Як відомо, робота двигуна внутрішнього згоряння заснована на обертанні його валів.
Починаючи обертання, вони приводять в дію всі інші механізми, вузли і пристрої.
Одним з цих валів є колінчастий. Саме з його обертання починає свою роботу і весь кривошипно-шатунний механізм.
А слідом за ним включається в роботу ГРМ, роспредвали і інші пристрої.
Залишається в результаті справа за малим-розкрутити цей колінвал.
Для вирішення цього завдання в будові автомобіля передбачено спеціальний пристрій.
Цим пристроєм є стартер, який розкручує колінвал до такої кількості обертів, цілком достатньої для того, щоб силовий агрегат почав самостійно працювати.
Іншими словами, цей пристрій забезпечує успішний старт роботи кожного двигуна, звідки у нього і відповідна назва.
Стартер отримує живлення від акумуляторної батареї машини і лише після запуску двигуна включається в роботу генератор, що виробляє живлення для всіх пристроїв і бортових приладів.
В цей час втягує реле розриває ланцюг живлення стартера і той вимикається.
Далі двигун працює в автономному режимі для підтримки якої тепер потрібно тільки паливо.
Виходячи з цього, можна зробити висновок, що стартер є основним пристроєм автомобіля, що забезпечує запуск його мотора.
Тому так важливо постійно підтримувати його в робочому стані.
Виконуємо самостійно ремонт стартера Daewoo Lanos
У цій статті ми хочемо розповісти про один випадок і його самостійне усунення зі стартером Деу Ланос.
- У нашому автомобілі почав дзижчати стартер під час запуску двигуна.
- При цьому виникала така ситуація тільки взимку і тільки при запуску на холодному моторі.
- Просто, коли ми запускали холодний двигун в зимовий час, стартер успішно його заводив, але після запуску ще буквально 2-3сек. чомусь продовжував дзижчати.
- У зв'язку з цим ми вирішили зняти цей пристрій і розібратися в чому ж причина такої його поведінки.
- На нашу думку, причиною такого дивацтва може бути змащений вал бендикса або втягуючого реле, що категорично робити не можна.
- Тепер взимку це масло втрачає свою в'язкість, стає більш густим і в результаті втягуєче уповільнює своє пересування по такому валу.
- Але, підтвердити це припущення ми зможемо тільки після того, як знімемо і розберемо сам стартер.
- А розташований він в цьому автомобілі в досить незручному місці, а точніше під впускним колектором.
- Тому дістатися туди досить проблематично.
- У зв'язку з цим в керівництві по ремонту рекомендується знімати стартер на цій машині знизу.
- Але, для цього необхідно знімати захист двигуна і др., тому ми вирішили, що краще спробувати зняти його все ж зверху.
- Тим більше, що кріпиться цей пристрій всього двома болтами.
- Однак, положення ускладнюється тим, що він розташований за самим двигуном, якщо стояти спереду авто, в той час, як у багатьох інших моделях стартер кріпиться спереду.
- Крім того, до болтів кріплення стартера також прикручені клеми його живлення.
- Тому тут потрібно спочатку зняти ці клеми, потім викрутити повністю болти, покласти стартер на захист двигуна і потім витягнути його звідти.
- Отже, беремо накидний ключ на 13, намагаємося засунути руку під колектор, знаходимо один болт кріплення стартера і потихеньку відкручуємо його.
- Але, як виявилося, стартер тут кріпиться не болтами, як це зазвичай буває, а шпильками.
- Така шпилька вставляється в вухо стартера, закручується за допомогою гайки, яка є на ній, в корпус двигуна.
- Під цією гайкою є ще шайба.
- А ось зверху над цією гайкою на шпильку одягається клема і потім фіксується ще однією гайкою з гравером для пружності.
- Ось таке насправді, дещо дивне, тут кріплення стартера.
- Але, як би там не було, нам вдалося відкрутити одну клему і викрутити одну шпильку.
- Тому, відкладаємо все це кріплення в сторону і беремося відкручувати інше.
- А ось інший болт або шпильку ми вирішили викручувати вже знизу.
