Установка ГБО 4 покоління на ЗАЗ Форза А13, Chery Bonus, витрата 7 літрів газу на 100 км

Починаючи з 2008 року з конвеєра китайського автогіганта Chery Automobile почав сходити компактний автомобіль під робочим кодом А13. Буквально через два роки нова модель автомобіля потрапила на український ринок.

А з початком наступного 2011 року вітчизняний автозавод ЗАЗ запустив у виробництво власну локалізовану модель цього авто, яке отримало назву ZAZ Forza.

Українські виробники домовилися з китайським автозаводом про складання цієї моделі на конвеєрі вітчизняного автозаводу, порівну розподіливши поставку для нього складових частин.

Незабаром автомобіль вийшов на російський ринок, але під назвою Chery Bonus.

На українському авторинку і на ринку Росії автомобіль комплектувався двигуном об'ємом 1,5 літра.

Це агрегат, створений за участю австрійської компанії AVL.

За великим рахунком мотор непоганий, витрата палива якого в змішаному режимі становить 7,2 літра.

Можна сказати, що це цілком нормальна витрата.

Але, якщо врахувати сучасні ціни на паливо, то «прогодувати» такий агрегат зможе далеко не кожен власник.

І на цьому тлі цілком логічно сприймається спроба власників таких авто, знайти більш економні варіанти роботи двигуна свого залізного улюбленця.

Одним з таких варіантів є встановлення газового обладнання

Встановлюємо самостійно ГБО 4-го покоління на A13, Chery Bonus або ZAZ Forza

У новій статті ми розповімо про те, як вийшло встановити самостійно ГБО 4-го покоління на ЗАЗ Форза.

як вийшло встановити самостійно ГБО 4-го покоління на ЗАЗ Форза.

встановили за допомогою кронштейна, закріпленого на болт передньої стійки амортизатора.

  • Сам кронштейн вцепили на болт стійки і на ньому встановили безпосередньо редуктор.
  • При цьому, кронштейн довелося зігнути по контуру кузова, щоб установка вийшла компактною і акуратною.

 кронштейн довелося зігнути по контуру кузова

  • Так як в цьому ж місці була встановлена штатна сигналізація, довелося перенести її на іншу сторону.
  • Там встановили її на кронштейн, на якому кріпиться блок запобіжників.
  • Дроти від роз'єму, що розташований за новим редуктором, дещо наростили і протягнули під лобовим склом.
  • В результаті також вийшло все досить компактно і красиво.

 вийшло все досить компактно і красиво.

Підігрів для редуктора отримали від термостата

  • Точно так вивели з редуктора через невеликий перехідник.

Точно також вивели з редуктора через невеликий перехідник.

  • І далі вивели шланг в бачок ЗАЗ Форза.

І далі вивели шланг в бачок ЗАЗ Форза.

  • І цього нам виявилося цілком достатньо.
  • На сьогоднішній день автомобіль пройшов на газі 3,5 тис. кілометрів.

 сьогоднішній день автомобіль пройшов на газі 3,5 тис. кілометрів.

  • Далі, дроти і трубки назад ми уклали паралельно гальмівних трубок, благо в кронштейні там знайшлося зайве місце і вийшло в результаті так зроблено, як ніби це було виготовлено на заводі.
  • Шланг з датчиком підвели до форсунок.

Шланг з датчиком підвели до форсунок.

  • Самі форсунки встановлені зверху над двигуном.

Самі форсунки встановлені зверху над двигуном.

  • При цьому для жорсткості конструкції використовували центральний болт впускного колектора нашого двигуна.

для жорсткості конструкції використовували центральний болт впускного колектора

  • Для цього використовували планку від центрального замка.

використовували планку від центрального замка.

  • Розрізали її навпіл, прикрутили на вказаний болт, після чого встановили дві задні подушки двигуна.
  • На них і встановили всі форсунки.
  • І таку конструкцію прикрутили ззаду на цей же болт.

таку конструкцію прикрутили ззаду на цей же болт.

  • Шланги до форсунок протягнули без врізки через спеціальні перехідники.

Шланги до форсунок протягнули без врізки через спеціальні перехідники.

  • Вся система в результаті працює нормально.
  • Середня витрата по трасі в результаті становить близько 7 літрів.

Середня витрата по трасі в результаті становить близько 7 літрів.

  • Всі дроти, а їх тут не так і багато, пропустили також під лобовим склом в загальній косі і за акумулятором до форсунок.
  • Єдине, що потрібно робити при монтажі, це продзвонювати всі дроти для контролю і правильності приєднання.
  • Дроти так вийшли акуратно укладені, що їх майже не видно при першому погляді на двигун ЗАЗ Форза.
  • Електричне живлення також вдалося підключити компактно.
  • Зокрема, плюс підключений до загальної шини на акумуляторі, а мінус-безпосередньо від клеми акумулятора на її болтику.

плюс підключений до загальної шини на акумуляторі, а мінус-безпосередньо від клеми акумулятора на її болтику.

  • В салон мінус протягнули від вільного контакту на загальній фішці штатної електричної проводки.
  • А плюс взяли від роз'єму OBD.
  • В результаті обидва дроти вивели в торпеду, де зняли невеликий лючок з встановленими кнопками перемикання освітлення фар.
  • В цьому люку зробили спеціальний отвір, у який встановили свою додаткову кнопку перемикання.

В цьому люку зробили спеціальний отвір, у який встановили свою додаткову кнопку перемикання.

  • В результаті все знову вийшло компактно і красиво.
  • Правда, при цьому виявився один недолік конструкції.
  • Справа в тому, що під час руху один з ричагів перемикання на рульовій колонці дещо перекриває видимість до нашої кнопки.
  • Але, є можливість перенести цю кнопку трохи вище і встановити тут же на торпеді.

