Як правило, головним елементом ГРМ переважної більшості автомобільних двигунів вважається распредвал.
Однак, його обертання повністю залежить від ремінної передачі (в деяких моторах ланцюгової), яким він пов'язаний з колінвалом.
Саме цей вал приводить в дію розподільний вал двигуна об'ємом 1,5 літра Шевроле Авео і весь його механізм ГРМ.
Звідси випливає, що ремінь газорозподільного механізму є не менш важливим його елементом, ніж распредвал.
Основним призначенням ременя ГРМ є забезпечення синхронного обертання колінвала силового агрегату з його распредвалом або распредвалами.
А це в свою чергу дає можливість забезпечити синхронне і циклічне відкривання і закривання клапанів, виключаючи при цьому їх зіткнення з поршнями агрегату.
Мало того, в сучасних автомобілях цей ремінь крім шківів названих валів приводить в дію і ряд інших пристроїв і механізмів (помпа водяна насос і ін.).
На сьогоднішній день немає єдиної думки фахівців щодо періодичності заміни ременя ГРМ.
Проте кожен виробник автотранспортного засобу дає свої рекомендації з цього питання.
Однак, необхідність заміни може визначити і сам власник машини, виходячи з характеру роботи двигуна і самого зовнішнього вигляду ременя.
Останній встановлюється зовні агрегату, огинаючи при цьому чималу кількість різних роликів і шківів.
Від попадання пилу, бруду і сторонніх предметів ремінь і всі деталі ГРМ закриті спеціальним захисним кожухом.
Заміна ременя ГРМ, як правило, здійснюється досвідченими механіками.
Вся справа в тому, що при заміні ременя зазвичай виконується заміна і роликів. Ще краще в цьому випадку замінити і помпу.
Це дасть можливість визначати точну дату наступної заміни всіх цих деталей.
Сама по собі заміна ременя ГРМ є обов'язковою і, найголовніше, повинна виконуватися своєчасно.
В іншому випадку цей ремінь може обірватися під час руху або просто роботи двигуна, що, як правило, призводить до сумних наслідків.
Така процедура заміни не є занадто складною, тому при необхідності і наявності певних знань може виконуватися і самостійно.
Головне в цьому випадку знати послідовність виконання всіх операцій і основні нюанси.
Міняємо своїми руками ремінь ГРМ, ролики і помпу двигуна 1,5 л Chevrolet Aveo
У цій статті ми розповімо про те, як правильно самостійно замінити ремінь ГРМ, а заодно і інші ролики з помпою на Шевроле Авео 1,5.
- Перш за все, для того, щоб отримати простір і доступ до самого механізму ГРМ, необхідно зняти повністю повітряний фільтр.
- І далі по периметру кришки відстібаємо три засувки і знімаємо верхню частину кришки кожуха ременя ГРМ.
- За зовнішнім виглядом при огляді ремінь механізму виглядає ще нормально.
- Навіть запустили двигун, щоб подивитися на нього в процесі роботи.
- Ось тільки по прапорцях або зубчикам натяжного ролика видно, що він вже практично повністю ослаблений.
- Це добре можна побачити на прикладі нового ролика.
- Для заміни ми придбали новий ремінь ГРМ в комплект до якого поставляються натяжний і паразитний ролики.
- Це все продукція німецької компанії Continental.
- Так ось, якщо придивитися добре до натяжного ролика, то на його корпусі можна побачити два зубчики або прапорця.
- Відстань між ними становить приблизно 1,5 сантиметра.
- При нормальному натягу ременя ці зубчики повинні повністю поєднатися під впливом пружини.
- У міру ослаблення ременя зубці ці поступово розходяться в різні боки до тих пір, поки пружина перестане утримувати один з них під впливом ременя.
- Тобто, надмірно розтягнувшись, ремінь ГРМ перестає впливати на пружину і ролик в результаті більше не виконує свою функцію натягувача.
- У нашому ж випадку до такого крайнього положення залишилося вже приблизно 0,5 см.
- Ясно, що ремінь ГРМ вже прийшов час замінити, щоб не дочекатися неприємностей.
- Як і належить, разом з ременем замінимо ролики, а також і помпу Шевроле Авео.
