Як зробити ручне перемикання раздатки на Грейт Вол Сафе

В період з 2001 по 2009 роки з конвеєрів китайської автомобільної компанії Great Wall Motors сходив брутальний рамний джип Great Wall Safe.

Великовузлове складання позашляховика здійснювалася і в Росії.

Попередником цієї моделі вважається автомобіль японського виробництва Toyota 4Runner, випуск якої здійснювався в далекому 1989 році.

Great Wall Safe виготовлявся в кузові п'ятидверного універсалу. Комплектація автомобіля залежала від року випуску.

Спочатку автомобіль був спроектований, як повнопривідний позашляховик.

Постійний привід здійснювався на задні колеса за допомогою карданної передачі і наявності заднього моста.

В якості трансмісії крім механічної п'ятиступінчастої КПП в комплектацію входила і роздавальна коробка з пониженим і прямим рядом передач.

Завдяки цьому здійснювалося жорстке підключення при необхідності повного приводу.

Управління режимами роботи раздатки здійснювалося за допомогою механічного приводу.

Проте, більш пізні варіанти випуску цієї моделі вже могли мати тільки привід на задні колеса.

А також повний привід, в якому управління роздавальною коробкою вже було електричним. Це був, так званий сервопривід.

Як правило, така комплектація була в автомобільних випусках цієї моделі, що мають індекс FMK Євро-3.

Новий позашляховик виявився справжнім подарунком для сильних фізично і духом людей, які люблять рух по бездоріжжю або виїзди на рибалку, полювання і просто в подорож по дорогах зі складним рельєфом. 

Переводимо своїми руками електричне управління приводом і роздавальною коробкою на механічне автомобіля Great Wall Safe

В представленій вашій увазі статті ми хочемо поділитися досвідом самостійної переробки електричного керування приводом і роздавальною коробкою автомобіля Грейт Волл Сафе.

 поділитися досвідом самостійної переробки електричного керування приводом і роздавальною коробкою автомобіля Грейт Волл Сафе.

  • Електричний привід перемикання режимів роботи роздавальної коробки – це, звичайно, добре.
  • Але, часті збої електроніки або просто відмови в роботі, особливо під час їзди по бездоріжжю, є ще тим випробуванням.
  • Витримати все це можна тільки тим, у кого залізні нерви і неймовірна витримка.
  • А тому ми зважилися все-таки на те, щоб самостійно переробити електричне управління переднім приводом і роздаткою на механічне.

самостійно переробити електричне управління переднім приводом і раздаткой на механічне.

  • Для цього нам треба було розібрати механізм підключення переднього приводу або по-простому шайтан машинку.
  • Попередньо ми взяли два вузла від стіклопідйомника автомобіля ВАЗ-2109.

взяли два вузла від стіклопідйомника автомобіля ВАЗ-2109.

  • У них шестерні дуже схожі на шестерню, встановлену на нашій шайтан машинці.
  • Після цього шестерню зі склопідіймача встановили ззаду до шестерні шайтан машинки.
  • Зробили це досить простим способом. Для початку розібрали всю шайтан машинку.
  • Там всередині її стоїть втулка, що заходить в пази.

всередині її стоїть втулка, що заходить в пази.

  • Так от, цю втулку ми сточили із зворотнього боку корпусу аж до пластмаси або пластмасової втулки.

 втулку ми сточили із зворотного боку корпусу аж до пластмаси

  • Далі в штатній шестерні механізму просвердли два отвори для закріплення тросів.

у штатній шестерні механізму просвердли два отвори для закріплення тросів.

  • І в ці отвори вставили болти, якими і закріпили троси.

у ці отвори вставив болти, якими і закріпив троси.

  • На втулці проточили канавку для установки стопорного кільця.

На втулці проточили канавку для установки стопорного кільця.

  • Потім все це вставляється в корпус і зі зворотнього боку встановлюємо шайбу та стопорне кільце.

