Для з'єднання кузова автомобіля з дорожнім покриттям служить його підвіска.
Це ціла система, до складу якої входять різні вузли, механізми і деталі.
Існують різні види систем підресорювання або підвісок, як їх ще іноді називають.
Основним або в усякому разі одним з головних елементів цієї системи є ричаги.
Головним призначенням цієї деталі є з'єднання рами кузова з поворотним кулаком колеса.
Ричаг утримує колесо в строго встановленому положенні, не допускаючи його відхилення при наїзді на будь-які нерівності дороги, а також при виконанні будь-якого маневрування.
Автомобіль китайських виробників Chery Elara (він же Vortex Estina і Chery Fora) обладнаний передньою багаторичажною незалежною підвіскою типу MacPherson з телескопічними амортизаторами гідравлічного типу і поперечними стабілізаторами.
У її складі також є два ричаги, які встановлюються поперечно по відношенню до кузова автомобіля.
Як один, так і інший поперечні ричаги виконані у вигляді латинської літери L.
У зв'язку з цим одним кінцем вони кріпляться до поворотного кулака колеса, а два інших кінця з'єднуються з рамою кузова.
При цьому з поворотним кулаком таке з'єднання здійснюється за допомогою шарової опори, а з рамою за допомогою сайлентблоків.
Сам ричаг є металевим і пустотілим.
У зв'язку з цим його термін експлуатації є досить тривалим, якщо тільки не отримає механічного пошкодження або не з'їсть корозія.
А ось його з'єднання, в даному випадку сайлентблоки, дуже часто виходять з ладу і вимагають заміни.
Експлуатація автомобіля з пошкодженими сайлентблоками дуже небезпечна, оскільки крім неприємних відчуттів під час їзди (стукіт і скрегіт) це впливає і на керованість машини.
Міняємо своїми руками на передніх ричагах сайлентблоки Chery Elara (Vortex Estina)
В черговій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином можна самому замінити на передніх ричагах сайлентблоки на Чері Елара.
- Для початку виконання цього виду ремонту нам необхідно зняти захист двигуна або піддон.
- Цей піддон кріпиться за допомогою чотирьох болтів, які і необхідно розкрутити.
- Далі знімаємо стійку стабілізатора.
- Тут варто уточнити, що гумки на цій стійці ми виготовляли самі раніше, саме тому вони досі в нормальному стані.
- Оригінальні тут просто довго не виходжують.
- Одночасно з цією ми знімаємо відразу і другу стійку стабілізатора.
- Робимо це тому, що будемо знімати і другий ричаг також.
- Далі повертаємося знову до першого ричага, де викручуємо і виймаємо болт кріплення шарової опори.
- Після цього викручуємо і виймаємо болт переднього сайлентблока цього ж ричага передньої підвіски Чері Елара.
- За ним також викручуємо і виймаємо болт заднього сайлентблока кріплення ричага до рами.
- Тепер за допомогою монтування вириваємо ричаг спочатку з посадкового місця, де встановлений передній сайлентблок.
- Ну і потім таким же чином знімаємо його і з поворотного кулака, витягуючи при цьому шарову опору.
- А останнім вириваємо з заднього кріплення з сайлентблоком.
- Потрібно відзначити, що при виконанні такого виду ремонту можна попередньо зняти колесо переднє. Але, можна цього і не робити.
- Це вже кому, як зручніше. У нас в даному випадку праве колесо знято, коли ми знімаємо ричаг з цього боку.
- А потім знімаємо колесо і ліве, коли переходимо працювати до другого ричага.
- Просто так легше, оскільки при вириванні ричага зі свого місця в такому випадку поворотний кулак зі ступицею можна трохи відсунути в сторону.
- Знявши остаточно ричаг з автомашини, перевіряємо стан його шарової опори і сайлентблоків.
- Далі на протилежному боці також відкручуємо гайку на болті кріплення шарової опори ричага і після цього болт просто витягуємо.
- Тепер таким же чином відкручуємо обидва болта кріплення ричага з сайлентблоками.
- А потім, точно так, як і в першому випадку, зриваємо і цей ричаг зі свого місця на шаровій опорі.
- А також і на передньому кріпленні з сайлентблоком. І на завершення вириваємо ричаг з заднього кріплення.
- Також оглядаємо стан сайлентблоків і шарової опори.
- Тут один з сайлентблоків опинився в такому стані, що ми його тут же просто вибили молотком в руках.
- Для випрессовки другого сайлентблока використовуємо прес.
- Попередньо дивимося і запам'ятовуємо яким чином встановлений сайлентблок, щоб потім можна було встановити новий таким же чином.
- Далі встановлюємо ричаг сайлентблоком на спеціальну підставку.
- А зверху ставимо також спеціально підібрану по діаметру проставку і тепер просто тиснемо пресом.
- Робимо це до тих пір, поки сайлентблок не вийде повністю з отвору ричага Чері Елара.
- Далі, коли сайлентблок вже видавили повністю, приступаємо до установки нового.
- З цією метою точно так же ставимо ричаг на підставку, у втулку його вставляємо новий сайлентблок, зверху ставимо проставку і здавлюємо побудовану піраміду пресом.
- По завершенню перевіряємо правильність запресовування нового сайлентблока, звертаючи увагу на те, щоб він мав рівномірний виступ, як з одного, та І і з іншого боку втулки ричага.
- Аналогічним чином міняємо і всі інші сайлентблоки на обох ричагах.
- Завершивши міняти сайлентблоки, приступаємо до установки ричагів на свої місця в зворотньому порядку.
- Спочатку встановлюємо болт заднього сайлентблока, а потім встановлюємо шарову опору і закручуємо її болт.
- Потім заводимо ричаг в установлююче місце кріплення переднього шарніра і так само закручуємо там болт.
- Далі одягаємо колеса, прикручуємо їх і після цього знімаємо автомобіль з домкрата.
- Потім знову закріплюємо на своїх місцях стабілізаторні стійки.
- При цьому затягуємо на них гайки точно на стільки ж, скільки було перед зняттям.
- В даному випадку ми заміряли і у нас вийшла відстань від гайки і до кінця стійки рівно 12мм.
- А так, як зверху на стійці гайку закручувати незручно, тому ми перед установкою цю гайку одягаємо, потім, встановивши на своє місце стійку, від руки закручуємо на таку відстань, яку нам потрібно.
- І вже після цього знизу закручуємо за допомогою ключа гайку до кінця.
- Після остаточної установки стійки стабілізатора на своє посадочне місце, знову перевіряємо зверху відстань від кінця стійки до гайки.
- І на завершення ремонту, якщо установка скрізь виконана правильно, ставимо на місце захист двигуна і закручуємо чотири його болта.
- Після цього зворотнє збирання вважається повністю завершеним.
- Тому і цю розповідь про те, як правильно на передніх ричагах замінити самому сайлентблоки на Чері Елара закінчено.