Висока вартість бензину і дизпалива, триваюче погіршення екологічної ситуації в атмосфері постійно підштовхує виробників автомобілів до пошуку нових видів палива.
Одним з таких сьогодні є газ.
Спеціальне обладнання, яке встановлюється на автомобільні двигуни, дозволяє використовувати замість звичних видів палива газ пропан-бутан або метан.
Це дозволяє не тільки заощадити значною мірою власні кошти, але і значно зменшити викид шкідливих речовин в атмосферу
Але, не тільки одні автовиробники намагаються вести боротьбу із забрудненням навколишнього нас середовища.
Поряд з ними свою боротьбу ведуть і екологи.
В зв'язку з цим в європейських країнах були введені певні обмеження на викиди шкідливих речовин в атмосферу від відпрацьованих газів.
І в 1992 році був вперше введений в країнах Європейського союзу відповідний стандарт Євро-1.
Але, з кожним роком життя вимагало посилювати ці норми і як результат на сьогоднішній день вже діє стандарт Євро-6.
Відповідно до цих норм почали розроблятися комплекти газобалонного обладнання (ГБО), які власники встановлюють на свої автомобілі.
Мало того, таке обладнання вже встановлюється безпосередньо на автозаводах.
На сьогоднішній день існують вже кілька поколінь такого обладнання.
Встановлюємо самостійно ГБО і налаштовуємо на Chery Eastar 2,0
В черговій статті ми вирішили розповісти про те, як можна самостійно встановити ГБО 4-го покоління, а також налаштувати на автомобілі Чері Істар.
- Отже, свою розповідь про самостійне встановлення ГБО ми вирішили розповісти на прикладі автомобіля китайського виробництва Чері Елара з двигуном, обсяг якого становить 2,0 літра.
- Зробили ми це навмисно, оскільки тут є своя специфіка установки, зокрема щодо розміщення всіх елементів ГБО в автомобілі.
- Для зручності роботи ми демонтували з двигуна впускний колектор, в якому просвердлили отвір і встановили штуцер для відбору вакууму, призначеного для електронного блоку управління авто або мізків.
- Крім того, встановили із зворотнього боку в оптимальному місці, поруч з форсунками, всі жиклери.
- Після цього з іншого боку форсунок встановили ще по одному жикльору.
- Робиться це тому, що в блоці циліндрів нашого двигуна передбачено два канали.
- І тому, якщо залишити по одному жиклеру, то газ буде надходити тільки на один клапан, а на другий відповідно немає.
- з трубки діаметром в 20 мм і куточка на 25 ми виготовляємо спеціальний кронштейн.
- Він прекрасно стає на припливи кришки клапанів двигуна Чері Істар.
- Ми прикрутимо його двома болтиками, які відмінно увійдуть в трубки кронштейна.
А зверху на цей кронштейн також ідеально встановлюється рампа з форсунками.
- Отже, ми зібрали всю цю конструкцію разом, встановивши попередньо колектор на місце.
- Всі форсунки з'єднані з інжекторами за допомогою гумових шлангочок.
- Шланг діаметром 5 мм розрізаний скрізь симетрично, при цьому внизу на жиклерах ми одягли його без використання хомутів.
- Просто він одягнувся настільки щільно, що хомути там просто ні до чого.
- Далі або вище ми встановили пластиковий трійник.
- А зверху на нього одягнений шланг діаметром 4 мм
- Загальна довжина і одного, і іншого шланга становила 1 м.
- Тільки один з них був розрізаний на чотири частини, а другий на 8.
- Під двірниками встановили редуктор.
- При цьому для його кріплення використовували стандартний кронштейн, який буквально трошки довелося видозмінити.
- Підігрів буде використовуватися з паровідвідного шланга.
- Пара надходить на вхід редуктора, а повертатися вже буде у вигляді рідини в розширювальний бачок.
- Зібрали ми все це в одну конструкцію, протягнули скрізь шланги, де потрібно, і встановили при цьому датчик під розширювальним бачком.
