Заміна передніх і задніх амортизаторів на ЗАЗ Форза

Легковий автомобіль – це досить складний, але надійний і зручний вид транспорту сьогодні.

Він складається з безлічі важливих механізмів, вузлів і деталей. Багато з них об'єднані в окремі групи або системи.

Тут і кузов, і шасі, трансмісія, система запалювання, охолодження та інше.

Шасі автомобіля включають в себе також безліч різних механізмів і деталей, серед яких і амортизатори.

Основним призначенням амортизаторів в автомобілі є з'єднання коліс з кузовом авто або його рамою.

При цьому вони забезпечують постійний контакт коліс і всієї несучої системи машини при наїзді їх на будь-які поверхні автомобільної дороги.

Мало того, вони приглушують всі поштовхи, що одержують колеса від дорожнього полотна, а також згладжують коливання рухомої частини, які виникають від такого контакту.

У зв'язку з цим від стану таких пристроїв залежить безпека пересування на автомобілі, а також комфортність перебування в його салоні.

Для того ж, щоб амортизатори завжди безвідмовно працювали, необхідний постійний догляд за ними і контроль стану.

А в разі виникнення необхідності і своєчасна заміна.

Міняємо самостійно передні і задні амортизатори автомобіля ZAZ Forza

У пропонованій статті ми хочемо розповісти про порядок самостійної заміни передніх і задніх амортизаторів ЗАЗ Форза.

хочемо розповісти про порядок самостійної заміни передніх і задніх амортизаторів ЗАЗ Форза.

  • Перш, ніж приступити до заміни амортизаторів, ми придбали нові пари амортизаторів.
  • При цьому, потрібно відзначити, що порядок заміни амортизаторів тут ідентичний заміні на Чері Амулет.

придбали нові пари стійок амортизаторів.

  • З числа придбаних – два задні, а два передні.

З числа придбаних – дві задні, а дві передні.

  • Тому зрозуміло, що міняти ми будемо, як задні, так і передні. Встановлювати збираємося на свій автомобіль ЗАЗ Форза.
  • Для того, щоб зняти задні стійки амортизаторів, нам необхідно в багажнику зняти пластмасовий ковпачок.

необхідно в багажнику зняти пластмасовий ковпачок

  • Після цього отримуємо доступ до гайки на 17, відкручуємо її і знімаємо верхню подушку.

відкручуємо її і знімаємо верхню подушку.

  • Під гайкою в результаті ми знімаємо цілий комплект.

 в результаті ми знімаємо цілий комплект.

  • У порядку черговості з штока знімаємо гайку, як вже говорилося, далі йде тарілка, друга гайка, упорна шайба, сама подушка, встановлена ребрами до кузова, маленька чашечка, а також гайка і втулка.
  • Далі переходимо вниз. Там нам потрібно викрутити болт і опустити стійку в зборі вниз.
  • Але відкрутити болт на стійці нам заважає глушник.

відкрутити болт на стійці нам заважає глушник.

  • Тому ми піднімаємо за допомогою домкрата автомобіль ЗАЗ Форза з цього боку, в результаті чого колесо трохи опуститься вниз і тоді ми зможемо без проблем викрутити потрібний нам болт.
  • При цьому не забудьте, перш ніж піднімати автомобіль ззаду, встановити упори під передні колеса.
  • В результаті утримуючи гайку з одного боку, відкручуєм болт з іншого боку.

 утримуючи гайку з одного боку, відкручуєм болт з іншого боку.

  • Проте, при такому способі у нас може нагнутися балка і колесо прогнути ми не зможемо на скільки нам буде потрібно.
  • Тому, щоб було зручніше знімати задню стійку і можна було пригнути потрібне колесо, краще всього піднімати автомобіль з двох сторін ззаду на двох домкратах відразу.
  • В такому випадку у нас будуть підвішені відразу два колеса. Правда, в цьому випадку не забудьте підставити для страховки упор.
  • Тут потрібно також відзначити, що на нашому авто встановлені ще «рідні», тобто заводські оригінальні стійки масляного типу.

