Вже давно питанню комфорту перебування в салоні автомобіля придається велика увага.
Сьогодні багато функцій і пристроїв, які раніше встановлювалися тільки на дорогих машинах стали нормою і для багатьох менш дорогих і навіть бюджетних варіантів.
Одним з таких пристроїв є кондиціонер.
Автомобіль Chevrolet Lacetti південнокорейського автомобільного виробника GM Daewoo відноситься до середнього класу С.
Але, незважаючи на це в його комплектацію входить також і кондиціонер.
Сучасний автомобільний кондиціонер практично нічим не відрізняється від звичайного побутового.
Єдиною і основною його відмінністю є джерело живлення. Побутові системи кондиціонування повітряних мас живляться від електричної мережі.
В той час, як автомобільний кондиціонер отримує живлення методом відбору частини потужності двигуна, встановленого на конкретному авто.
Все це відбувається за допомогою ременя, сполученого з колінвалом силового агрегату.
Усуваємо самостійно несправність кондиціонера Chevrolet Lacetti
У цій статті розповідь піде про те, що можна зробити самому, якщо не включається кондиціонер Шевроле Лачетті.
- Причин виникнення такої проблеми можуть бути три.
- Перш за все, коли ви вмикаєте кондиціонер, а його індикатор на центральній консолі не загоряється.
- В цьому випадку вам потрібно зняти всю панель з ручками управління пічкою і кондиціонером, після чого її перевірити і пропаяти.
- Справа в тому, що з тильного боку цієї панелі знаходиться електронна плата.
- Так, ось пайка на ній з плином часу часто тріскається і тому в таких місцях банально пропадає контакт.
- Тому, не варто шукати спеціально тріщину в контактах, а просто пропаяйте всі місця пайки.
- Цим ви вбережете себе від непередбачених несправностей і позачергового зняття цієї панелі.
- Це, що стосується першої причини.
- А другою більш вагомою вже причиною того, що не працює кондиціонер, може бути недостатньо фреону в його системі.
- В такому випадку можна, звичайно, придбати балончик і дозаправити систему.
- Але, ми вважаємо, що так можна робити лише в тому випадку, якщо ви завтра збираєтеся продати свій автомобіль.
- У всіх інших випадках цим повинні займатися тільки фахівці. І ось чому ми так вважаємо.
- Справа в тому, що дозаправляючи систему, ви не можете знати скільки цього самого фреону залишилося в системі і скільки потрібно дозаправити.
- Тому сама процедура дозаправки є апріорі абсурдною. У таких випадках потрібно злити фреон, що залишився, з системи.
- Після цього викачати звідти все повітря і вологу. І тільки потім залити близько 640 г холодоагенту, а також на додачу масла певну кількість.
- Про це в нашому авто попереджає спеціальна табличка, розміщена під його капотом.
- Це одна причина, чому ми проти всякої дозаправки кондиціонера Шевроле Лачетті.
- Другою причиною є те, що, як відомо холодоагент буває у різному агрегатному стані: у вигляді рідини і у вигляді газу.
- В якому саме стані знаходиться робоча речовина у вашому балоні ви не завжди можете знати.
- Мало того, якщо у вашому балончику робоча речовина знаходиться в рідкому стані, то воно все одно поступово випаровується.
- А тому частина балона вашого наповниться з часом газом.
- Це ми розповідаємо до того, що системи кондиціонування існують з низьким тиском і високого тиску.
- В кожну з них заправляється холодоагент різного типу. Наприклад, в систему відкритого типу заправляють зазвичай речовина в рідкому стані.
- Вона випаровується і пари її йдуть в атмосферу. У замкнутій системі використовують газ, який стискають.
- В нашій системі вентиляції та кондиціонування є дві магістралі: високого і низького тиску.
- Тут газ стискається компресором і в конденсаторі охолоджується за допомогою вентиляторів.
- Потім цей газ перетворюється в рідину і після нагрівання потрапляє в випарник, де відбувається його випаровування.
- В результаті рідина знову перетворюється в газ. І все починається знову по колу.
- Так от, система кондиціонування нашого автомобіля мало того, що складається з двох магістралей з різним тиском, але і є системою замкнутого типу.
- Тому в цю систему необхідно заправляти саме газоподібну речовину.
- Якщо ж ви наллєте робочу рідину біля компресора, то він вийде з ладу.
- Це говорить про те, що не інакше як спеціальними установками і спеціально навченим персоналом можна нормально і правильно заправити систему вентиляції та кондиціонування автомобіля.
- А балончик, який ви придбаєте у вільному продажу, коштує також далеко не дешево.
- Тому виникає питання, чи варто витрачати свої чималі гроші і потім ризикувати зіпсувати всю систему.
- Правда є ще один вихід, щоб не звертатися до офіціалів.
- Можна придбати автоматичну установку для дозаправки кондиціонерів.
- Однак, вона не дуже дешева. Можна ще купити комплект спеціального обладнання для ручної заправки кондиціонерів. Цей варіант буде трохи дешевшим, але досить відчутно все одно для сімейного бюджету.
- І нарешті, третьою причиною того, що не включається кондиціонер в авто може бути пошкодження проводів, що йдуть від компресора або відгнивання їх.
- Але таке буває досить рідко.
- Чимало власників авто часто цікавляться, а куди ж все-таки може діватися фреон.
- Хочеться нагадати, що компресор в нашому кондиціонері працює від приводного ременя.
- А в самому компресорі є сальники, які часто можуть протікати.