зі зворотнього боку встановлюємо шайбу та стопорне кільце

  • Для цього спеціально підібрали шайбу та з якоїсь пружини зробили стопорне кільце.

підібрали шайбу та з якоїсь пружини зробили стопорне кільце.

  • Зробили це з тією метою, щоб вся конструкція не розлетілася, а була добре закріплена в корпусі механізму.
  • В корпусі шайтан машинки просвердлили два отвори, через які і вивели троси.

В корпусі шайтан машинки просвердлили два отвори, через які і вивели тросики

  • Потім на ці троси одягли спеціальну гофру.
  • Отвори довелося зробити разом з прорізами від краю корпусу, оскільки без них троси через свою жорсткість в отвори не входили.
    • Тепер встановлюємо шайтан машинку на своє місце, де вона і була встановлена на роздатці Грейт Волл Сафе.
    • А всі троси від неї в результаті виходять на спеціально розроблений нами механізм.

    все троса від неї в результаті виходять на спеціально розроблений нами механізм

    • Ми придумали його з тією метою, щоб весь механізм управління був компактним і водночас зручним.
      • В салоні в результаті з'явиться тільки додатковий один ричаг для перемикання режимів і все.

      В салоні в результаті з'явиться тільки додатковий один ричаг

      • Далі встановлюємо придуманий нами механізм в салон автомобіля.

      встановлюємо придуманий нами механізм в салон автомобіля.

      • Встановили його, як і повинно бути між передніми сидіннямипоруч з ричагом КПП.
      • Для тросів у днищі просвердлили один отвір спеціально для переднього.

      Для тросів в днище просвердлили отвір спеціально для переднього.

      • І другий зробили отвір для заднього троса.

       друге зробили отвір для заднього троса.

      • Все було б добре, якби ми уважніше поставилися спочатку до свого винаходу.
      • Справа вся в тому, що ми використовували для свого винаходу тросики від мопеда. А вони виявилися занадто твердими.
        • З цієї причини сам ричаг перемикання працював дуже туго.
        • Крім того, перш ніж встановлювати тросики, потрібно було заміряти, яка довжина їх в даному випадку потрібна.
          • Тому, що в результаті у нас вийшло так, що передній трос виявився дещо задовгим і тому провисав під днищем авто.

          передній трос виявився дещо задовгим і тому провисав під днищем авто.

          • Його тепер доведеться дещо вкорочувати. А ось задній трос, навпаки, виявився занадто коротким.
           задній трос, навпаки, виявився занадто коротким.
          • Не дістає його приблизно 5 сантиметрів ще.
          • Зате на самому механізмі розташування тросів виявилося досить вдалим.

          на самому механізмі розташування тросів виявилося дуже вдалим.

          • Тому, нам довелося зняти шайтан машинку назад, щоб замінити троси і заодно виміряти потрібну їх довжину.
          • В результаті вимірів виявилося, що задній трос по довжині гофри у нас має 55см, а має бути 60см.

          задній трос по довжині гофри у нас має 55см, а має бути 60см.

          • Передній трос, навпаки повинен мати довжину по гофрі 70см.
          • Це в тому випадку, якщо ви зробите отвори в автомашині Грейт Волл Сафе саме в тих місцях, де зробили це ми.
            • Самі ж троси для нашого механізму вирішили використовувати стандартні, які йдуть для стіклопідйомників.

            троси для нашого механізму вирішили використовувати стандартні, які йдуть для склопідйомників.

            • Вони набагато м'якші і добре згинаються.
            • Ну і що стосується самого механізму перемикання, то виготовили ми для цього спеціальні полози.

            що стосується самого механізму перемикання, то виготовили ми для цього спеціальні полози.

            • На одному з кінців цих полозів встановлений обмежувач.

            На одному з кінців цих полозів встановлений обмежувач.