 на нашому авто встановлені ще «рідні», тобто заводські оригінальні стійки

  • Пробіг у них становить 5 тис. кілометрів.
  • Отже, зняли стійку амортизатора всю в зборі. На ній вже є деяка іржа, а так в принципі, вона ще робоча.
  • Але, ми дістаємо нову двотрубну масляну стійку з стаканом під пружину.

дістаємо нову двотрубну масляну стійку зі склянкою під пружину.

  • Якщо порівняти її зі старою стійкою, то нова дещо довша.

Якщо порівняти її зі старою стійкою, то нова дещо довший.

  • А це говорить про те, що цю стійку можна встановлювати одну без всяких проставок.
  • Розбираємо стару стійку, знімаємо пружину і отримуємо в підсумку наступний набір.

Розбираємо стару стійку, знімаємо пружину і отримуємо в підсумку наступний набір.

  • За порядком тут йдуть з права на ліво гайка, втулка з подушкою, тарілка з опорною прокладкою, шайба.
  • Далі йде трохи тріснутий буфер.

Далі йде трохи тріснутий буфер.

Після цього накладка.

  • І, нарешті, сама пружина.

І, нарешті, сама пружина.

  • Після того, як зняли і розібрали стару стійку амортизатора, приступаємо до складання нової.
  • Для цього одягаємо на амортизатор ковпачок металевий.

одягаємо на амортизатор ковпачок металевий.

  • Пружина через нього вільно проходить. Тому далі одягаємо пружину.

далі одягаємо пружину.

  • Її ми почистили і пофарбували попередньо.
  • Далі витягуємо руками шток амортизатора ЗАЗ Форза, щоб нам було зручніше.

 витягуємо руками шток амортизатора

  • Ну і на нього одягаємо упорний буфер.

на нього одягаємо упорний буфер.

  • Так, як він був трохи порваним у нас, то його стягнули за допомогою пластикового хомута.
  • Так він нам ще вільно може деякий час послужити.
  • Після цього, для того, щоб всі деталі легше проходили, і щоб не закисали в процесі експлуатації, на різьбу штока капаємо трошки масла.

на різьбу штока капаємо трошки масла.

  • Потім ставимо шайбу і одягаємо верхню тарілку.

ставимо шайбу і одягаємо верхню тарілку.

  • Далі подушку з втулкою одягаємо.

Далі подушку з втулкою одягаємо.

  • І на завершення одягаємо і закручуємо гайку.

 одягаємо і закручуємо гайку.

  • При цьому гайку закручуємо до упору.
  • Щоб не прокручувався шток при цьому, можна притримувати його кінець розвідним ключем або ключиком на 5.
  • Також, щоб зручно було збирати і закручувати акуратно затискаємо стійку в лещата у вертикальному положенні.
  • По завершенню складання, встановлюємо стійку на своє місце. Вставляємо нижній болт і наживляємо на нього гайку.

 Вставляємо нижній болт і наживляємо на нього гайку.

  • Затягувати гайку поки не потрібно.
  • Далі потрібно опустити машину на землю, щоб подушка відцентрувалася і знайшла своє місце.
  • А тим часом збираємо в зворотньому порядку всі шайби вгорі на стійці в багажнику, встановлюємо верхню подушку і закручуємо гайку.

встановлюємо верхню подушку і закручуємо гайку.

  • Після того, як затягнули гайку, одягаємо зверху шайбу і захисний ковпачок.
  • Нова стійка амортизатора на цьому вважається встановленою, і ми можемо переходити на іншу сторону авто.
  • Склавши поруч дві старих стійки і одну нову, ми раптом виявили цікаву деталь.
  • Виявилося, що в новій стійці трубка дещо коротша, ніж у старих.

Це добре, оскільки завзятий буфер таким чином отримує більше вільного місця і не буде розчавлений, як це трапляється на старих стійках амортизаторів ЗАЗ Форза.

  • Крім того, вимірявши довжину трубки від упорної поверхні пружини і до отвору нижнього болта на новій і старій стійці, ми виявили, що різниця становить 1,3 см на користь нової.

вимірявши довжину трубки від упорної поверхні пружини і до отвору нижнього болта на новій і старій стійці

  • Це ще раз говорить про те, що нову стійку можна сміливо встановлювати без всяких проставок.
  • Зняли ми і другу задню стійку. Там буфер виявився цілим.
  • Тому почистивши гарненько все ми зібрали нову стійку.