- Якщо взяти побутовий холодильник, наприклад, то в ньому і компресор і двигун знаходяться в одному корпусі і все там скрізь запаяно.
- Тому ніякого витоку фреону там бути не може.
- А в системі кондиціонування автомобіля є шланги, а це зайві сполуки, що є також порушенням герметичності її.
- Ось звідси і беруться протікання.
- Тому автомобільний кондиціонер може функціонувати без всякого протікання максимум три роки.
- Якщо ж він не виходжує такий термін, то необхідно шукати можливі місця витоку робочої рідини кондиціонера Шевроле Лачетті.
- Зробити це можна двома способами.
- В сучасних автомайстерень є спеціальна автоматична електронна система визначення витоку.
- Але, є вона далеко не на кожній СТО. А в більшості автосервісних майстерень використовують стару добре перевірену методику.
- Для цього в фреон додають спеціальну люмінесцентну добавку або маркер, яку в народі ще називають «зеленкою».
- Ви їздите потім два дні і після цього знову заїжджаєте на СТО. Там майстри за допомогою ультрафіолетової лампи перевіряють наявність протікань.
- Якщо такі десь є, то сліди їх під променями цієї лампи обов'язково будуть підсвічуватися.
- Однак, цей спосіб хороший в тих випадках, якщо витікання відбуваються десь в невеликих кількостях.
- Якщо ж витік відбувається досить серйозний, то його можна визначити і без будь-яких хитрощів і додаткових пристроїв.
- Справа в тому, що в системі кондиціонування крім холодоагенту є ще й масло, як вже раніше говорилося, то при наявності хорошого витоку буде видно сліди витікання масла.
- Як правило, витікання найчастіше трапляються в трьох наступних місцях.
- Першим таким слабким місце є компресор кондиціонера.
- Хоча в нашому автомобілі важко назвати цей агрегат слабким місцем системи кондиціонування.
- У всякому разі за дванадцять років експлуатації ніяких витоків в компресорі ми в своєму авто не спостерігали.
- Але, в інших моделях, така проблема цілком можлива.
- Другим місцем можливого витоку робочої рідини системи кондиціонування може бути конденсор або радіатор системи кондиціонування.
- Ну і третім місцем витоку холодоагента, яке найбільш часто зустрічається, є трубки системи кондиціонування.
- В результаті перетирання їх дуже часто можуть з'являтися потертості в яких порушується цілісність і виникає підтікання робочої рідини.
- В зв'язку з цим потрібно завжди стежити потім, щоб трубки не терлися об кузов, хомути або інші частини автомобіля.
- А також захистити свій радіатор системи кондиціонування. Цим ви зможете максимально продовжити термін служби кондиціонера.
- Та й заощадите чимало коштів, необхідних на передчасні ремонти цієї системи.
- Як відомо, в автомашині Шевроле Лачетті радіатор пічки кондиціонера або конденсор встановлений спереду головного ридіатора охолодження двигуна.
- В зв'язку з цим під час руху в нього частіше за інших потрапляють різного роду камені, тріски, осколки та інші дрібні частинки, що зустрічаються на дорогах.
- Всі вони можуть легко заподіяти пошкодження цього виробу і як результат-порушити цілісність його.
- Тому, щоб уберегти цей радіатор від таких пошкоджень в обов'язковому порядку потрібно встановлювати захисну решітку внизу за переднім бампером.
- Не менш важливим є і стан цієї решітки.
- Потрібно стежити, щоб вона завжди була цілою. В такому випадку нічого не зможе пробити радіатор кондиціонера.
- Як наочний приклад розповімо вам про один випадок, що трапився саме з нами.
- Вздовж правого крила під капотом автомобіля йде трубка системи кондиціонування.
- Вона встановлена в безпосередній близькості від кузова.
- Мало того, в місці самої близької відстані між цими двома деталями розташована і проводка. Це дроти йдуть до фари
- В результаті в цьому місці дуже часто виникав контакт між трубкою і проводами, що і призвело до того, що і трубка і дроти від взаємного контакту перетерлись.
- Тому довелося в цьому місці вирізати трубку і потім вварювати новий шматок туди.
- Цей ремонт, до речі, нам робили на СТО. Але, від якості такого ремонту немає меж обуренню.
- Трубку вварити вварили, для запобігання повторної появи такої несправності не вжили абсолютно ніяких заходів.
- Навіть дроти не заізолювали.
- Повітряний фільтр зняти зняли, а назад встановили його, одягнувши патрубок і все.
- А хомут просто одягли і навіть не закрутили. Головне, взяли оплату за виконаний ремонт.
- Тому завжди перевіряйте уважно якість ремонту на спеціалізованих СТО.
- А в цьому конкретному випадку нам доведеться дроти заізолювати, на трубку одягнути, напевно, якусь муфту.
- Загалом облагородити цей контакт і вжити заходів до недопущення повторного такого випадку.
- Крім того, завжди перевіряйте у себе цілісність гумок на кріпленнях трубок.
- В іншому випадку хомут кріплення може запросто перетерти трубку.
- Також звертайте увагу на зазори між трубками і кузовом по всій трасі.
-
- Там теж у будь-який момент можуть виникнути небажані контакти, від яких трубка в обов'язковому порядку протреться.
- Таким чином ми розповіли вам про основні причини, коли може не включатися кондиціонер вашого авто, а також про ряд випадків витоку холодоагенту з системи кондиціонування і очищення повітря.
- На цьому нашу розповідь про те, що можна зробити самому, якщо у вас не включається кондиціонер на Шевроле Лачетті закінчено.