінового діапазону або ще краще – дорогу.
- Адже вони служать досить довго, тому й міняти їх доведеться не так вже й часто.
- Ми придбали нову стійку стабілізатора для Деу Ланос в зборі.
- Нижній кінець її починається з головки довгого болта.
- Далі йде шайба і дві гумові втулки, за якими також йде друга шайба.
- Між втулками буде ще проставка у вигляді кріплення рами авто.
- Верхній кінець після трубки на болті також закінчується шайбою, двома гумовими втулками, шайбою і гайкою.
- Саме таким чином повинна бути складена стійка та її елементи, оскільки іноді при купівлі вони можуть бути зібрані неправильно.
- При бажанні можна, звичайно, придбати і всі ці елементи окремо.
- Але, ми не стали шукати їх по магазинах і придбали стійку стабілізатора відразу всю в зборі.
- Однак, якщо порівняти болт нової стійки з болтом старої, то можна побачити, що на новому різьблення майже в два рази коротше, ніж на старому.
- Так може статися, що при установці цієї різьби може виявитися недостатньо.
- Тоді доведеться додатково нарізати більше різьби, щоб правильно встановити стійку.
- Саме для цього ми і пропонували раніше заміряти відстань від кінця болта до першої шайби або кріплення.
- Тепер ви можете взяти рулетку і зробити вимір довжини різьби, порівнявши її з тією цифрою, яка вийшла у вас при вимірі спочатку.
- В нашому випадку виходить, що потрібно ще доточити приблизно 1,0 см різьби.
- Тому при покупці нової стійки варто звертати увагу й на таку деталь її болта.
- Отже, встановили ми нову стійку стабілізатора на своє місце.
- Однак, так вийшло, що у нас не вистачає довжини болта для установки однієї втулки.
- Але, не варто турбуватися, так як в цьому немає нічого страшного.
- Просто візьміть монтировку і допоможіть собі, придавивши трохи кріплення рами.
- Після чого ставте туди останню втулку і наживляйте гайку.
- Коли це вийде, то можна відпускати і вже потім спокійно затягувати до потрібного розміру різьби.
- В результаті ми встановили стійку на своє місце, при цьому різьблення на болті не дорізуючи.
- Таким чином довжина різьби стала на 0,6 мм коротше, ніж було на старому болті.
- Але, при цьому стійка стоїть жорстко і твердо.
- Гумові втулки трохи стиснулися при цьому, але в принципі так і має бути.
- Тому спробуємо поексплуатувати авто в такому стані, а якщо виникнуть зі стійкою якісь проблеми, то тоді доведеться різьблення доточувати.
- А наша розповідь на цьому про причину стуку в підвісці Деу Ланос і заміну при цьому стійки стабілізатора закінчена.