Однією з основних деталей будь-якого двигуна внутрішнього згоряння є колінчастий вал або колінвал.
Саме з його допомогою зворотньо-поступальні рухи поршнів силового агрегату перетворюються в обертальний або в крутний момент.
Далі він передається маховику, який в свою чергу приводить в дію трансмісію.
У зв'язку з такою специфічною місією цей вал в процесі роботи мотора відчуває величезні навантаження різного характеру.
Крім того, на цю деталь двигуна впливають сили тертя, що виникають в результаті впливу на неї поршневих шатунів, а також обертання в корпусі агрегату.
Якраз тому всі деталі ДВС постійно перебувають у своєрідній масляній плівці.
Але, цього було б замало для довговічної роботи колінвала якби окремі місця його не захищали своєрідні підшипники ковзання.
А такими є в даному випадку вкладиші.
Це вироби, виготовлені у вигляді півкілець, що мають антифрикційне покриття.
Ті з них, які встановлюються на шийки вала під прилеглі шатуни іменуються шатунними.
А ті, які одягаються на колінвал в місцях його зіткнення безпосередньо з корпусом двигуна під час обертання називають корінними.
Між тими і іншими вкладишами, а також тілом колінвала весь час присутня масляна плівка.
Її постійна присутність забезпечується створюваним тиском масла в двигуні.
Такий тип пристрою призводить до того, що вкладиші першими приймають всі навантаження, спрямовані на колінвал.
Саме тому вони раніше всіх виходять з ладу в результаті тертя.
Як наслідок цього їх товщина зменшується, колінвал починає бовтатися в корпусі двигуна.
А одним з перших ознак такого стану вкладишів є падіння тиску масла в двигуні.
Тому і потрібно негайне проведення ремонту, спрямоване на заміну вкладишів, що зносилися.
До того ж колінвал є найдорожчою деталлю будь-якого силового агрегату.
Міняємо самостійно корінні вкладиші колінвала на Chery Elara A21
У пропонованій статті ми хочемо розповісти про те, яким чином самостійно виконати заміну корінних вкладишів Чері Елара, Фора або Тігго.
- Як вже говорилося, заміна вкладишів зазвичай проводиться, коли вже підійшов до кінця термін їх експлуатації, при падінні тиску масла в двигуні або при випаданні півкілець колінвала.
- У будь-якому з цих випадків на початку необхідно відкрутити пробку в піддоні мотора і злити з нього масло.
- Далі знімаємо вже сам масляний піддон, відкрутивши по периметру всі його болти, в тому числі і приховані.
- Після цього від'єднуємо всмоктуючий патрубок або маслозабірник разом з його сіткою.
- Для цього потрібно відкрутити три болта його кріплення.
- Потім знімаємо захисний кожух.
- Тепер нам буде потрібно вивісити весь двигун, щоб він не впав вниз. Та й зняти хоча б один бугель без цього не вийде.
- З цією метою зазвичай використовують спеціальну траверсу.
- Однак якщо такої немає, то можна використовувати інші підручні засоби.
- Ми ж в даному випадку вгорі використовували лом з арматури, який поклали поперек моторного відсіку.
- До нього підчепили двигун через саморобну скобу.
- Знизу колінвал двигуна підперли за допомогою старого домкрата.
- А з боку ГРМ прикрутили звичайну подушку двигуна, щоб наш агрегат стояв жорстко.
- Після цього відкручуємо корпус повітряного фільтра і знімаємо його.
- Далі відкручуємо КПП від двигуна (це три болта).
- А також відкручуємо подушку, щоб можна було опустити трохи коробку перемикання передач.
- Далі нам буде потрібно зняти плиту з корінних підшипників, яка знімається повністю.
- Для цього нам необхідно відкрутити болти на плиті.
- Потім від кронштейна необхідно відкрутити три болта, що утримують ГУР.
- Знявши маслонасос, користуючись моментом, перевіряємо стан його прокладки.
- Також, щоб не заважав, нам необхідно від'єднати кріплення масляного щупа і крім цього послабити передню подушку двигуна.
- А для цього треба було відкрутити два болта ззаду і один спереду, що утримують поперечну опору мотора.
- По-іншому ми просто не зможемо підібратися до цієї подушки.
- Потім беремо монтировку і з її допомогою відсуваємо коробку від двигуна, прагнучи їх трохи роз'єднати.
- Крім того, ми зрушуємо КПП з її направляючих в сторону. В іншому випадку ми не зможе зняти кришку.
- Після цього, ми нарешті дісталися до колінвала двигуна.
- Оглянувши уважно цей вал, бачимо, що шийки його знаходяться в ідеальному стані.
- Тому нам належить замінити тільки вкладиші.
- При цьому ми вирішили замінити корінні вкладиші і заодно шатунні.
- Виписані нами корінні вкладиші виявилися стандартними, про що свідчить напис на них.
- До речі, точно такі ж стандартні у нас були встановлені і до цього.
- Тому протираємо ретельно постелі вкладишів на плиті, перевіряємо, щоб в них не було ніяких пилинок і після цього встановлюємо вкладиші.
- Їх просто ставимо на свої місця і злегка вдавлюємо до характерного клацання.
- Тепер, для того, щоб зняти старі корінні вкладиші на колінвалі, сточуємо один саморіз і впираємо його в масляний отвір колінвала.
- А сам колінвал потихеньку провертаємо, але при цьому дивимося, щоб він не уперся в клапана двигуна і не погнув їх.
- Торець півкільця в результаті упреться в цей саморіз і випаде.
- Нові вкладиші вставляємо на шийку в масляний канал і знову потихеньку провертаємо колінвал Чері Елара в зворотню сторону вже до тих пір, поки вкладиш не увійде повністю.
- При цьому сам колінвал в цей час притримуємо руками і злегка піднімаємо або вдавлюємо з одночасним провертанням.
- Далі укладені на плиті вкладиші поливаємо і змащуємо рясно маслом.
- Перед установкою плити і піддону необхідно скрізь зчистити залишки герметика, оскільки потім в процесі роботи його шматки будуть відриватися і падати в піддон.
- Мало того, вони будуть потрапляти і в масляний фільтр, передчасно забруднюючи його.
- Затягувати болти на кришках вкладишів варто за певною встановленою схемою
- І на цьому заміна корінних вкладишів вважається успішно виконаною без зняття при цьому самого колінчастого вала силового агрегату.
- Тому нашу розповідь про самостійну заміну корінних вкладишів на Чері Елара, Вортекс Естіна або Чері Тігго на цьому закінчено.