Легковий автомобіль – це досить складний, але надійний і зручний вид транспорту сьогодні.
Він складається з безлічі важливих механізмів, вузлів і деталей. Багато з них об'єднані в окремі групи або системи.
Тут і кузов, і шасі, трансмісія, система запалювання, охолодження та інше.
Шасі автомобіля включають в себе також безліч різних механізмів і деталей, серед яких і амортизатори.
Основним призначенням амортизаторів в автомобілі є з'єднання коліс з кузовом авто або його рамою.
При цьому вони забезпечують постійний контакт коліс і всієї несучої системи машини при наїзді їх на будь-які поверхні автомобільної дороги.
Мало того, вони приглушують всі поштовхи, що одержують колеса від дорожнього полотна, а також згладжують коливання рухомої частини, які виникають від такого контакту.
У зв'язку з цим від стану таких пристроїв залежить безпека пересування на автомобілі, а також комфортність перебування в його салоні.
Для того ж, щоб амортизатори завжди безвідмовно працювали, необхідний постійний догляд за ними і контроль стану.
А в разі виникнення необхідності і своєчасна заміна.
Міняємо самостійно передні і задні амортизатори автомобіля ZAZ Forza
У пропонованій статті ми хочемо розповісти про порядок самостійної заміни передніх і задніх амортизаторів ЗАЗ Форза.
- Перш, ніж приступити до заміни амортизаторів, ми придбали нові пари амортизаторів.
- При цьому, потрібно відзначити, що порядок заміни амортизаторів тут ідентичний заміні на Чері Амулет.
- З числа придбаних – два задні, а два передні.
- Тому зрозуміло, що міняти ми будемо, як задні, так і передні. Встановлювати збираємося на свій автомобіль ЗАЗ Форза.
- Для того, щоб зняти задні стійки амортизаторів, нам необхідно в багажнику зняти пластмасовий ковпачок.
- Після цього отримуємо доступ до гайки на 17, відкручуємо її і знімаємо верхню подушку.
- Під гайкою в результаті ми знімаємо цілий комплект.
- У порядку черговості з штока знімаємо гайку, як вже говорилося, далі йде тарілка, друга гайка, упорна шайба, сама подушка, встановлена ребрами до кузова, маленька чашечка, а також гайка і втулка.
- Далі переходимо вниз. Там нам потрібно викрутити болт і опустити стійку в зборі вниз.
- Але відкрутити болт на стійці нам заважає глушник.
- Тому ми піднімаємо за допомогою домкрата автомобіль ЗАЗ Форза з цього боку, в результаті чого колесо трохи опуститься вниз і тоді ми зможемо без проблем викрутити потрібний нам болт.
- При цьому не забудьте, перш ніж піднімати автомобіль ззаду, встановити упори під передні колеса.
- В результаті утримуючи гайку з одного боку, відкручуєм болт з іншого боку.
- Проте, при такому способі у нас може нагнутися балка і колесо прогнути ми не зможемо на скільки нам буде потрібно.
- Тому, щоб було зручніше знімати задню стійку і можна було пригнути потрібне колесо, краще всього піднімати автомобіль з двох сторін ззаду на двох домкратах відразу.
- В такому випадку у нас будуть підвішені відразу два колеса. Правда, в цьому випадку не забудьте підставити для страховки упор.
- Тут потрібно також відзначити, що на нашому авто встановлені ще «рідні», тобто заводські оригінальні стійки масляного типу.
- Пробіг у них становить 5 тис. кілометрів.
- Отже, зняли стійку амортизатора всю в зборі. На ній вже є деяка іржа, а так в принципі, вона ще робоча.
- Але, ми дістаємо нову двотрубну масляну стійку з стаканом під пружину.
- Якщо порівняти її зі старою стійкою, то нова дещо довша.
- А це говорить про те, що цю стійку можна встановлювати одну без всяких проставок.
- Розбираємо стару стійку, знімаємо пружину і отримуємо в підсумку наступний набір.
- За порядком тут йдуть з права на ліво гайка, втулка з подушкою, тарілка з опорною прокладкою, шайба.
- Далі йде трохи тріснутий буфер.
- І, нарешті, сама пружина.
- Після того, як зняли і розібрали стару стійку амортизатора, приступаємо до складання нової.
- Для цього одягаємо на амортизатор ковпачок металевий.
- Пружина через нього вільно проходить. Тому далі одягаємо пружину.
- Її ми почистили і пофарбували попередньо.
- Далі витягуємо руками шток амортизатора ЗАЗ Форза, щоб нам було зручніше.