 є можливість перенести цю кнопку трохи вище і встановити тут же на торпеді.

  • Далі, що стосується заправника.
  • Для цього ми використовували штатний люк, що приховує заливну горловину паливного бака.

використовували штатний люк, що приховує заливну горловину паливного бака.

  • Там є хороший майданчик. Тому, знімаємо задній підкрилок і отримуємо хороший доступ до цього майданчика.
    • В ньому робимо додатковий лючок, а трубки підв'язуємо до штатного шлангу бензобака.
    • І тепер все це закривається штатним лючком бензобака авто.
    • Що стосується під'єднання знизу автомобіля.
      • Так, як газовий балон розташовується в багажнику і кріпиться до штатного кріплення запасного колеса, ми знизу виймаємо штатну заглушку і через неї виводимо всі магістралі.

      знизу виймаємо штатну заглушку і через неї виводимо всі магістралі.

      • Далі проводимо їх по днищу авто, підв'язуємо до штатного шлангу.

      проводимо магістралі по днищу авто, підв'язуємо до штатного шлангу.

      • Кабеля і шланги від заправника поклали під підкрилком, а проводку від ЕБУ закріпили на резервних місцях штатного кріплення проводки.

      проводку від ЕБУ закріпили на резервних місцях штатного кріплення проводки.

      • Далі всі кабелі і шланги пішли повз бензобак і потім знову скористалися штатним кріпленням на днищі.

      знову скористалися штатним кріпленням на днище

      • При цьому дроти акуратно і часто підв'язали, щоб ніде не було провисань і прогинань.  

      дроти акуратно і часто підв'язали, щоб ніде не було прогинать и провисань

      • І так уздовж швелера кузова до самого переду автомашини.
      • В системі ГБО нами встановлений стандартний мультиклапан Tomasetto з котушкою без ВЗУ.
      • Двигун на газі запускається нормально і таке враження, що він навіть краще працює, ніж на бензині.
      • Одночасно з установкою ГБО ми замінили свічки запалювання, встановивши нові безрезисторні NGK V-Line №17. 
      • Ці свічки швидше підпалюють газ і тому двигун запускається завжди і працює добре.
      • Ну і тепер, що стосується комплектації. Блок управління у нас встановлений типу Stag-200 Go-Fast.

      Блок управління у нас встановлений типу Stag-200 Go-Fast.

      • Форсунки використовуємо Valtek 2 Ом з калібруванням по Євро 0,4 мм.

      Форсунки використовуємо Valtek 2 Ом з калібруванням по Євро 0,4 мм.

      • Жиклери у форсунках стоять 2,3 мм
      • Враховуючи перехідники, які ми поставили, по всіх налаштуваннях просилися саме такі жиклери встановлювати.
      • Тому, що зазвичай для такого двигуна достатньо 1,6-1,8. Але, у нас вийшло саме так.
        • Редуктор ми встановили марки GreenGas AT09 Alaska.

        Редуктор ми встановили марки GreenGas AT09 Alaska.

        • Також у нас встановлений датчик вимірювання тиску, вакууму і температури газу тип Stag PS-04.

        встановлений датчик вимірювання тиску, вакууму і температури газу тип Stag PS-04.

        • Що стосується налаштувань, то у нас комп'ютер видає наступну картину.

        Що стосується налаштувань, то у нас комп'ютер видає наступну карту.

        • Тут на газ ми виставили верх трохи більше, ніж бензину, оскільки так, нам здається, агрегат працює дещо веселіше.
        • Крім того, тут можна побачити налаштування стандартні, по датчикам, переходу та ін

        тут можна побачити налаштування стандартні, по датчикам, переходу та ін.

        • Варто відзначити одну особливість також. Ми виставили випередження інжекції на 180 градусів.
        • Справа тут в тому, що на холостих обертах при різкому натисканні на педаль газу відбувається деякий ступор двигуна, але зате потім він починає працювати все бадьоріше і веселіше.

        Ми виставили випередження інжекції на 180 градусів.

        • Якщо не зробити це, то потім на верхах трохи падає тяга.
        • На працюючому двигуні комп'ютер видає наступні параметри налаштувань.

        На працюючому двигуні комп'ютер видає наступні параметри налаштувань.

        • Таким чином ми рекомендуємо всім встановлювати ГБО на свої автомобілі, оскільки це дійсно вигідно і економічно.
        • Та й коштує це не таких вже й великих грошей.
        • А нашу розповідь про самостійну установку ГБО 4-го покоління на ЗАЗ Форза на цьому закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Установка ГБО 4 покоління на ЗАЗ Форза А13, Chery Bonus, витрата 7 літрів газу на 100 км"

Відгуки: 2


Кирилл

Статья интересная, но не у всех есть компьютеры чтобы правильно настроить ГБО. Тоже ставил сам, но оставил заводские настройки, и у меня после оборотов в 3000 стала выскакивать ошибка. Сбрасываю - после 3000 опять появляется. По итогу - коррекция в большом плюсе на высоких оборотах. Больше 25 процентов, как настройщик сказал. После настройки по компу все стало четко! Так что мой совет - если ставите сами, сразу же на настройку. Лучше потратить немного денег, но ездить без ошибок двигателя!


Никита

Для общего развития, более глубокого понятия устройства и некого самостоятельного контроля работы, очень интересно и даже познавательно. Но я думаю, всё таки установку 4 поколения лучше доверить профессионалам. Реально во многих случаях это будет дешевле.




Кронштейн для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Болти для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Амортизатори для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Запобіжники для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Стікло для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Термостат для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Трубка для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Корпус для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

Шланг для ремонту Чері ЗАЗ Форза:

.