почистивши гарненько все ми зібрали нову стійку.

  • Встановлюємо і цю стійку на своє місце.
  • Знімаємо автомобіль з домкратів і лише потім затягуємо грунтовно нижні болти на одній і другій стійці.
  • Після цього переходимо на передню частину автомобіля.
  • Там знімаємо колесо на тій стороні, де збираємося міняти стійку амортизатора.
  • Далі послаблюємо кріплення стабілізатора поперечної стійкості для того, щоб він не підтягував нам ричаг.

 послаблюємо кріплення стабілізатора поперечної стійкості

  • Потім знімаємо зі стійки провід датчика АВС.

знімаємо зі стійки провід датчика АВС.

  • З іншого боку стійки від'єднуємо шлангочку гальмівного циліндра.

від'єднуємо шлангочку гальмівного циліндра.

  • Розкручуємо два болта.

Розкручуємо два болта.

  • Далі переходимо вгору під капот, де знімаємо заглушку на стійці, відкручуємо там гайку і дві з боків.

знімаємо заглушку на стійці, відкручуємо там гайку і дві з боків.

  • Після цього можемо стійку просто опускати всю вниз.

Після цього можемо стійку просто опускати всю вниз.

  • І тут нас чекав один сюрприз. При розбиранні у нас не виходило відкрутити гайку на штоку, оскільки вона прокручувалася разом з ним. Справа в тому, що ця гайка стоїть на фіксаторі різьби і нічого зробити неможливо.
  • Тому нам довелося просто зрізати цю гайку, при цьому шток стійки практично залишився неушкодженим.

шток стійки практично залишився неушкодженим.

  • Після цього беремо нову стійку ЗАЗ Форса і починаємо її збирати.

 беремо нову стійку ЗАЗ Форса і починаємо її збирати.

  • Перед цим в обов'язковому порядку прокачуємо раз десять стійку, щоб звідти видалити все повітря.
  • Адже вона до цього зберігалася в горизонтальному положенні.
  • Тут треба мати на увазі, що встановлюється на чашці зверху опорний підшипник.

тут встановлюється на чашці зверху опорний підшипник.

  • Тому йому потрібно додати трохи масла, а також не забуваємо змащувати різьбу штока.
  • Збірку виконуємо строго в порядку зворотньому розбиранню.
  • Після цього встановлюємо стійку на своє місце. Тут також все чіпляємо в зворотньому порядку.
  • Потім одягаємо колесо і опускаємо автомобіль на землю.
  • При цьому опуститься у нас стабілізатор, і ми отримаємо можливість закрутити на ньому гайку.
  • Після заміни і другої стійки амортизатора слід мати на увазі, що необхідно в обов'язковому порядку виконати регулювання розвалу-сходження коліс.
  • І на цьому, заміна стійок буде вважатися виконаною повністю.
  • Ну, а нашу розповідь про самостійну заміну задніх і передніх амортизаторів на ЗАЗ Форза на цьому також буде закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Заміна передніх і задніх амортизаторів на ЗАЗ Форза"

Відгуки: 2


Николай Сергеевич

Познавательно и полезно. Есть вопрос: а вообще как часто нужно менять амортизаторы? Вот вы пишите, что у вас родные прошли всего 5000. Это же мало очень! У меня уже за 30 перевалило, и вроде еще нормальные. И как себя ведет машина на неродных амортизаторах? Будет очень полезно узнать всем владельцам Форзы.


Лёня Кирилюк

На подъёмнике или в смотровой яме конечно хорошо, быстро менять)))) Я вот менял в гараже сам, так мне и глушитель мешал и полку с динамиками пришлось вытягивать. Кстати для разборки задней стойки стяжки для пружины не нужны, пружина разжимается как раз на длину хода штока амортизатора. А вот для передних обязательно нужно иметь стяжки, у меня по крайней мере без них никак дело не шло. Купил на авторынке за 300 гривен, были и по дешевле екземплярчики... эти что я выбрал очень крепкие, и отобются они быстро




Амортизатори для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Гайка для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Шайба для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Втулка для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Болти для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Глушник для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Балка для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Пружина для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Прокладки для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

.