Як відомо, зчеплення в будь-якому автомобілі грає практично головну роль у взаємодії двигуна і трансмісії.
Завдяки цьому механізму ми можемо плавно перемикати передачі в КПП, вимикати її в нейтральне положення в разі зупинки або стоянки, а також змінювати напрямок руху самого автотранспортного засобу.
Управляється зчеплення за допомогою спеціальної педалі, розташованої внизу під ногами у водія в салоні авто.
Однак, таке управління вимагає певного з'єднання педалі безпосередньо з механізмом зчеплення і відповідно з коробкою автомобіля.
Для цього служить головний циліндр зчеплення.
Його функціонування нагадує роботу гальмівного циліндра і також засновано на використанні тиску масла, в даному випадку гальмівної рідини.
Тому циліндр зчеплення є однією з основних частин загальної гідравлічної системи машини.
Принцип роботи його полягає в тому, що після натискання водієм в салоні відповідної педалі, його зусилля передається на вилку вимикання зчеплення.
Остання за допомогою додаткового робочого циліндра зчеплення притискає вижимний підшипник до пелюсток корзини механізму.
Таким чином забезпечується плавне, без ривків і поштовхів перемикання передач коробки.
Виходячи з цього можна зробити висновок, що головний циліндр зчеплення, рівно, як і робочий циліндр цього пристрою відіграють велику роль в нормальному функціонуванні будь-якого автомобіля.
Тому його і всю гідравлічну систему потрібно періодично прочищати. А у випадках виходу циліндрів з ладу негайно виконувати їх заміну.
Міняємо самостійно циліндр зчеплення на автомобілі Geely CK
У цій статті ми хочемо розповісти про те, як правильно самому виконати заміну циліндра зчеплення Джилі СК.
- Вона кріпиться на засувках і тому знімається легко.
- Тепер, через отриманий отвір ми і будемо діставати наш пристрій і виконувати його заміну.
- Сам головний циліндр зчеплення знаходиться зверху на КПП, але для того, щоб до нього дістатися нам потрібно відкрутити один пластмасовий блок, який нам заважає. Це блок центрального замка.
- Для цього необхідно відкрутити два болта його кріплення.
- Вони розташовані з боків корпусу блоку.
- Після того, як зняли блок, отримуємо повний доступ безпосередньо до головного циліндру зчеплення автомобіля.
- Тепер нам потрібно відкрутити два болта на 13, якими кріпиться цей циліндр.
- Однак, перед цим потрібно буде відкрутити одну гальмівну трубку від самого циліндра.
- А також зняти гумовий невеликий шланг.
- Там потрібно послабити хомут і стягнути шланг зі штуцера на циліндрі зчеплення Джилі СК.
- При цьому, з гальмівної трубки може трохи витікати гальмівної рідини при її відкручуванні, тому попередньо потрібно підставити якусь ємність для збору цієї рідини.
- І нарешті, потрібно виконати саму незручну операцію - це витягнути стопор або шплінт зі штифта приводу педалі зчеплення.
- Туди просто дуже незручно підбиратися, тому доведеться трохи помучитися.
- В результаті ми відкрутили один болт кріплення циліндра, відкрутили також трубку гальмівну, зняли зі штуцера гумовий шланг, витягли шплінт і тепер нам залишилося вийняти штифт з приводу педалі і відкрутити другий болт кріплення циліндра.
- Сам штифт або палець приводу педалі зовсім невеликий з отвором на кінці під шплінт.
- Ну, і тепер відкручуємо другий болт кріплення і знімаємо головний циліндр зчеплення нашого автомобіля.
- Після цього беремо новий, придбаний для заміни, циліндр зчеплення і порівнюємо його з тільки що знятим.
- Обидва ці пристрої абсолютно однакові, значить придбали ми саме те, що необхідно і встановлювати на місце будемо точно так, як і знімали.
