Ремонт датчика АБС Шевроле Авео ABS

Антиблокувальна система ABS (Anti-lock Brake System) була придумана ще на початку минулого століття.

Поштовхом до її появи стали збільшені швидкості руху автотранспортних засобів і гостра необхідність у зв'язку з цим забезпечення безпеки в момент гальмування.

Проте, в силу різних причин ця система була впроваджена в пристрій автомобіля тільки через тридцять з гаком років. 

Основною задумкою при розробці даної системи було забезпечення керованості автомобіля в момент гальмування, коли всі колеса виявляються в заблокованому стані.

Справа в тому, що під час різкого гальмування, особливо на великій швидкості, всі колеса автомобіля блокуються і подальший рух автомобіля стає не контрольованим водієм.

Як наслідок, вчинення зіткнень у випадках, коли можна було б цього уникнути.

Сьогодні антиблокувальна система ABS, незважаючи на численні удосконалення та доопрацювання, виконує два основні завдання.

Це скорочення гальмівного шляху і найголовніше, забезпечення керованості автомобіля під час гальмування.

З появою в будові автомашин електронного блоку управління (ЕБУ) з'явилися і датчики АБС, основною функцією яких є своєчасна передача інформації на ЕБУ про частоту обертання коліс, а також про стан дорожнього покриття в конкретний період часу. 

Блок управління на основі цієї інформації приймає рішення і коректує тиск гальмівної рідини, що надходить на супорт кожного з коліс.

Тому від справності кожного з датчиків антиблокувальної системи залежить частота обертання кожного колеса і безпека учасників дорожнього руху.

Ремонтуємо самостійно датчик ABS Chevrolet Aveo

У цій статті ми розповімо про те, як можна самому відремонтувати датчик АБС, що  вийшов з ладу, на Шевроле Авео.

 як можна самому відремонтувати вийшов з ладу датчик АБС Шевроле Авео.

  • Перш за все, потрібно навчиться самостійно визначати, коли такий датчик виходить з ладу.
  • Значить, коли ви включаєте запалювання, то зазвичай на панелі приладів загоряється лампочка датчика АБС.

на панелі приладів загоряється лампочка датчика АБС

  • Це крім інших лампочок, звичайно. Після того, як ви запустили двигун, то лампочка датчика АБС, як правило, вимикається.
  • Але, якщо у вас цього не сталося і після запуску двигуна, то це говорить про те, що у вашому авто несправний один датчик антиблокувальної системи. 
  • Значить, один з датчиків несправний, але сама система ще функціонує, хоча і не в повному обсязі.
  • У всякому разі такий порядок на автомобілі Шевроле Авео, оскільки саме про нього ми зараз і говоримо.
  • Однак бувають випадки, коли з ладу виходять відразу два і більше датчиків цієї системи.
  • В такому випадку, після запуску двигуна й під час руху на панелі приладів продовжує горіти вже згадувана лампочка.
  • Але крім цієї лампочки на приладі буде горіти і лампочка ручного гальма.

 на приборку буде горіти і лампочка ручного гальма

  • Це при тому, що ричаг ручника у вас буде перебувати в цей час в опущеному стані.
  • Яким чином це пов'язано в системі гальмування і в антиблокувальній системі зокрема, сказати складно, але так все виглядає на практиці.
  • Якщо горять ці дві лампочки, то ви повинні знати в цьому випадку, що система АБС у вас практично вся не працює.
  • І потрібно терміново вживати заходів.
  • Для того, щоб вам не довелося знімати всі колеса і шукати який вийшов з ладу датчик, найкраще підключитися до ЕБУ за допомогою комп'ютера.
  • Виконавши діагностику, ви зможете визначити, який саме датчик не працює і яке колесо потрібно зняти.
  • Та й не потрібно буде продзвонювати всі дроти, вимірюючи їх опір.
  • Хто не знає, датчик АБС встановлений за гальмівним диском колеса.

датчик АБС встановлений за гальмівним диском колеса.

  • Кріпиться він за допомогою одного болта, з головкою під шестигранник.
  • Кабель від цього датчика закріплений в двох місцях на стійці амортизатора.

Кабель від цього датчика закріплений в двох місцях на стійці амортизатора

  • Тому, для того, щоб зняти такий датчик, потрібно зняти і підкрилок, оскільки він буде заважати.

