Комфортність пересування на автомобілі по дорожному полотну забезпечується наявністю амортизаторів.
Це спеціальні пристрої, що виконують роль демпфера, покликаного гасити або зменшувати поштовхи і удари, а також коливання від них, які отримують колеса транспортного засобу і його кузов.
Іншими словами, амортизатори забезпечують плавність ходу будь-якої автомашини.
У зв'язку з цим встановлюються вони на всіх чотирьох колесах, подібно до того, як це зроблено на автомобілях ЗАЗ Форза або їх копії для російського споживача Чері Вері.
Для того, щоб утримати вагу машини, в тому числі і відносно її коліс, а також забезпечити надійне з'єднання кузова з колесами і передачі на нього сили зчеплення коліс з дорожнім покриттям, в підвісці автомобіля встановлюють стійки амортизаторів.
Це один з елементів підвіски, який утримує кузов строго у вертикальному положенні щодо коліс під час різних кренів, а також при впливі бічних сил.
Для цього стійка збирається разом з амортизаторами (демпферами) і пружинами.
Сама по собі стійка амортизатора має досить міцний корпус з посиленим штоком.
У зв'язку з цим термін служби її досить великий, і вона рідко отримує пошкодження.
Основним же недоліком такого елемента підвіски є вихід з ладу амортизаторів або пошкодження пружин (тріщина або втома).
Саме це призводить до того, що доводиться замінювати деякі складові деталі або міняти всю стійку амортизатора в зборі.
Процедура демонтажу стійки, незважаючи на деяку трудомісткість, не є особливо складною.
У зв'язку з цим відремонтувати її або замінити може в принципі будь-який власник.
Міняємо власноруч задні стійки амортизаторів ZAZ Forza
У пропонованій новій статті ми вирішили поділитися своїм досвідом заміни задніх стійок амортизатора на автомобілі ЗАЗ Форза або на Чері Вері.
- Для того, щоб демонтувати стійку амортизатора задньої підвіски, необхідно в першу чергу зняти колесо.
- Після цього в вусі задньої балки знаходимо гайку болта нижнього кріплення стійки.
- А зовні цього вуха є головка цього болта.
- Так ось, нам необхідно відкрутити гайку і вийняти цей болт, щоб звільнити таким чином нижню частину стійки амортизатора.
- Після цього необхідно буде відпустити вгорі в багажнику гайку на штоці заднього амортизатора.
- Для цього потрібно відкрутити декоративну кришку і відкрутити гайку. Цим ми звільнимо верхній кінець стійки і потім витягнемо її через низ.
- Тобто, ніяких складнощів при демонтажі амортизаторної стійки бути не повинно.
- В результаті без особливих труднощів розкрутили і вийняли нижній болт з головкою і гайкою на 17.
- Тому тепер, коли нижня частина стійки у нас звільнена, переходимо до багажника.
- Тут знімаємо захисну кришку і отримуємо вільний доступ до штоку амортизатора з гайкою.
- Хочеться відзначити, що тут все дуже зручно і ніяких зусиль або особливих пристосувань для відкручування верхнього кріплення стійки не потрібно.
- Хоча радість наша від цього виявилася дещо передчасною.
- Справа в тому, що одну гайку на штоку ми благополучно відкрутили. І після цього зняли шайбу з нього.
- Але, під цією шайбою виявилася ще одна гайка.
- Але, діватися нікуди, необхідно і цю гайку відкручувати.
- І одна і друга гайка тут також на 17. Тобто, одним ключем ми можемо повністю демонтувати всю стійку амортизатора.
- Після того, як відкрутили другу гайку, знімаємо зі штока верхню подушку.
- Тепер знову переходимо вниз під крило кузова і якщо ніхто не притримує стійку тут, то вона просто впаде вниз.
- Тому витягуємо стійку ЗАЗ Форза на сторону і починаємо розбирати.
- Спочатку знімаємо ще одну невелику шайбу і потім нижню подушку.
- При огляді бачимо, що і одна і інша подушка знаходяться ще в досить хорошому стані.
- Далі нас знову чекав один приємний сюрприз.
- Виявилося, що стійка амортизатора тут влаштована таким чином, що для того, щоб її розібрати не потрібні спеціальні стяжки для стискання пружин.
- Тут досить відкрутити на штоку ще одну гайку і зняти з нього невелику втулку.
- І після цього можна вільно знімати пружину і інші деталі пристрою.
- Тому замінити таку стійку можна без особливих проблем і поодинці, без помічника.
- Отже, відкрутили гайку на штоку і знімаємо втулку.
- При цьому пружина не розправляється і не вистрілює, як зазвичай.
- У зв'язку з цим знімаємо далі ще одну невелику шайбу і потім верхню чашку.
- Ну і далі вільно знімаємо пружину разом з відбійником зі стійки.
- При перевірці сам амортизатор стійки виявився ще робочим.
- Тоді стає незрозумілим, чому ж ця стійка так стукала під час руху.
- Однак, як би там не було, але ми придбали вже нову амортизаторну стійку, тому і будемо її встановлювати.
- Одна тільки проблема, що нову стійку амортизатора поставили чомусь без опори.
- Тому доведеться зняти цю опору зі старої стійки і переставити на нову.
- Без особливих проблем збиваємо тарілку опори зі старою стійки.
- І встановили цю тарілку на нову стійку на своє місце.
- Ну і тепер будемо встановлювати нову пружину і збирати повністю стійку.
- Але, коли порівняли нову пружину зі старою, то виявилося, що нова пружина просіла практично на цілий виток.
- Крім того, будемо встановлювати і новий відбійник амортизатора, який ми попередньо придбали спеціально для цих цілей.
- В результаті зібрали ми нову амортизаторну стійку.
- При цьому пішло на це не більше п'яти хвилин часу.
- І все це завдяки абсолютно простому пристрою стійки амортизатора автомобіля ЗАЗ Форза.
- В результаті встановили знову зібраний амортизаторний пристрій на заднє колесо.
- Встановлювали в зворотньому порядку, витративши на це близько 20 хвилин всього.
- Так що, за годину можна самому вільно замінити обидві задні стійки амортизаторів на цій машині.
- До того ж, після заміни виявилося, що просвіт між колісною аркою і колесом значно збільшився.
- А до цього при повному завантаженні в п'ять чоловік кузов ззаду вже майже повністю сідав на колеса.
- Тому результат нас без сумніву порадував.
- А розповідь нашу про самостійну заміну задніх стійок амортизаторів Заз Форза на цьому закінчено.