Заміна щіток генератора Чері Елара А21

В будові будь-якого автомобіля існують зовсім непримітні або малопомітні деталі від стану яких залежить робота практично всього автотранспортного засобу і всіх його систем.

До таких деталей можна сміливо віднести щітки генератора.

Багато власників авто не знають навіть як вони виглядають і де знаходяться, а від них в той же час залежить робота всіх споживачів електричної енергії або електричного струму.

Як відомо, генератор будь-якого автотранспортного засобу забезпечує живленням всі прилади та пристрої, які працюють за допомогою електричного напруги.

Мало того, цей агрегат заряджає і акумуляторну батарею авто.

Так ось, саме щітки знімають електричний струм з ротора генератора і потім спрямовують його для вироблення напруги для всіх інших споживачів.

Розрізняють щітки для генераторів різних моделей машин тільки по їх конфігурації або за зовнішнім виглядом.

Для виготовлення цих незамінних деталей використовують графіт.

Саме такі графітові вставки встановлюються на регуляторі генератора, що від контакту з його ротором поступово стираються.

І якщо вони перестають виступати над корпусом регулятора менше 5-ти мм, їх в обов'язковому порядку слід замінити.

Виконується така заміна приблизно раз в чотири роки, хоча все залежить від інтенсивності експлуатації.

Автомобіль Chery Elara під кодовою назвою А21 є моделлю власної розробки відомого китайського автовиробника Chery Automobile.

Її випуск почався на підприємстві з 2006 року, а надалі збірка здійснювалася на потужностях цілого ряду країн з власною назвою для ринку кожної окремої країни.

В Україні цю модель більше знають, як Чері Елара А5. Випуск її триває і сьогодні.

В комплектацію моделі для реалізації в нашій країні входить силовий агрегат об'ємом 2,0 літра, хоча в інших країнах встановлюють і 1,6 – літровий двигун.

В цій моделі електроживленням всіх систем і агрегатів також забезпечує генератор.

В його будові також передбачені щітки, які з плином часу підлягають заміні.

Міняємо самостійно щітки генератора Chery Elara A21

У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином можна самому виконати заміну щіток генератора на автомобілі Чері Елара А21.

яким чином можна самому виконати заміну щіток генератора на автомобілі Чері Елара А21.

  • Значить в нашому автомобілі трапилася незрозуміла проблема. В дорозі почали мерехтіти всі лампочки на панелі приладів.
  • Після цього двигун повністю заглох і завести його не представлялося можливим.
  • Після того, як автомобілю дали постояти хвилин 10, відкинувши при цьому мінусову клему акумулятора, все знову запрацювало нормально.
  • Але приїхавши додому, знову все повністю пропало і ніякої напруги ніде не було.
  • Підключивши вольтметр, ми побачили, що при вимкненому запалюванні прилад показує напругу 11,9 В.

 при вимкненому запалюванні прилад показує напругу 11,9 В.

  • При запуску двигуна просадка напруги сталася до 8,0 в і потім ніякої підзарядки від генератора на акумулятор не послідувало.
  • Тому ми і вирішили зняти генератор і розібратися в чому там проблема.
  • Для початку від'єднуємо мінусову клему акумулятора Чері Елара А21. Потім і плюсову відкидаємо.
  • Далі за допомогою ключа на 13 відкручуємо і відкидаємо плюсову клему безпосередньо з генератора.

 відкручуємо і відкидаємо плюсову клему безпосередньо з генератора.

  • Внизу на корпусі генератора є роз'єм, який ми, підчепивши викруткою, також роз'єднуємо.

є роз'єм, який ми, підчепивши викруткою, також роз'єднуємо.

  • Тепер нам потрібно відкрутити два болта, які утримують розширювальний бачок.

 потрібно відкрутити два болти, що утримують розширювальний бачок.

  • Для цього використовуємо ключ на 8. І, відкрутивши, відводимо бачок в сторону.

відкрутивши, відводимо бачок в сторону.

  • Попередньо потрібно зняти збоку біля горловини бачка його шланг за допомогою пасатижів.

Попередньо потрібно зняти збоку біля горловини бачка його шланг

  • Після цього послаблюємо натяжний ролик і знімаємо ремінь генератораПотім відкручуємо болти кріплення самого генератора.
  • В першу чергу, відкручуємо нижній болт, розташований під генератором, а потім вже верхній.
  • Вгорі стоїть довгий болт, тому його доведеться крутити трохи довше.
  • Тепер можемо знімати генератор, похитуючи його при цьому вгору-вниз.

Тепер можемо знімати генератор, похитуючи його при цьому вгору-вниз.

  • За великим рахунком ніяких складнощів при знятті генератора не повинно виникати.
  • Шків генератора при провертанні трохи шумить, що говорить про те, що в ньому вийшли з ладу щітки.

Шків генератора при обертанні трохи шумить

  • Після цього укладаємо знятий агрегат на рівну чисту поверхню і приступаємо до його розбирання.
  • Для початку відкручуємо болти кріплення кришки.
  • Робимо це за допомогою хрестової викрутки, але краще використовувати головку на 8. При цьому болти варто відпускати на хрест.
    • Потім за допомогою викрутки піддіваємо одну з частин корпусу і таким чином розкриваємо генератор.

     піддягаємо одну з частин корпусу і таким чином розкриваємо генератор.

    • В даному випадку просто дивіться з якого боку краще підсовувати викрутку.
    • Видно, що на валу якоря є невеликі канавки.
      • Самі щітки також знаходяться в досить потертому стані.
      • При цьому одна з них практично ще нова, тому, що її недавно міняли, а друга досить сильно стерта.

      одна з них практично ще нова, тому, що її недавно міняли, а друга досить сильно стерта.