- Справа в тому, що тут є невелике віконце, яке дозволяє нам підібратися до цієї шпильки, не знімаючи при цьому захист двигуна.
- А сам стартер ми остаточно вирішили покласти на захист і потім витягнути знизу.
- Просто подумалося, що зверху там є проводка, патрубки та ін., тому легко можна щось порвати або пошкодити.
- В результаті зняли ми все-таки стартер Деу Ланос.
- Перше, що кинулося в очі це те, що сам бендікс повністю в маслі.
- Мало того, на зубах його шестерні чітко видно задирки або надщербини.
- Цілком можливо, що такий стан шестерні не давав втягуючому своєчасно виходити із зачеплення з маховиком двигуна.
- Ось тому і виникало дзижчання.
- Тепер починаємо розбиратися, в чому ж тут причина. Для початку необхідно зняти передню кришку стартера.
- А для цього доведеться викрутити три болта з головками під шестигранник.
- У підсумку розібрали ми стартер, діставшись до самого редуктора.
- Для цього треба було збити за допомогою викрутки дві заклепки, щоб розколоти корпус стартера.
- Ці заклепки пустотілі, тому легко можна збити кінець навіть викруткою. А після цього вже без проблем можна розколоти корпус.
- Крім того, потрібно збити також і дві направляючі, які є поруч з заклепками.
- Вони також збиваються без особливих проблем.
- Що стосується самого редуктора, то при обертанні його вала чути характерний скрегіт, що свідчить про відсутність або недостатню кількість мастила на його сонячних шестернях.
- Цілком можливо, що це і є те дзижчання, яке ми чуємо при роботі стартера.
- Тому наше завдання наштовхати в отвір редуктора літолу і прокрутити потім за вал, щоб мастило добре розподілилася.
- Конечно, идеальным вариантом было бы вскрыть корпус редуктора и там всё почистить и вымыть.
- Но, корпус его пластмассовый и неразборной. Можно легко сломать его, а затем внутрь будет попадать пыль и грязь.
- Зубья шестерни бендикса слегка подправили надфилем.
- И после этого всё промыли, вытерли и собрали стартер Дэу Ланос в обратном порядке.
- Звичайно, ідеальним варіантом було б розкрити корпус редуктора і там все почистити і вимити.
- Але, корпус його пластмасовий і нерозбірний. Можна легко зламати його, а потім всередину буде потрапляти пил і бруд.
- Зуби шестерні бендікса злегка підправили надфілем.
- І після цього все промили, витерли і зібрали стартер Деу Ланос в зворотньому порядку.
- Тепер, якщо подивитися, то добре видно, що бендікс чистий і ніякого масла ніде немає.
- Якщо на втягуючому реле буде хоч трохи мастила, то в зимовий час обов'язково варто чекати проблем в роботі пристрою.
- Замість збитих раніше заклепок при складанні корпусу стартера ми встановили тоненькі болтики з гайками, скрутивши ними обидві частини корпусу.
- Крім того, потрібно відзначити, що тут же була встановлена гумова прокладка під кришкою.
- Але, вона виявилася настільки сухою, що навряд чи від неї був би тут який-небудь толк або користь.
- Тому ми просто викинули цю прокладку, а місце її установки промазали герметиком.
- У нас завжди під рукою герметик однієї і тієї ж фірми.
- Ми давно ним користуємося і знаємо, що він цілком надійний.
- Після цього встановлюємо зібраний стартер назад на автомобіль.
- Потім починаємо перевірку нашої роботи, запустивши двигун.
- Перевіривши кілька разів поспіль запустивши, заглушивши і знову запустивши силовий агрегат, ми переконалися, що стартер працює нормально і ніякого дзижчання більше не чути.
- Тому це говорить про те, що вся проблема крилася саме в нестачі мастила у втягуючому реле.
- А якщо бути точним, то на його сонячних шестернях.
- Все це ми змогли дізнатися, розібравши своїми руками стартер і провівши дефектовку практично всіх його деталей.
- А розповідь нашу про самостійний ремонт стартера Деу Ланос закінчено.