- Далі ми знімаємо нижню частину кришки ременя ГРМ і бачимо, що мітки на колінвалі збіглися ідеально.
- Вгорі на шківах распредвалів з мітками також повний порядок.
- Потрібно також відзначити, що деякі фахівці стверджують, що мітки на шківах распредвалів повинні збігатися не посередині, як в нашому випадку, а навпаки – по краях.
- Так ось, якщо ви зробите ще один повний оберт колінвала, то ці мітки виявляться по боках.
- Тобто, колінвал можна провертати до тих пір, поки мітки не співпадуть в тому місці, де вам необхідно.
- Далі нам буде потрібно відкрутити шківи распредвалів для того, щоб можна було замінити помпу.
- Можна, звичайно, не робити цього, як чинять окремі майстри.
- Для того, щоб зняти і замінити водяний насос, вони відкручують болти кріплення задньої кришки кожуха ременя ГРМ, не знімаючи при цьому шківи з распредвалів.
- Потім в місці розташування помпи відгинають цю кришку на стільки, щоб можна було відкрутити і зняти помпу.
- Далі встановлюють на місце нову, відпускають кришку і прикручують її назад.
- Однак ми вирішили так не чинити, щоб не зламати цю кришку і будемо знімати все ж шківи.
- Тому, для цього встановили ричаг перемикання передач на КПП в положення п'ятої передачі і потім розклинили ступицю колеса від провертання.
- І після цього зриваємо болти кріплення шківів распредвалів, закрутивши їх потім назад майже до упору.
- Робимо це ще до того, як зняли ремінь.
- Тепер беремо ріжковий ключ на 41 і з його допомогою послаблюємо ремінь, відпустивши трохи гайку на помпі чи просто саму помпу.
- При перевірці виявилося, що на натяжному ролику люфту практично немає.
- Тому, в принципі, він ще міг би і походити.Чого не можна сказати про паразитнийй ролик.
- На цьому ролику навіть чути, що є солідний люфт.
- Та й крутиться паразитний ролик з великим шумом.
- Тому все одно знімаємо і міняємо, що один, що другий ролик ГРМ Шевроле Авео.
- Треба сказати, що ми не будемо розказувати про весь порядок заміни докладно, а зупинимось лише на основних моментах цього процесу.
- В результаті всі ролики ми замінили, встановили нову помпу і поставили на місце потім шківи.
- Правда, поки що нічого грунтовно не затягували, оскільки поки немає ременя.
- Мітки на шківах распредвалів трохи при цьому не зійшлися, але це не страшно, так як потім вже з ременем ми все це вирівняємо.
- Та й болти ще не затягнуті, тому з їх допомогою також можна ще трохи вирівняти положення шківів.
- А шків колінвала ми навмисно встановили таким чином, щоб мітка не сходилася на один зуб.
- Тобто, потрібно було дотягнути ще на один зуб. Але, зробили ми це спеціально, щоб було легше одягати ремінь ГРМ.
- Потім, коли ми ремінь одягнемо, зробимо один оберт колінвала і все встане на свої місця.
- І натяг ременя при цьому буде нормальним.
- Отже, одягли ми ремінь, натягнули, провернули колінвал і мітки на його шківі зійшлися, як ми і говорили.
- Збіглися мітки і на шківах распредвалів, правда для цього треба було зробити кілька обертів колінвала.
- Далі знову ключем на 41 підтягуємо гайку на помпі, регулюючи натяг ременя ГРМ таким чином, щоб на натяжному ролику зійшлися обидва зубчики, про які говорилося раніше.
- А після цього можна грунтовно затягувати помпу.
- Система ця, м'яко кажучи, недосконала, так як помпа встановлена через прокладку.
- І якщо ми не маємо наміру її знімати, то регулюючи таким ось чином натяг ременя, можна легко зірвати цю прокладку і навіть пошкодити.
- В результаті ми домоглися того, що зубчики на корпусі натяжного ролика встали один навпроти іншого.
- Після цього робимо кілька обертів колінвалом і перевіряємо всі мітки.
- При цьому, під час прокручування вала мітки можуть трохи скакати, що називається, в одну або іншу сторону.
- Але це не страшно, вони в результаті все одно повинні збігтися.