- Потрібно відзначити, що причиною, по якій ми вирішили замінити головний циліндр зчеплення є погана робота гальмівної системи.
- При прокачуванні зчеплення, коли ми активно качаємо педаллю зчеплення і затискаємо її, повітря в моторному відсіку стравлюємо і педаль падає.
- В принципі, це процес нормальний. Прокачуємо в результаті систему до кінця, але педаль через деякий час стає слабкою.
- Навіть якщо нам все ж вдалося прокачати нормально гальма, то буквально через пару днів активного використання автомобіля педаль зчеплення знову стає м'якою, тобто провалюється.
- І в результаті спрацьовує зчеплення майже у самої підлоги.
- Проаналізувавши всю ситуацію, а також порадившись з іншими досвідченими власниками авто, ми прийшли до висновку, що причиною такого становища може бути тільки вихід зі строю головного циліндра зчеплення Джилі СК.
- Саме тому і було прийнято рішення його замінити.
- Може, звичайно, бути винуватцем і робочий циліндр зчеплення, але це малоймовірно.
- Загалом, приступаємо до установки нового циліндра в зворотній послідовності.
- До речі, при більш уважному розгляді нового циліндра можна добре побачити в якому стані знаходиться на ньому пластмасова його частина.
- Зокрема, характер зазорів її прилігприлягання до корпусу циліндра.
- І порівняти в результаті з положенням цієї частини на старому виробі.
- Та й сам стан цієї частини вже досить зносився і навіть є розшарування.
- Це ще раз підтверджує правильність нашого рішення в заміні саме цього вузла.
- При установці, щоб хоч якось полегшити свою роботу, ми відкрутили з приводу педалі його вилку, що була на кінці.
- І після цього встановили цю вилку окремо спочатку на своє місце.
- Вставили штифт, зашплінтувати і все зробили, як повинно бути.
- Після цього сам циліндр вкрутимо в цю вилку і потім за допомогою наявної на штоку гайки будемо регулювати його довжину.
- Просто по-іншому встановити цей пристрій на своє місце не виходить.
- Оскільки, як уже говорилося, тут дуже незручне місце і підібратися туди практично неможливо.
- При цьому, потрібно мати на увазі, що гайку на штоку приводу потрібно крутити до тих пір, поки довжина штока не дозволить нам потрапити болтом кріплення циліндра в свій отвір.
- Тому потрібно крутити гайку і періодично перевіряти болтом його потрапляння.
- Отже, встановили сам циліндр і все, що до нього було підведено. Після цього доливаємо гальмівну рідину в бачок під капотом.
- А далі нам буде потрібен помічник, для того, щоб прокачати зчеплення.
- Для цього буде потрібно одній людині натиснути на педаль зчеплення в салоні раз 5-7, в крайньому випадку до 10.
- І в такому стані затиснути педаль.
- А друга людина в цей час повинна відкрутити під капотом болтик на робочому циліндрі.
- Коли все повітря з нього піде, а педаль в салоні при цьому впаде до підлоги, закручуємо цей болтик і повторюємо всю процедуру знову.
- У підсумку домагаємося того, щоб з робочого циліндра виходило не повітря, а витікала рідина і педаль в салоні при цьому вже не провалювалася.
- Потім закручуємо робочий циліндр і перевіряємо роботу зчеплення.
- Також не забувайте при цьому дивитися за рівнем рідини в бачку, щоб при необхідності долити.
- Закінчивши прокачування, доливаємо останній раз рідину в бачок до рівня і закриваємо кришку.
- При перевірці педаль зчеплення повинна спрацьовувати, як і належить вже під верхом.
- Це говорить про те, що заміна нами була проведена правильно. На все про все у нас пішло приблизно дві години часу.
- Зате тепер зчеплення в порядку і візит на СТО скасовується.
- На цьому нашу розповідь про самостійну заміну головного циліндра зчеплення на автомобілі Джилі СК закінчено.