Зручність управління і комфорт автомобіля завжди були одними з основних вимог потенційних покупців автотранспортних засобів.
В зв'язку з цим конструктори завжди прагнули вдосконалювати наявні і додати нові функції і опції в кожному автомобілі.
Однією з таких функцій, що є результатом прогресу конструкторів, досягнутому в цій області за кілька останніх років, є електропідйомник стікол.
Це дуже добре можна простежити на автомобілі, що став в Україні народним, Деу Ланос.
У перші роки свого випуску автомобіль комплектувався ручним склопідйомником.
Однак пізніше, зокрема в модифікації SE, з'явилися вже електричні стіклопідйомники.
Причому кнопки управління цим пристроєм розміщувалися спочатку на центральній консолі біля ричага перемикання передач, а пізніше, з появою в комплектації автоматичної КПП, вони перемістилися на двері.
Це більш звичний варіант, який використовується в більшості моделей авто.
Незважаючи на це багатьом власникам таких авто не давав спокою пристрій, який з'явився на автомобілях преміум класу.
Цим пристроєм є спеціальний блок, який забезпечує підняття в автоматичному режимі стікол при включенні бортової сигналізації автомобіля.
Він також має назву модуль одностороннього підняття скла на дверях, хоча власники авто його називають просто доводчиком.
Його використання давало можливість власнику не турбуватися про положення стікол дверей після постановки машини на сигналізацію. Справа вся в тому, що після натискання кнопки на пульті постановки авто на сигналізацію, стікла автоматично доводяться до повного закриття, якщо були залишені відкритими.
Як вже було сказано, сам доводчик - це спеціальний блок або електронний модуль, який за допомогою проводки, що поставляється в комплекті, підключається до сигналізації авто або до його центрального замку і одночасно до системи, що забезпечує управління стіклами дверей.
По суті, цей блок підключається в електричний ланцюг між кнопками управління стіклопідйомником і його електромотором.
В результаті при управлінні кнопками живлення на електродвигун надходить від кнопок, проходячи через блок пристрою.
Він в цьому процесі ніякої участі не бере.
Але, варто водієві натиснути кнопку на брелоку сигналізації або за допомогою центрального замка запалювання подати напругу на цей модуль, він тут же передає його на електромотор підйомника і стікла, незалежно від положення, закриваються.
Звідси і назва-модуль одностороннього закриття стікол.
Відчувши гостру потребу в таких блоках або системах, конструктори швидко винайшли універсальні пристрої.
Їх особливістю є можливість установки практично в будь-який автомобіль.
При цьому, пристрій або алгоритм його підключення не є занадто складним, а тому зробити це може практично будь-який власник авто.
Встановлюємо самостійно доводчик стікол на Daewoo Lanos
У пропонованій статті ми хочемо поділитися порядком підключення самостійно звичайного доводчика стікол на Деу Ланос.
- Так ось, в нашому автомобілі кнопки управління стіклопідйомниками розташовані на центральній консолі біля ричага КПП.
- В даному випадку у нас з заводу встановлені електропідйомники тільки на передніх дверях.
- Ми ж вирішили зробити так, щоб стікла дверей у нас піднімалися при натисканні кнопки брелока установки машини на сигналізацію.
- Для цього, в першу чергу знаходимо згідно мануалу в блоці запобіжник стіклопідіймача.
- Напруга по проводу надходить на кнопки управління стіклопідйомником, які спрацьовують тільки при включеному запалюванні.
- Щоб можна було реалізувати нашу задумку, ми придбали спеціальний доводчик марки CONVOY.
- Щоб переконатися в його якості, ми відразу ж розібрали новий блок і побачили, що якість його виготовлення цілком пристойна.
- В комплект поставки цього блоку входить ще й проводка з колодками.
- Ми перевірили її відповідність інструкції, що додається. Все скрізь у нас збіглося з тим, що зазначено в інструкції.
- На автомобілі в даному випадку встановлена сигналізація типу daVINCI.
- Так ось, в проводці цієї сигналізації є спеціальний сервісний вихід.
- В даному випадку це провід зеленого кольору з білою смужкою.
- До зазначеного виходу ми і підключили один провід модуля одностороннього закривання.
- А другий провід цього пристрою підключили до позитивного виводу цієї ж сигналізації.
- Потрібно зауважити, що в ланцюзі цього модуля є свій запобіжник.
- Далі нам буде потрібно дістатися до самих кнопок управління склопідйомниками і їх роз'єму, що штатно встановлені на нашому Деу Ланос.
- Для цього піддіваємо спереду пластикову панель кнопок управління.
- І потім виймаємо її. Тримається ця панель на звичайних засувках.
- Далі виймаємо блок з кнопками.
- На цьому блоці застосовується наступна розпиновка проводів або контактів.
- Щоб зручніше було працювати знімаємо додатково обшивку на центральному колодязі.
- Для цього, правда, довелося зняти підлокотник і розібрати там все під ним. Але, зате зручніше так працювати.
- Ну і після цього підключаємо наш модуль згідно з наявною схемою.
- Потім за допомогою пилососа видуваємо весь пил і бруд, що за час експлуатації тут скупчився, користуючись нагодою.
- Після цього провід проводимо акуратно під панеллю центрального колодязя або тунелю.
- А сам модуль і всю проводку ховаємо також під обшивкою центрального тунелю автомобіля.
- І потім збираємо все назад.
- В результаті отримуємо, що стіклопідйомники у нас працюють від штатних кнопок при включеному запалюванні.
- Але, при вимкненому запалюванні вони вже не включаються.
- Ми залишаємо стікло опущеним і виходимо з салону. Після цього натискаємо на кнопку брелока сигналізації.
- Спрацьовує сигналізація і стікла на дверях при цьому закриваються в автоматичному режимі.
- Власне кажучи, чого ми і домагалися. Значить наш пристрій підключено правильно і успішно працює.
- На цьому нашу розповідь про самостійну установку доводчика стікол на Деу Ланос закінчено.