 потрібно зняти і подкрыльник

  • Це якщо ви встановлювали підкрилки самостійно. При наявності заводських підкрилків їх в принципі знімати не потрібно.
  • Знявши підкрилок, ми можемо тепер побачити вгорі гумову пробку, утримуючу провід.

можемо тепер побачити вгорі гумову пробку

  • Це і є провід датчика АБС. За допомогою пасатижів просто витягуємо цю пробку вниз.
  • А над цією пробкою ми можемо побачити фішку на дроті. Натискаємо на її язичок і в результаті роз'єднуємо цю фішку.

роз'єднуємо цю фішку

  • Всередині роз'єму ми бачимо два маленьких отвори для контактів.

Всередині роз'єму ми бачимо два маленьких отвори для контактів.

  • Знаходимо два шматочки тонкого дроту і вставляємо в ці отвори. А до цих шматочків дроту підключаємо вже свій прилад.
  • Включаємо прилад і перевіряємо опір.

Включаємо прилад і перевіряємо опір.

  • У нас прилад показав 1,381 кОм.
  • В принципі це нормально, оскільки згідно з інструкцією, на передніх колесах автомобіля Шевроле Авео опір повинен бути в межах 988-1200 Ом. На датчиках задніх коліс такий опір повинен знаходиться в межах 2295-2500 Ом.
  • Це потрібно мати на увазі, що між передніми колесами і задніми повинна бути різниця.
  • Таким чином в нашому випадку опір практично відповідає нормі.
  • Це говорить про те, що проводка або кабель даного датчика АБС справні.
  • В принципі, якщо прилад у вас покаже будь-яке значення, за винятком значка нескінченності, то проводка у вас справна.
  • Крім того, при такому вимірі можна поворухнути проводами і при цьому стежити за показаннями приладу.
  • Якщо ці свідчення змінюються при ворушінні проводів, це означає, що всередині кабелю десь пробиті дроти і відбувається замикання.
  • Тому потрібно шукати місце пробою. Особливо часто це відбувається на вигинах.
  • За великим рахунком датчики АБС самі по собі дуже рідко виходять з ладу. Це пов'язано з їх конструкцією.
  • Там всередині просто нема чому ламатися. Такий прилад може зіпсуватися тільки при отриманні механічного пошкодження.
  • А основною причиною виходу їх з ладу завжди є обрив і пробій проводів.
  • Також, якщо ви будете прокручувати диск гальмівний і дивитися на прилад в цей час, то його свідчення будуть змінюватися.
  • Це нормальне явище, яке підтверджує, що датчик цього колеса в повному порядку.
  • Справа в тому, що на диску є так звана гребінка, яка розташована в безпосередній близькості від датчика.
  • Так ось вона також впливає на опір, а датчик все це фіксує.

гребінка також впливає на опір, а датчик все це фіксує

  • Отже, беремо шестигранник і відкручуємо болт, що утримує датчик АБС.

беремо шестигранник і відкручуємо болт

  • Після цього просто витягуємо датчик, покрутивши його або похитавши з боку в бік.

витягуємо датчик, покрутивши його або похитавши з боку в бік.

  • Справа в тому, що сам датчик АБС просто вставлений в отвір і його там нічого тримати не повинно.
  • Тому його в будь-якому випадку потрібно просто витягувати.
  • Сам по собі датчик досить простий. Він складається з магніту, це можна відчути, приклавши його до металевих частин.

це можна відчути, приклавши його до металевих частин

  • Крім магніту, всередині пристрою є котушка. І все, більше там немає нічого.
  • Це звичайний датчик індукційного типу, в якому зламатися ніщо не зможе в принципі.
  • Після того, як ви зняли повністю датчик АБС з його проводом І бачите, що останній дійсно пошкоджений, потрібно приймати рішення: міняти його повністю або ремонтувати.
  • У тому випадку, якщо ви вирішили замінити провід повністю, необхідно перш за все виміряти його повну довжину.