- Домігшись в результаті повного збігу міток, тепер грунтовно затягуємо шківи распредвалів.
- Для цього головку вставляємо в отвір на шківі і одягаємо на болт, що є під ним, а другим ключем в цей час затягуємо болт на шківі.
- Таким ось нехитрим чином ми фіксуємо шків вала Шевроле Авео, щоб він не провертався разом з болтом його кріплення.
- На другому шківі одягнути цю головку на болт не вдалося, тому ми вставили шестигранник і одягли його на інший болт.
- Просто головка виявилася товстуватою і в отвір на шківі не увійшла.
- Затягнули гарненько і шків колінвала, зробивши також упор за допомогою ключа.
- Тому без помічника ми таким чином відкрутили його і точно так і затягнули назад.
- Після цього закрутили зливну пробку в радіаторі, залили в систему антифриз і запустили двигун.
- Все працює начебто нормально, ось тільки прапорець на натяжному ролику чомусь деренчить.
- На старому ремені цього не було, тому думаємо, що новий ремінь приробиться і це деренчання також припиниться.
- Проїхавши після цього близько 200 кілометрів, ми все ж не полінувалися, заїхали знову в гараж, зняли передню кришку кожуха ременя ГРМ, піддомкратили колесо і за нього провернули на один оберт колінвал.
- Після цього перевірили положення натяжного ролика і побачили, що зубчики його стоять строго один навпроти іншого. Як того і потрібно.
- Але, майте на увазі, що перевіряти положення натягувача необхідно тільки на холодному двигуні.
- Оскільки при нагріванні метал розширюється і на гарячому двигуні у вас буде невірний натяг ременя.
- Потрібно відзначити, що при регулюванні натягу ременя, ми встановили натягувач, як і належить, після чого помпу затягнули, тільки не до кінця.
- Після цього стали провертати колінвал і підпружинений зубчик на натяжному ролику почав йти то вліво, показуючи, що ремінь не дотягнутий, то вправо, кажучи, що ремінь ми вже перетягнули.
- Виконавши кілька обертів колінвала, зупинилися в положенні, коли зубчик пішов вліво, сигналізуючи, що ремінь недотягнутий.
- Потім перестали провертати колінвал, підрегулювали за допомогою помпи зубчики до їх збігу і потім грунтовно затягнули помпу.
- В результаті все вийшло у нас нормально.
- Також хочеться відзначити, що при натягу ременя роликом не надто намагайтеся підігнати зубчик навпроти зубчика його.
- Справа в тому, що натяжний ролик виконує роль преднатягувача і заспокоювача на Шевроле Авео.
- При цьому робочий хід підпружиненого зубчика його становить в цілому 3 см.
- А натяг ролика або його діапазон становить всього 0, 5см, тобто в шість разів менше.
- Так що, якщо зуби будуть злегка не збігатися один з одним, то нічого в цьому страшного не буде.
- Ну і на закінчення хочеться ще раз зупиниться на помпі.
- Як видно, на нашій старій помпі прокладка була вже практично врівень з корпусом, тобто стертою грунтовно.
- Тому, якби не міняли помпу, а стали за допомогою старої регулювати натяг ременя, то після всього ця помпа просто потекла б.
- І в підсумку нам би все одно довелося її знімати. А тому, щоб не ризикувати ми вирішили просто її замінити на нову.
- Ну, а що стосується знятого ременя ГРМ, то він виявився практично ще у відмінному стані.
- Ще тисяч 20 кілометрів цей ремінь і інші елементи механізму змогли б проходити, звичайно.
- Але це свого роду ризик, оскільки в будь-який час могло б щось статися, ремінь ГРМ порвався б і отримали величезні неприємності.
- Тому, щоб не чекати цих плачевних наслідків, ми все ж вирішили замінити ремінь, як того вимагає мануал цього авто.
- А це 60 тис. кілометрів пробігу або чотири роки експлуатації автомобіля.
- Зате після цього ми можемо бути впевнені, що наш механізм ГРМ тепер, як мінімум 60 тис.кілометрів прослужить справно.
- На цьому нашу розповідь про заміну ременя ГРМ, помпи і роликів своїми руками на двигуні об'ємом 1,5 л Шевроле Авео закінчено.