Сучасні автомобілі оснащені спеціальними системами обдування, обігріву та вентиляції салону.
Для цієї мети використовуються такі пристрої, як вентилятор, пічка або обігрівач салону, а також кондиціонер.
Найчастіше ці системи об'єднують в одну систему вентиляції, опалення та кондиціонування.
У сучасних моделях автотранспортних засобів, серед яких і Чері Елара А21, вона ж Чері Естіна і Вортекс Естіна, використовується система клімат-контролю.
Обладнання автомобіля системою клімат-контролю має на меті створення і підтримання в салоні оптимального мікроклімату в салоні.
Причому задані параметри мікроклімату можуть підтримуватися незалежно від температури навколишнього середовища.
З цього випливає, що система клімат-контролю в стані підігрівати і охолоджувати повітряні потоки, що надходять в салон.
Для цього автомобіль обладнають спеціальними повітроводами для пропуску захоплених вентиляторами повітряних мас.
А для того, щоб можна було ефективно управляти цими потоками, в повітроводах встановлюються спеціальні заслонки.
З метою управління наявними повітряними заслонками, в пристрої автомобіля передбачені відповідні приводи.
У сучасних автомобілях це електричні приводи, управління якими винесено на відповідні регулятори, розташовані на центральній панелі.
Це дуже зручно, що дозволяє водієві швидко направити повітряні маси і потрібної температури на обдув лобового або бічних стекол, в область обличчя, ніг, а також в салон.
Незважаючи на це, бувають випадки, коли деталі приводів виходять з ладу або в них утворюються вироблення, так як багато які з них виготовляються з пластика.
В підсумку управління повітряними заслонками погіршується і, як результат, виникнення складнощів у створенні комфортного мікроклімату в салоні.
Регулюємо самостійно роботу повітряних заслонок Chery Elara A21
У пропонованій статті ми хочемо поділитися досвідом самостійного регулювання повітряних заслонок на Чері Елара А21.
- Так сталося, що раніше ми збільшили отвір охолоджуючої рідини в радіаторі пічки, замінили і правильно встановили всі повітропідвідні шланги.
- Крім того, замінили термостат і при розташуванні радіатора пічки з правого боку, температура повітря, що надходить в салон, нас не дуже влаштовує.
- Ні, загалом вона цілком нормальна, але іноді нам хотілося б і більшого прогрівання повітря.
- Загалом, все це наштовхнуло нас на думку, що наші заслонки повітряні працюють не зовсім коректно.
- А якщо бути точними, то, швидше за все, вони не повністю відкриваються.
- Мало того, раніше ми заміряли температуру повітря, що входить в салон автомобіля, і виявили, що при певному режимі пічки температура повітря в області обличчя біля верхніх дефлекторів становила 57 градусів.
- У той час, коли температура повітря в районі ніг становила цілих 78,3 градуса.
- До того ж дещо різнилася і температура повітря, що надходить на обдув лобового скла з температурою повітряних мас, що виходять з дефлектора, спрямованого в область обличчя.
- І тут у нас дозріла чергова думка.
- Адже справа в тому, що в нашому автомобілі регулювання положення повітряних заслонок здійснюється не за допомогою тросика, а відповідними регуляторами на центральній панелі торпеди.
- А раз так, значить це електричний привід, в ланцюзі якого повинен в обов'язковому порядку бути присутнім електромоторчик.
- У свою чергу в пристрої такого електромоторчика в обов'язковому порядку повинні бути шестерні.
- А шестерні, як ми знаємо, можуть буксувати, проскакувати при обертанні та ін.
- У зв'язку з цим заслонки можуть не відкритися повністю або навпаки – не закритися повністю.
- У будь-якому випадку, нульова точка такої заслонки запросто може бути зрушена в ту чи іншу сторону.
- Тому, щоб в цьому переконатися і підтвердити свої припущення або спростувати, ми вирішили дістатися до цих самих приводів повітряних заслонок.
- Розташовуються вони тут же під центральною консоллю внизу і дістатися до них можна з боку рульової колонки.
- Перше, що ми робимо, відкриваємо заслонку на впуск холодного повітря.
- Як бачимо, вона відкривається повністю і її сегмент відповідно провертається до відказу.
- Після цього пробуємо відкрити доступ гарячого повітря.
- І тут починається цікаве. Сегмент цієї заслонки в результаті починає обертатися з заїданням.
- І швидше за все з цієї причини заслонка гарячого потоку повітря повністю і не відкривається.
- А причиною такого становища є, швидше за все, центральна шестерня, в якій розбилася втулка.