якщо ви вирішили замінити провід повністю, необхідно перш виміряти його повну довжину

  • Це в тому випадку, якщо провід у вас ще «рідний» без подовжень.
  • Справа тут в тому, що в тих випадках, коли встановлюють проставки для збільшення кліренсу в автомобілі Шевроле Авео, при повному повороті колеса штатний провід датчика АБС стає короткуватим.
  • Тому доводиться його нарощувати або подовжувати. Саме такий провід встановлений в даному випадку на нашому авто.
  • Що стосується ізоляційної стрічки, якою замотана частина проводу, то це було зроблено тому, що при виконанні ремонтних робіт та після збільшення довжини дроту, банально не була встановлена на своє місце запобіжна гумка на кабелі.

не була встановлена на своє місце запобіжна гумка на кабелі

  • В результаті провід цей просто може перетертися при контакті його з колесом.
  • Але, в нашому випадку сам по собі провід залишився цілим, звичайно, але його ізоляція в результаті тертя об колесо порвалася.

ізоляція в результаті тертя об колесо порвалася.

  • Власне, це і є та причина, внаслідок якої ми й вирішили замінити цей кабель.
  • Тут потрібно відзначити, що, як правило, ні з одного кінця, ні з іншого цей кабель, включно до гумок, ніяких пошкоджень не отримує.

 ні з одного кінця, ні з іншого цей провід, включно до гумок, ніяких пошкоджень не отримує.

  • Вкрай рідко на цих ділянках можуть бути якісь пошкодження. В основному проблеми виникають в середній петлі кабелю.

 В основному проблеми виникають в середній петлі дроту.

  • Тут він часто рветься, розтягується або перетирається.
  • Тому ми розмотуємо наявну ізоляцію, після цього кусачками відрізаємо пошкоджену ділянку кабелю.

кусачками відрізаємо пошкоджену ділянку дроту

  • Після цього зачищаємо кінці справних ділянок цього кабелю.

зачищаємо кінці справних ділянок цього дроту.

  • У цьому кабелі є два дроти, пофарбованих у білий і чорний колір.
  • При з'єднанні цих ділянок бажано ці дроти не переплутати і таким же чином надалі і з'єднувати.
  • Хоча, за великим рахунком полярність для даного датчика великого значення не має.
  • Не забувайте при цьому також зняти запобіжну гумку з пошкодженого відрізка кабелю.

зняти запобіжну гумку з пошкодженого відрізка кабелю

  • Вона тут посаджена на клей, тому зняти так просто її не вийде.
  • Для цього буде потрібно поступово по трохи, акуратно підривати її по всій довжині, щоб не порвати при цьому.
  • Кінець гумки при необхідності можна трохи підрізати.
  • Також варто запам'ятати в якому положенні ця гумка була встановлена на кабелі.
  • Що стосується самих справних відрізків кабелю, то тут при бажанні ви можете взяти прилад і перевірити опір кожного з них.
  • Це для того, щоб переконатися зайвий раз, що ці відрізки проводів абсолютно придатні для подальшого використання на нашому автомобілі Шевроле Авео.  
  • Якщо ж ви не знаєте або не впевнені, де саме є ушкодження в кабелі, то для цього виміряйте приладом опір всього кабелю.
  • У тому випадку, коли воно відсутнє і кабель пробитий, відрізаєте частину його і знову перевіряєте опір.
  • Потім знову відрізаєте шматок і таким чином обрізаєте до тих пір, поки прилад не покаже наявність нормального опору.
  • Таким способом ви точно позбудетеся від пошкодженого кабелю і точно залишите собі робочий фрагмент.
  • Але, вирізати пошкоджену ділянку - це всього лише півсправи.
  • Тепер нам потрібно чимось його замінити, для того, щоб з'єднати дві частини справного кабелю.
  • Для цього аби-який провід не підійде.
  • Справа в тому, що встановлений в цьому кабелі провід відрізняється тим, що при сильно низьких температурах від не замерзає і не дубіє.
  • Крім того, потрібен дуже витривалий провід.
  • Ми перепробували багато типів проводів і тому радимо звернути увагу на дріт польовий типу П-274.

 радимо звернути увагу на дріт польовий типу П-274.

  • Це провід, який використовують у військах і працює він прекрасно в діапазоні температур від +65 і до -50 градусів Цельсія.
  • І взагалі технічні характеристики цього проводу вражають уяву.

технічні характеристики цього проводу вражають уяву.

  • Головною відмінністю цього проводу є наявність в ньому семи жил, чотири з яких мідні, а три сталеві.