      • Особливістю будови генератора Чері Елара А21 є суцільний модуль регулятора зі щітками.
      • Іншими словами, щітки ви так просто не поміняєте, а буде потрібно випаювати весь модуль зі щітками і надалі міняти його.
        • Тому викручуйте два болтика, які утримують модуль і випаюйте його.

        викручуйте два болтика, які утримують модуль і выпаивайте його.

        • Замість нього ми збираємося встановлювати новий модуль з автомобіля російського виробництва.

        збираємося встановлювати новий модуль з автомобіля російського виробництва.

        • Він відмінно підходить до генератора нашого автомобіля і в той же час коштує зовсім не дорого.
        • Підчепивши ножем акуратно на валу, ми зняли підшипник заодне.

        Підчепивши ножем акуратно на валу, ми зняли підшипник заодне.

        • Пізніше перевіримо його стан і додамо мастила.
          • Після цього випаяли старий модуль зі щітками.

          ипаяли старий модуль зі щітками.

          • При цьому одну з них відірвало зовсім як виявилося. Тому тепер вставляємо новий модуль і пропаюємо його.
          • А для того, щоб можна було заблокувати або встановити нові щітки, необхідно із зворотнього боку в наявний отвір вставити голку або дріт.
          • Ми вставляли в цей отвір звичайну канцелярську скрепку.

          вставляли в цей отвір звичайну канцелярську скріпку.

          • При цьому вставленою скрепкою натискаємо на щітки.
          • Тут потрібно домогтися, щоб щітки увійшли в зачеплення і навіть трохи глибше.
          • Можна допомагати і з внутрішньої сторони статора.
            • Як тільки щітки увійшли в зачеплення і клацнули, можна скрепку витягувати і приступати до зворотнього збирання генератора.
            • Для цього знову збираємо обидві частини разом і закручуємо болтами.

            знову збираємо обидві частини разом і закручуємо болтами.

            • Зібравши повністю генератор, встановлюємо знову його на своє місце.

            генератор, встановлюємо знову його на своє місце.

            • Він входить досить тугувато на своє місце, тому можна через деревинку підстукати трохи молотком.
            • Потім збираємо все в зворотній послідовності: спочатку вставляємо і наживляємо верхній болт, а після нього нижній.

            спочатку вставляємо і наживляємо верхній болт, а після нього нижній.

            • При цьому болти кріплення генератора Чері Елара А21 підтягуємо по черзі до кінця.
            • Після цього знову накидаємо і прикручуємо плюсовий провід, що йде від акумулятора.

            знову накидаємо і прикручуємо плюсовий провід, що йде від акумулятора.

            • А також з'єднуємо внизу роз'єм, який ми при розбиранні роз'єднали.
            • Гайку на дроті затягуйте грунтовно, оскільки це провід, що подає живлення.
            • Далі одягаємо ремінь генератора на своє місце.

            одягаємо ремінь генератора на своє місце.

            • При цьому перевірте, щоб ремінь правильно ліг в усі канавки на роликах, де вони є.

            перевірте, щоб ремінь правильно ліг у всі канавки на роликах

            • В іншому випадку він швидко може порватися або перескочити.
            • Після того, як перевірили і переконалися, що ремінь покладений скрізь правильно, можна його натягувати.
            • переконалися, що ремінь покладений скрізь правильно, можна його натягувати.

            До речі, для цих цілей ми виготовили спеціальний ключ з двома ріжками, які дуже легко вставляються в отвори на натяжному ролику.

            • Завдяки такому ключу ми швидко і без особливих проблем можемо натягувати ремінь генератора.

            Завдяки такому ключу ми швидко і без особливих проблем натягувати ремінь генератора.

            • Після цього перевіряємо натяжку ременя.

            Після цього перевіряємо натяжку ременя.

            • Він повинен тільки зовсім трохи прогинатися.
            • Натягнувши правильно ремінь генератора, під'єднуємо назад шланг до розширювального бачка і встановлюємо останній на своє місце.

             під'єднуємо назад шланг до розширювального бачка і встановлюємо останній на своє місце.

            • Далі підключаємо назад акумулятор. При цьому підключаємо спочатку плюсову клему, а потім мінусову.
            • Після того, як все під'єднали, знову підключаємо прилад і перевіряємо, чи дає генератор зарядку на акумулятор.

            знову підключаємо прилад і перевіряємо, чи дає генератор зарядку на акумулятор.

            • При працюючому двигуні нормальним вважається показник 14,2 В. Але, у нас трохи менше насправді показав прилад, але це не смертельно.
            • Перевіряємо також напругу на виході на генераторі і на клемах самого акумулятора.
            • Якщо все нормально, а у нас прилад скрізь показав допустимі величини напруги.
            • Це говорить про те, що причина дійсно була в щітках генератора. І ми її успішно усунули.
            • На цьому нашу розповідь про самостійну замінену щіток генератора Чері Елара А21 закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Заміна щіток генератора Чері Елара А21"

Відгуки: 1


Анатолий

"Очень дельный материал. Много полезных советов и про перепайку щёток и про блокировку их иголкой. Вооружившись этими знаниями без проблем заменил щетки на автомобиле дочери. Да, конечно на жугулях с этим меньше мороки. Кстати через щётки ток подаётся на ротор, а не снимается с него, если бы было наоборот, то щётки в месте с коллектором сгорели бы при включении света, печки и обогрева заднего стекла. Эта неточность ""режет глаз"" а так в целом расписано толково. Спасибо!"




Генератор для ремонту Чері Елара:

Регулятор для ремонту Чері Елара:

Корпус для ремонту Чері Елара:

Болти для ремонту Чері Елара:

Шланг для ремонту Чері Елара:

Ролик для ремонту Чері Елара:

Ремінь Генератора для ремонту Чері Елара:

.