- Тому ми вирішуємо зняти верхній привід, який нам все одно не дає можливості підібратися до приводу і самого механізму подачі гарячого повітря в салон Чері Елара.
- Після цього вручну відкриємо повністю заслонку гарячого повітря, прогріємо двигун і перевіримо температуру в салоні.
- Таким чином визначимо, є якісь зміни чи ні.
- Для початку нам треба було зняти повітродув.
- Він кріпиться за допомогою двох саморізів, один з яких розташований зверху на його корпусі.
- А другий саморіз є внизу корпусу.
- Але, тут варто відзначити, що відкрутити ці два саморіза виявилося дуже складно.
- Мало того, для того, щоб відкрутити один з саморізів, довелося навіть трохи розібрати педаль акселератора.
- Але, зате тепер ми можемо на власні очі спостерігати роботу всіх приводів і при необхідності здійснити їх регулювання.
- Спочатку перевіряємо роботу приводу при обдуві лобового скла.
- Для цього включаємо відповідний регулятор і дивимося за приводом.
- В одну сторону заслонка відкривається до кінця.
- А ось, коли включаємо в зворотню сторону, то, на наше переконання, заслонка відкривається не повністью.
- Тому вирішили від'єднати поки настроючі тяги на цій заслонці і перевірити, чи є у неї далі хід.
- Що стосується іншого приводу, то тут ми вже знаємо, що він заїдає, а його шестерня потребує ремонту або заміни.
- Тому знімаємо приводи повністю зі своїх місць, хоча це досить непросто.
- І тепер маємо повний доступ до механізмів всіх повітряних заслонок.
- Після цього відкриваємо повністю заслонку радіатора пічки Чері Елара.
- Встановлюємо всі потоки повітря в напрямку лобового скла і запускаємо двигун.
- Після цього спостерігаємо за температурою повітря.
- На термометрі біля лобового скла температура повітря піднялася вже до 40 градусів.
- Але, при цьому стрілка манометра температури охолоджуючої рідини в двигуні практично ще не піднялася.
- Тому даємо двигуну прогрітися ще, щоб стрілка манометра піднялася хоча б до другої поділки.
- Отже, стрілка манометра вже досягла другої поділки на шкалі.
- Температура повітря в районі лобового скла в цей час становить вже трохи більше 51 градуса.
- Даємо ще прогрітися двигуну приблизно на 2 тис.обертах і в результаті домагаємося того, що стрілка на манометрі піднявся до середнього положення.
- При цьому температура біля скла піднялася відповідно до 67 градусів.
- Це на підвищених обертах двигуна.
- Тому якщо скинути оберти і перейти на холості, то ясно, що температура тут дещо впаде.
- Внизу температура трохи нижча.
- Але, це нормально, якщо врахувати, що заслонка у нас тут закрита.
- Коли ж ми відкрили заслонку цю, то температура в області ніг піднялася вище 71 градуса.
- При цьому температура нагорі також не впала.
- Так, що температура приблизно однакова тепер скрізь.
- Все це говорить про те, що наші зусилля не виявилися марними.
- Після цього нам залишається тільки відрегулювати відкривання верхнього приводу повітряної заслонки.
- А на нижньому приводі необхідно ремонтувати втулку шестерні.
- Так як на вулиці наближається зима і ремонтувати цю шестерню просто немає часу, то ми залишимо цю заслонку в максимально відкритому положенні.
- Привід її ми на місце встановимо, але підключати поки не будемо.
- Для нас абсолютно не важливо яка цифра температури буде висвічуватися на дисплеї системи клімат-контролю.
- Головне, щоб досить гаряче повітря при цьому йшло на лобове скло.
- Цим ми доб'ємося швидкого його відтаювання взимку і відсутності запотівання.
- Поставити пічку в положення "повітря з салону" ми також поки не зможемо.
- Але в зимовий час це і не дуже важливо, хіба що для кондиціонера. Для обігріву салону це точно не важливо.
- У зв'язку з цим, як і говорилося, встановлюємо на свої місця обидва приводи повітряних заслонок, при цьому нижній не підключаємо, а верхній підключаємо до живлення.
- В результаті у нас виходить, що заслонка, яка подає нам повітря в область ніг, обличчя і на обдув стікла у нас виявляється в підключеному стані.
- А не підключеною залишається лише заслонка, що регулює тільки подачу холодного або гарячого повітря в салон автомашини.
- Зате в салоні у нас тепер весь час тепло, стікла обдуваються нормально, а при настанні весни ми відремонтуємо вже і відрегулюємо другий привід заслонки.
- На цьому розповідь нашу про самостійне регулювання приводів повітряної заслонки автомобіля Чері Елара А21 закінчено.