- Ну і на нього одягаємо упорний буфер.
- Так, як він був трохи порваним у нас, то його стягнули за допомогою пластикового хомута.
- Так він нам ще вільно може деякий час послужити.
- Після цього, для того, щоб всі деталі легше проходили, і щоб не закисали в процесі експлуатації, на різьбу штока капаємо трошки масла.
- Потім ставимо шайбу і одягаємо верхню тарілку.
- Далі подушку з втулкою одягаємо.
- І на завершення одягаємо і закручуємо гайку.
- При цьому гайку закручуємо до упору.
- Щоб не прокручувався шток при цьому, можна притримувати його кінець розвідним ключем або ключиком на 5.
- Також, щоб зручно було збирати і закручувати акуратно затискаємо стійку в лещата у вертикальному положенні.
- По завершенню складання, встановлюємо стійку на своє місце. Вставляємо нижній болт і наживляємо на нього гайку.
- Затягувати гайку поки не потрібно.
- Далі потрібно опустити машину на землю, щоб подушка відцентрувалася і знайшла своє місце.
- А тим часом збираємо в зворотньому порядку всі шайби вгорі на стійці в багажнику, встановлюємо верхню подушку і закручуємо гайку.
- Після того, як затягнули гайку, одягаємо зверху шайбу і захисний ковпачок.
- Нова стійка амортизатора на цьому вважається встановленою, і ми можемо переходити на іншу сторону авто.
- Склавши поруч дві старих стійки і одну нову, ми раптом виявили цікаву деталь.
- Виявилося, що в новій стійці трубка дещо коротша, ніж у старих.
Це добре, оскільки завзятий буфер таким чином отримує більше вільного місця і не буде розчавлений, як це трапляється на старих стійках амортизаторів ЗАЗ Форза.
- Крім того, вимірявши довжину трубки від упорної поверхні пружини і до отвору нижнього болта на новій і старій стійці, ми виявили, що різниця становить 1,3 см на користь нової.
- Це ще раз говорить про те, що нову стійку можна сміливо встановлювати без всяких проставок.
- Зняли ми і другу задню стійку. Там буфер виявився цілим.
- Тому почистивши гарненько все ми зібрали нову стійку.
- Встановлюємо і цю стійку на своє місце.
- Знімаємо автомобіль з домкратів і лише потім затягуємо грунтовно нижні болти на одній і другій стійці.
- Після цього переходимо на передню частину автомобіля.
- Там знімаємо колесо на тій стороні, де збираємося міняти стійку амортизатора.
- Далі послаблюємо кріплення стабілізатора поперечної стійкості для того, щоб він не підтягував нам ричаг.
- Потім знімаємо зі стійки провід датчика АВС.
- З іншого боку стійки від'єднуємо шлангочку гальмівного циліндра.
- Далі переходимо вгору під капот, де знімаємо заглушку на стійці, відкручуємо там гайку і дві з боків.
- Після цього можемо стійку просто опускати всю вниз.
- І тут нас чекав один сюрприз. При розбиранні у нас не виходило відкрутити гайку на штоку, оскільки вона прокручувалася разом з ним. Справа в тому, що ця гайка стоїть на фіксаторі різьби і нічого зробити неможливо.
- Тому нам довелося просто зрізати цю гайку, при цьому шток стійки практично залишився неушкодженим.
- Після цього беремо нову стійку ЗАЗ Форса і починаємо її збирати.
- Перед цим в обов'язковому порядку прокачуємо раз десять стійку, щоб звідти видалити все повітря.
- Адже вона до цього зберігалася в горизонтальному положенні.
- Тут треба мати на увазі, що встановлюється на чашці зверху опорний підшипник.
- Тому йому потрібно додати трохи масла, а також не забуваємо змащувати різьбу штока.
- Збірку виконуємо строго в порядку зворотньому розбиранню.
- Після цього встановлюємо стійку на своє місце. Тут також все чіпляємо в зворотньому порядку.
- Потім одягаємо колесо і опускаємо автомобіль на землю.
- При цьому опуститься у нас стабілізатор, і ми отримаємо можливість закрутити на ньому гайку.
- Після заміни і другої стійки амортизатора слід мати на увазі, що необхідно в обов'язковому порядку виконати регулювання розвалу-сходження коліс.
- І на цьому, заміна стійок буде вважатися виконаною повністю.
- Ну, а нашу розповідь про самостійну заміну задніх і передніх амортизаторів на ЗАЗ Форза на цьому також буде закінчено.