Головною відмінністю цього проводу є наявність в ньому семи жив

  • Ясна річ, що мідні жили відмінно протистоять волозі і корозії, а сталеві – надають проводу міцності і роблять його пружним.
  • Мало того, за рахунок наявності металевих жил на провід реагує магніт.

за рахунок наявності металевих жив на провід реагує магніт.

  • Іншими словами, це звичайний провід зв'язку, для тих, хто служив у військах. Крім того, він має поліетиленову ізоляцію.
  • А це майже як пластик. Тому і зламати його практично неможливо.
  • Нами був встановлений раніше фрагмент з такого проводу і вже півтора року він експлуатується без всяких нарікань.
  • І якби не прикра помилка із захисною гумкою, то і потреби такої міняти щось тут не було б.
  • Ну, а тепер виникає інша проблема: як же такий провід з'єднати з нашими відрізками.
  • Для початку відрізаємо два шматки проводу зв'язку по довжині, яку нам необхідно вставити.
  • Тут ми радимо відразу до цієї довжини додати ще п'ять сантиметрів.
  • Справа в тому, що в майбутньому раптом вам знадобиться збільшити кліренс автомобіля, то вам вже не доведеться знову подовжувати і кабель на датчиках АБС.
  • Потім акуратно, щоб не пошкодити жили, зачищаємо кінці цих двох шматків дроту.

 зачищаємо кінці цих двох шматків дроту.

  • Далі нам потрібно за допомогою паяльника залудити ці кінці дроту, попередньо обробивши їх спиртовим розчином каніфолі.

потрібно за допомогою паяльника залудити ці кінці дроту

  • І після цього відрізаємо зайві кінці, які не дуже добре обробилися. Як правило, це самі крайні частини дроту.
  • Точно таку процедуру проводимо і з кінцями дротів, які у нас залишилися на датчику АБС Шевроле Авео і його протилежній стороні.
  • Потім кінці цих проводів припаюємо за допомогою того ж паяльника.

кінці цих проводів припаюємо за допомогою того ж паяльника.

  • Закінчивши цю процедуру, беремо по фрагменту термоусадки і одягаємо їх на кожен з проводів.

беремо по фрагменту термоусадки і одягаємо їх на кожен з проводів

  • Після цього нагріваємо ці фрагменти термоусадки і саджаємо, як годиться.

нагріваємо ці фрагменти термоусадки і саджає

  • Потрібно також відзначити тут, що виконувати пайку за допомогою кислоти в цьому випадку не можна.
  • Можна використовувати каніфоль або спиртовий розчин її, як це робимо ми.
  • Після завершення саджання термоусадки для ще більшої герметизації ми обробляємо це з'єднання клеєм за допомогою термопістолета.

обробляємо це з'єднання клеєм за допомогою термопістолети.

  • Фактично ми запечатуємо клеєм повністю, наявний у нас стик.
  • Тепер нам потрібно зробити точно таке з'єднання і на іншому кінці шматка дроту.
  • Тут для того, щоб дроти не переплутати ми за допомогою маркера наносимо на протилежному кінці дроту, припаяного до білого, також мітку білого кольору.

наносимо на протилежному кінці дроту, припаяного до білого, також мітку білого кольору.

  • Тепер ми вже не зможемо переплутати і точно припаяєм другий кінець з білою міткою до білого дроту.
  • Потім беремо знову трохи більший шматок термоусадки більшого діаметру і протягуємо через нього дроти, пропускаючи цей шматок знову ж на готове з'єднання.

шматок термоусадки більшого діаметру і протягуємо через нього дроти

  • Після цього одягаємо ще один шматок термоусадки, але на всю довжину доданих проводів.

одягаємо ще один шматок термоусадки, але на всю довжину доданих проводів.

  • Потім цю термоусадку потрібно рукою просто трохи стиснути і вийде гармошка.

 цю термоусадку потрібно рукою просто трохи стиснути

  • Заодно кінці проводів виявляться вільними для паяння.
  • Далі одягаємо на дроти гумку захисну для закріплення в отворах.

одягаємо на дроти гумку захисну

  • Причому, протягуємо цю гумку зверху довгого шматка термоусадки.
  • І потім, на ці ж дроти протягуємо ще один шматок термоусадки більшого діаметру, яка нам знадобиться потім для герметизації другого з'єднання.
  • В результаті отримуємо наступного роду конструкцію.