- Крім того, під лобовим стіклом на передній панелі моторного відсіку проклали косу електропроводів, а також встановили і зібрали редуктор ГБО на Чері Істар.
- Редуктор збирається просто за схемою, що поставляється разом з ним.
- Для того, щоб під'єднати форсунки ми підібрали спеціально дроти різних кольорів.
- Це дозволить надалі визначити, який провід йде до якої форсунки, щоб швидко знайти несправність.
- Крім того, перевірити колір дроту можна і іншим способом, відкривши для цього гумку на штекері конкретної форсунки.
- Блок управління ми встановили з протилежного боку від редуктора на передній панелі.
- Для цього використали кришку від старої магнітоли.
- Дроти всІ акуратно уклали, щоб не бовталися.
- До того ж в місці підключення проводів, вони якраз добре сховалися за використаною кришкою від магнітоли.
- Косу проводів при цьому, де є можливість прикріплюємо кнопками.
- Далі облаштовуємо підключення живлення для блоку управління від акумуляторної батареї.
- Після цього в багажнику встановлюємо балон круглої форми, ємністю 52 літри.
- Його габаритні розміри 225х630 мм дозволяють ідеально ховатися в ніші для запасного колеса.
- Зверху він закриється килимком і підлога в багажнику залишиться рівним.
- Тут же встановлюємо також і електронний клапан, в даному випадку це Tomasetto, разом з датчиком рівня.
- Трубки і кабелі закріпили до стандартного кріплення запасного колеса.
- По днищу також випустили шланги в знайдений отвір.
- А далі через підрамник, лонжерон і разом зі штатним трубопроводом і гальмівною магістраллю протягнули до самого двигуна.
- З допомогою підібраного кронштейна, прикрученного двома болтами, закріпили також на днищі і заправник для газу на Чері Істар.
- Ну і тепер, після того, як заправили, залишилося налаштувати все це обладнання на роботу.
- Справа в тому, що ГБО четвертого покоління відрізняється від поколінь, що йому передують, саме дозованим впорскуванням газу на форсунки.
- Електронний газовий блок управління отримує, аналізує і коригує імпульси відкриття, як газових, так і бензинових форсунок.
- А також регулює порції подачі газу.
- Тому від його правильної установки залежить витрата палива і нормальна робота двигуна.
- У нашому випадку під час налаштування ми виявили, що в редукторі збільшився тиск і крива графіка пішла за межі дисплея.
- При нормальній же роботі ця крива не повинна перетинати лінію 1,6.
- Це говорить про те, що діаметр жиклерів, встановлених на рампі, для даного двигуна малуватий.
- Тому доведеться просвердлити дещо більший отвір у жиклерах.
- У нас отвір в жиклері виявилося рівним 1,5 мм, а за інструкцією передбачено 1,7.
- Тому нам довелося збільшити отвір фактично до 2 мм
- Після цього встановили жиклери знову на рампу.
- Далі запускаємо двигун, робимо коригування форсунки на 2,0.
- В результаті отримуємо графік, де крива вже добралася лише до лінії 1,8.
- Зменшився при цьому і час вприскування, що забезпечує циклічне відкривання форсунок.
- Також ми зменшили і тиск газу. Тому тепер буде витрата газу більш економною.
- Далі збираємо карту і можна експлуатувати таке ГБО.
- Також ми вирішили потім перевірити калібрування самої рампи.
- Однак, на цьому ми не зупинилися і все ж розсвердлили отвори жиклерів на рампі до 2,3 мм
- В результаті зробили поправку в програмі і виявилися праві.
- Крива графіка на дисплеї впала навіть трохи нижче лінії 1,6.
- При цьому і тиск ще трохи зменшили, приблизно на 0,1.
- В результаті домоглися ідеальних показників, навіть несподівано для себе.
- Ну і на цьому все, наша розповідь про встановлення ГБО 4-го покоління і його регулювання на Чері Істар на цьому закінчена.