            • Цей обмежувач прикручений до корпусу болтом і гайкою знизу.

            обмежувач прикручений до корпусу болтом і гайкою знизу.

            • Це для того, щоб його можна було зняти і встановити або витягнути сам ричаг чи ручку.
            • В корпусі ручки зроблено заглиблення, в яке вставляється пружина.

            В корпусі ручки зроблено заглиблення, в яке вставляється пружина.

            • Далі, зверху на пружину встановлюємо кульку.

            зверху на пружину встановлюємо кульку.

            • Все це робиться для фіксації ручки.
            • Зі зворотнього боку ручки є два отвори зсередини для установки тросів.

            Зі зворотнього боку ручки є два отвори зсередини для установки тросів.

            • По ходу роботи виявилося ще одне доповнення.
            • Як виявилося, на корпусі раздатки Грейт Волл Сафе є мітки і трикутник, який своїм вістрям показує в якому положенні знаходиться раздатка в конкретний момент.

             трикутник, який своїм вістрям показує в якому положенні знаходиться роздатка в конкретний момент.

            • Одна мітка з буквами позначає, що це задній привід, друга мітка - повний привід і далі третя мітка показує на повний привід зі зниженим рядом.
              • Тому, щоб знати самому також, сидячи в салоні автомобіля, в якому положенні знаходиться роздатка, ми вирішили зробити точно такі ж мітки і на своїй шайтан машинці.
              • Для цього нам довелося сточити один зуб шестерні приводу, а по колу зробити три проточки на корпусі.

              довелося сточити один зуб шестірні привода, а по колу зробити три проточки на корпусі

              • І тепер в утворену діру ми бачимо кожну з проточок, які позначають задній привід, повний привід зі зниженим рядом.
              • Отже, поміняли ми троси, як і говорилося, на стандартні зі стіклопідйомників і зробили фіксацію ричага.

              поміняли ми троси, як і говорилося, на стандартні зі склопідйомників

              • Тепер все працює набагато легше, і ручка фіксується в кожному з трьох положень.
              • Після цього встановлюємо наш винахід на автомобіль і перевіряємо його роботу.

              встановлюємо наш винахід на автомобіль і перевіряємо його роботу.

              • Ручка вільно ходить по імпровізованих полозах з характерним клацаннями в кожному з трьох положень.
                • Точно так провертається і шайтан машинка внизу при перемиканні положення ричагом.

                також провертається і шайтан машинка внизу при перемиканні положення важелем.

                • У підсумку, у нас вийшов непоганий результат при погляді в салон авто.

                 у нас вийшов непоганий результат при погляді в салон авто

                • Для цього нам довелося зшити новий пильник на ричаг перемикання передач коробки.
                  • Далі можна придумати ще додаткові планки і встановити їх на центральний колодязь, щоб все це виглядало, як можна краще.
                  • А розповідь нашу про переробку своїми руками електричного перемикання раздатки на ручний, автомобіля Грейт Волл Сафе на цьому закінчено.
Розкажіть друзям

» Всі новини

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Як зробити ручне перемикання раздатки на Грейт Вол Сафе"

Відгуки: 1


Дмитрий

Супер! Себе тоже хочу сделать механический привод, а то уже был неудачный опыт с отказом электрического. Вроде так всё понятно, но как я могу к Вам обратиться в случае если потребуется помощь? Или может Вы можете посоветовать к кому обратится для выполнения такой переделки на моем автомобиле в Житомирской области?




КПП для ремонту Грейт Вол Сафе:

Шестерня двигуна для ремонту Грейт Вол Сафе:

Втулка для ремонту Грейт Вол Сафе:

Корпус для ремонту Грейт Вол Сафе:

Болти для ремонту Грейт Вол Сафе:

Трос для ремонту Грейт Вол Сафе:

Пружина для ремонту Грейт Вол Сафе:

Гофра для ремонту Грейт Вол Сафе:

.