В кінці 2000-х років корейська автомобілебудівна компанія Daewoo почала виробництво нового міського автомобіля класу "А " під назвою Daewoo Matiz.
Після цього автомобіль з успіхом випускався на багатьох інших підприємствах, пережив не один рестайлінг, крім того, удосконалилася і начинка.
Але, незважаючи ні на що, ця модель завжди користувалася і користується успіхом в міських жителів. Своєї популярності вона зобов'язана, перш за все невеликим габаритним розмірам, що робить таке авто дуже зручним транспортним засобом для пересування і паркування в умовах міських вулиць.
Гальмівна система цієї машини складається з переднього гальма дискового типу і задніх барабанних гальм, а також стоянкового гальма.
На відміну від передніх гальм, задні колодки виходжують значно довше і тому змінюють їх не так часто.
Однак, фахівці радять занадто не заспокоюватися на цьому і проводити діагностику або зовнішній огляд і перевірку приблизно раз на півроку барабану гальмівному і заднім гальмівним колодкам, та й всьому механізму задніх гальм в цілому.
Не потрібно забувати, що гальмівна система є однією з основних, що забезпечують безпеку пересування на будь-якому транспортному засобі.
Сама заміна гальмівних колодок заднього гальма не представляє собою особливої складності, хоча і має свої нюанси і особливості.
Тому, краще розбиратися в цьому питанні самому і робити заміну колодок самостійно, ніж вирушати в спеціалізовані автоцентри і витрачати зайві гроші на це.
Міняємо самостійно задні гальмівні колодки Daewoo Matiz 2011 року випуску.
В цій статті ми хочемо розповісти про порядок заміни самостійно задніх гальмівних колодок Деу Матіз.
- Перш за все, для виконання цього виду ремонту нам буде потрібно підняти домкратом або на підйомнику заднє колесо, де збираємося міняти гальмівні колодки.
- Після цього відвертаємо чотири гайки і знімаємо це колесо.
- Далі знімаємо кришку зі ступичної гайки.
- Потім виймаємо шплінт, яким фіксується ступична гайка.
- Після цього відкручуємо саму ступичну гайку.
- І тепер, притримуючи двома пальцями підшипник , знімаємо гальмівний барабан.
- Тут же перевіряємо стан барабана.
- В нашому випадку він вже добре потертий, але, незважаючи на це ще може експлуатуватися певний час.
- Також оглядаємо самі гальмівні колодки.
- Судячи з характеру виробок на колодках і на барабані, можна прийти до висновку, що наступного разу вже гальмівні колодки повинні замінюватися разом з гальмівним барабаном.
- Тепер для зручності подальшої роботи можна змити весь бруд з усього гальмівного механізму і щита.
- Після того, як все промили і вичистили, можна приступати до демонтажу гальмівних колодок.
- Для цього на початку знімаємо нижню коротку горизонтальну пружину.
- У нас вона складається з двох частин.
- Далі знімаємо вертикальну пружину з солдатиком.
- Для цього пасатижами провертаємо цю пружину з солдатиком, і вона легко виймається.
- Знімаємо ці пружинки з однієї і з другої колодки.
- Після цього руками просто знімаємо обидві колодки з захисного диска або щита заднього колеса Деу Матіз.
- При цьому не забудьте від'єднати трос ручного гальма.
- Тепер нам потрібно переставити механізм натягу і розсувну планку на нові колодки.
- Для цього знімаємо довгу пружину.
- Далі просто розсовуємо в сторони колодки і знімаємо механізм натягу.
- Перевіряємо його обертання і при необхідності прочищаємо металевою щіткою різьблення на стрижні.
- Потім можна змастити цю різьбу при бажанні.
- Далі збираємо весь механізм на нових колодках.
- Після чого одягаємо на них велику пружину.
- Для цього один кінець її заводимо в отвір на одній колодці і потім натягуємо її таким чином, щоб вставити кінець пружини в іншу пружину.
- Потім встановлюємо обидві колодки в зборі на захисний щит гальма.
- Далі просто вставляємо кінці пружин в спеціально для цього пристосовані поглиблення на гальмівному циліндрі Деу Матіз.
- Потім з тильного боку колодок вставляємо в отвір солдатики і на них одягаємо з іншого боку пружини.
- Далі стискаємо ці пружинки, злегка провертаємо і відпускаємо.
- Тепер одягаємо знову на місце нижню пружину.
- Після цього перевіряємо жорсткість установки і все, нові колодки успішно встановлені на своє місце.
- Потім протираємо вісь від старого мастила, оскільки в неї може бути багато бруду і піску. Можна витерти і підшипник ступиці.
- Після цього в цих місцях знову наносимо нове мастило.
- Якщо мастило ще хороше в підшипнику, то можна не витирати його, а просто ще додати трохи нового.
- Тепер, знову ж притримуючи підшипник в барабані, одягаємо його на вісь колеса.
- Одягнувши барабан на своє місце, перевіряємо його обертання.
- Якщо він обертається легко, то можна колодки трохи розвести, щоб вони були ближче до барабану.
- Якщо ж барабан обертається туговато, то можна навпаки, звести трохи колодки.
- Регулюємо натяг колодок за допомогою гайки в механізмі натягу.
- Цю гайку провертаємо в ту чи іншу сторону, в залежності від того, що ви хочете зробити.
- Крутити цю гайку трохи заважає дріт від пружини, але для цього ми і прочищали добре різьблення на штирі.
- Тепер гайка крутитися легко і її можна прокручувати викруткою, ключем і чим завгодно.
- Після того, як ми звели або розвели колодки, знову одягаємо барабан і перевіряємо його обертання.
- Якщо колодки слабо розведені, то барабан буде мати навіть люфт, якщо його спробувати похитати трохи на колодках.
- В результаті добиваємося того, щоб гальмівний барабан заднього колеса Деу Матіз одягався тяжкувато і не мав ніякого люфту.
- Після цього закручуємо ступичну гайку.
- При цьому підтягуємо гайку ключем і постійно провертаємо барабан.
- Далі одягаємо колесо автомобіля і наживляємо пару гайок. Після цього пробуємо провертати колесо рукою.
- Колесо повинно провертатися вільно і не зупинятися відразу після того, як ви перестанете його крутити.
- Якщо ж воно зупиняється швидко, то це може говорити про те, що ви трохи затиснули гайкою підшипник.
- Тому варто зняти назад колесо і ступичну гайку трохи відпустити.
- Якщо цього не зробити, то підшипник буде грітися і може дуже швидко згоріти.
- Домігшись оптимального обертання гальмівного барабана, шплінтуем ступичну гайку.
- Після цього закриваємо гайку кришкою, додавши туди трохи свіжого мастила.
- І потім одягаємо вже на місце колесо і остаточно його закріплюємо.
- Аналогічним чином міняємо гальмівні колодки на протилежній стороні.
- Після цього тільки можемо пробувати натискати на педаль гальма в салоні автомобіля.
- Ручне гальмо в цьому випадку автоматично підводиться тим же натяжним механізмом, яким ми регулювали натяг колодок.
- Тому перевіряємо і ручне гальмо відразу в салоні, піднявши його ричаг.
- При цьому він занадто високо не повинен підніматися, максимум на 4-5 клацань. У такому положенні перевіряємо обертання коліс.
- Вони не повинні крутитися. Це говорить про те, що ручне гальмо буде надійно утримувати автомобіль на ухилі.
- Тому наш ремонт на цьому вважається успішно завершеним.
- А нашу розповідь про самостійну заміну гальмівних колодок заднього колеса Деу Матіз також на цьому закінченою.