В результаті отримуємо наступного роду конструкцію.

  • Після цього можемо паяти дроти і до другого шматка кабелю.
  • Повністю повторюємо процедуру, яку ми виконували, поєднуючи перші кінці.
  • Попередньо не забудьте на кожен з проводів одягнути по невеликому шматочку термоусадки для ізоляції.
  • Заводські дроти датчика АБС Шевроле Авео мають ще одну особливість. Їх жили можуть бути покриті ще якимось матеріалом.
  • Тому, після того, як зачистите кінці таких проводів, потрібно ножем або чимось гострим здерти також додаткове покриття.
  • В іншому випадку пайка виявиться неякісною і якщо вам і вдасться паяти дроти, то це з'єднання швидко розірветься.
  • Та й контакту потім також може не бути.
  • Після того, як виконали пайку і дроти припаяли, прихоплює місце пайки шматочками термоусадки, а потім довгий шматок термоусадки, який ми раніше зібрали в гармошку, можна розправити по всій довжині проводів.
  • Потім місце першого з'єднання змащуємо герметиком ретельно.

місце першого з'єднання змащуємо герметиком

  • А зверху герметика одягаємо шматок термоусадки великого діаметру.

зверху герметика одягаємо шматок термоусадки великого діаметру.

  • Точно так чинимо і з другим з'єднанням на протилежному кінці нових проводів.
  • Далі за допомогою будівельного фена або газового пальника, як це робили ми, садимо верхню з найбільшим діаметром термоусадку.

садимо верхню з найбільшим діаметром термоусадку.

  • В результаті отримуємо готовий кабель датчика АБС.

отримуємо готовий кабель датчика АБС.

  • Для контролю можна ще раз перевірити його за допомогою приладу і після цього спокійно встановлювати на автомобіль.
  • Перед установкою, щоб легше було встановлювати і потім при необхідності витягувати, сам датчик ми змащуємо мастилом для супортів.

датчик ми змащуємо мастилом для супортів.

  • Головною його особливістю є те, що воно не засихає.

Головною її особливістю є те, що вона не засихає.

  • У зв'язку з цим датчик назад входить в отвір дуже легко і ми його встановлюємо на місце.
  • Після цього з'єднуємо дроти вгорі під крилом на фішці і вставляємо гумку захисну назад в отвір.

вставляємо гумку захисну назад в отвір.

  • Далі для додаткової страховки кабель в місці, де він може діставати до корпусу кузова під час максимального повороту колеса, обмотуємо ізолєнтою.
  • В такому випадку кабель довше не буде протиратися, а ізолєнта буде запобігати контакту.

обмотує стрічкою

  • Потім включаємо запалювання і дивимося на панель приладів. Лампочка АБС при цьому повинна згаснути.
  • При запуску двигуна також лампочка не повинна горіти.

При запуску двигуна також лампочка не повинна горіти.

  • Якщо так сталося, значить наш датчик тепер в повному порядку.
  • Можна закріплювати кабель на стійці амортизатора, затискати болтом сам датчик і встановлювати на місце колесо автомобіля.
  • На цьому нашу розповідь про самостійний ремонт датчика АБС Шевроле Авео закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Ремонт датчика АБС Шевроле Авео ABS"

Відгуки: 1


Мирослав

Хочу в этом коментарии поблагодарить автора за всю проделанную работу. Какое счастье, что я попал именно на эту статью. Ни на одном форуме подобного нет. Ваша работа - это ликбез для многих шевролистов. Большинство (включая и меня) понятия не имеют, где находятся большинство датчиков. Очень нужная работа. При жизни памятник надо ставить.




Блок управління для ремонту Шевроле Авео Т250, 255:

Датчики для ремонту Шевроле Авео Т250, 255:

Супорт для ремонту Шевроле Авео Т250, 255:

Панель приладів для ремонту Шевроле Авео Т250, 255:

Ричаг для ремонту Шевроле Авео Т250, 255:

Диски тормозні для ремонту Шевроле Авео Т250, 255:

Болти для ремонту Шевроле Авео Т250, 255:

Підкрилки для ремонту Шевроле Авео Т250, 255:

Пробка для ремонту Шевроле Авео Т250, 255:

Проставки для ремонту Шевроле Авео Т250, 255:

.