Технічний прогрес на місці не стоїть, про що знає практично кожен.
Разом з ним удосконалювалися не тільки автомобілі, а й силові агрегати їх.
Зокрема, чимало змін відбулося і в будові одного з головних вузлів кожного двигуна – газорозподільного механізму (ГРМ).
Однак метою всіх змін і поліпшень завжди було своєчасне відкриття і закриття клапанів механізму, поліпшення потужності двигуна, а також максимальне скорочення витрати палива таким агрегатом.
І всього цього можна домогтися тільки тоді, коли зазори клапанів з распредвалом будуть скорочені практично до мінімуму.
Власне кажучи, у всі часи будь-які зміни в ГРМ переслідували на виході лише цю одну мету.
Цілком зрозуміло, що для того, щоб домогтися мінімальних зазорів клапанів, потрібно постійне регулювання їх ходу або цих самих зазорів.
Ще не так давно таке регулювання здійснювалося вручну.
Але, сьогодні прогрес дійшов до того, що в будові ГРМ з'явилися гідравлічні компенсатори.
Це спеціальні механізми, які, використовуючи тиск масла і пружин, в автоматичному режимі регулюють зазори клапанів.
Мало того, нові механізми зробили роботу силового агрегату набагато тихіше, а значить і експлуатація автомашин стала на порядок комфортніше.
Восьмиклапанний двигун SQR-480, практично єдиний, який встановлювався на автомобілі Chery Amulet, також має в своєму пристрої ГРМ з гідрокомпенсаторами.
Ці механізми мають багато переваг, у порівнянні з раніше використовуваними шайбами, що підкладалися під клапана для регулювання зазору.
Але, поряд з ними гідрокомпенсатори мають і свої мінуси.
Основним з них є те, що вони вимагають постійне використання якісного масла і в достатній кількості.
Якщо масло використовується неякісне, то гідрокомпенсатори швидко підгорають, масляні протоки їх забиваються, і вони починають видавати неприємний і дзвінкий стукіт.
Само собою, що в цей час в такому двигуні пропадає тяга і збільшується витрата палива.
Вираховуємо самостійно гідрокомпенсатор, що вийшов з ладу на Chery Amulet
У цій статті ми поділимося одним секретом, як самостійно можна визначити стукаючий гідрокомпенсатор на Чері Амулет.
- Не секрет, що кожен із любителів авто любить, коли двигун його залізного коня працює розмірено і тихо.
- У нас же вийшло так, що один з гідрокомпенсаторів почав стукати.
- Це сталося після проходження нашим двигуном 70 тис. кілометрів.
- А хто чув, той знає, що стукіт його досить неприємний і дуже дисонує з тихо працюючим до цього силовим агрегатом.
- Але, ось який з них стукає, піди спробуй, розберися.
- Тому ми вирішили розібратися самостійно і спробувати визначити, який саме компенсатор почав стукати.
- Потрібно відзначити, що стукати компенсатор починає тоді, коли мотор прогрівається приблизно до 90 градусів.
- На холодну таких нюансів не відбувається.
- Тому ми прогріли двигун саме до 90 градусів. Після цього зняли кришку клапанів з нього.
- Потім взяли невеликий шматок шланга.
- Далі приставили цей шланг до шайби одного з рокерів клапанного механізму Чері Амулет і через нього послухали роботу.
- Таким ось чином прослухали в результаті роботу всіх рокерів.
- Виявилося, що всі вони потроху стукали, але один з них стукає занадто сильно.
- І коли спробували натиснути на нього рукою, то він легко досить вдавився.
- Інші ж рокера вдавлюються досить важко.
- Тобто, виходить, що всі рокера ходять туго або взагалі не натискаються, а один чомусь – легко.
- Там, де рокер трохи вдавлюється, гідрокомпенсатор трохи стукає.
- А там, де легко вдавлюється рокер – гідрокомпенсатор стукає занадто голосно. Значить такий компенсатор і слід замінити.
- Для заміни ми будемо замовляти аналогові гідрокомпенсатори, причому разом з распредвалом.
- Справа в тому, що, покопавшись гарненько в інтернеті, перелопативши чимало різної літератури і поспілкувавшись з багатьма власниками авто, ми прийшли до такого висновку.
- Виявляється, оригінальних гідрокомпенсаторів дістати практично неможливо. І підібрати їх точно за розміром не вийде.
- Всі вони йдуть схожі, але не такі, як в нашому авто встановлені.
- На даному автомобілі стоять компенсатори, які мають одну довжину.
- Гідрокомпенсатори виробництва компанії АЕ, які всі хвалять, виготовляються на міліметр або два довше.
- Тому, якщо ви поставите саме такі вироби в свій двигун з його распредвалом, то дуже швидко вони його, що називається «зжеруть».
- А щоб цього не сталося, доводиться купувати компенсатори в комплекті з валом.
- При підборі гідрокомпенсаторів головне звертати увагу на їх дно.
- В хороших виробах дно повинно бути дзеркальним, тобто, чисте, рівне і відшліфоване.
- В іншому випадку всі шорсткості на дні компенсатора неодмінно відіб'ються на вашому розподільчому валі.
- І ви досить швидко побіжите все одно купувати новий вал.
- Ось таким нехитрим способом нам і вдалося вирахувати гідрокомпенсатор, що вийшов з ладу, і замінити його надалі.
- Взагалі, будова двигуна не є занадто складною, як багато хто вважає.
- Найскладнішим в будь-якому агрегаті є його головка з клапанним механізмом.
- А в іншому можна спокійно пробувати розбиратися самому.
- Також головку блоку циліндрів, якщо вам доводилося здавати в ремонт, після повернення варто самому ретельно перевіряти.
- Просто є багато недобросовісних або неуважних майстрів, які можуть "забути" поставити на місце якусь деталь чи не закрутити щось.
- Нехай навіть цей недолік буде незначним, але надалі він може призвести до великих неприємностей.
- А нашу розповідь про самостійне вирахування гідрокомпенсатора, який сильно стукав на Чері Амулет на цьому закінчено.