Одним з основних вузлів трансмісії автомобіля китайських виробників Chery A13, згодом ЗАЗ Форза А13 для вітчизняного споживача і Чері Вері для реалізації на російському ринку, є коробка перемикання передач (КПП).
Наявність цього вузла продиктована необхідністю передавати крутний момент двигуна транспортного засобу на його провідні колеса.
Одночасно потрібно забезпечити роз'єднання колінвала мотора з тими ж провідними колесами, щоб мати можливість зупиняти авто або здійснювати двигуном холості оберти.
Разом з тим КПП дає можливість змінювати напрямок руху авто на протилежний, а також при необхідності відбирати частину потужності силового агрегату для забезпечення роботи ряду інших вузлів і механізмів.
Коробка перемикання передач-це досить складний агрегат, в корпусі якого зібрані вали з блоками шестерень, підшипників і цілого ряду інших деталей.
У зв'язку з цим не дивно, що такий вузол може виходити з ладу.
А так, як всі складові частини коробки заховані в його закритому корпусі, тому для проведення будь-якого ремонту необхідно знімати весь агрегат в зборі.
І тільки потім, в стаціонарних умовах проводити розбирання і необхідну заміну або ремонт.
Також потрібно відзначити, що коробка перемикання передач в силу своєї конструкції має пристойну вагу, а тому поодинці і без відповідного спорядження або стенду виконувати демонтаж її краще не здійснювати.
Однак, при наявності помічника, стенду або лебідки зняти коробку цілком можливо і в своєму гаражі.
Здійснюємо самостійно заміну КПП на ZAZ Forza A13
У цій статті ми хочемо розповісти про порядок демонтажу самостійно КПП на ЗАЗ Форза А13 або ж на Чері Вері.
- У зчепленні нашого автомобіля вийшов з ладу вижимний підшипник, а тому виникла необхідність знімати коробку перемикання передач.
- По-іншому дістатися до цього механізму просто не вийде.
- Пробіг автомобіля становить 98 тис. кілометрів і всі деталі на ньому стоять ті, що були встановлені ще на заводі при виготовленні. Виняток становить тільки датчик распредвала, який раніше був уже замінений.
- У зв'язку з цим ми від'єднали і зняли в першу чергу акумулятор, а після цього ще й повітряний фільтр.
- А потім, викрутивши два болта, зняли стартер.
- Далі нам необхідно від'єднати всі троси, приводи, механізми і трубки, які прикріплені до корпусу коробки і будуть заважати нам її знімати.
- Тому потрібно зняти механізм перемикання передач.
- Трос від цього механізму закріплений на механізмі вибору передач, що знаходиться в салоні автомобіля.
- Однак, тут криються свої виверти, без знання яких розкрутити механізм перемикання передач просто так не вийде.
- Справа в тому, що в механізмі є вилка.
- Так ось ця вилка входить своїм валом в отвір механізму.
- Тобто, знаходиться в зачепленні. Але, зняти цей механізм не вийде, навіть якщо ви викрутити його болти.
- Справа в тому, що болти вкручуються в наступний механізм, що під ним.
- Він розташований під ним і якщо його не підняти трохи, відпустивши попередньо болти його кріплення, то викрутити один з цих не вийде.
- Просто один з болтів механізму перемикання передач впирається в одну з деталей.
- Далі потрібно викрутити датчик колінвала.
- Так, як вижимний підшипник у нас має гідравлічний привід, то необхідно відкрутити також і головний циліндр зчеплення.
- Відкручується він дуже просто.
- Для цього внизу коробки ЗАЗ Форза А13 необхідно відкрутити два болта, якими кріпиться цей пристрій і зняти його.
- Також тут же знімаємо і фішку.
- Після того, як злили масло з коробки, то воно виявилося чорним, як земля.
- Мало того, в ємності, куди ми його злили, утворився значний осад через деякий час.
- Це масло заливалося вже самостійно, а тому можна зробити висновок, що якість його бажає бути набагато кращою.
- Тепер знімаємо ліве колесо і відкручуємо два болта кріплення стійки амортизатора до поворотного кулака.
- А також фіксуємо у верхньому положенні пружину разом зі стійкою амортизатора.
- Одночасно стиснувши трохи пружину.
- І після цього тягнемо на себе привід, витягаючи таким чином внутрішній Шрус з коробки.
- Тепер всю цю процедуру необхідно провести і з іншого боку автомобіля, щоб і там витягнути Шрус приводу з коробки.
- З однією лише різницею, що колесо там не знімаємо, а просто витягуємо Шрус з коробки.
- А також викручуємо ще тут же три болта цієї ж подушки.
- Точно такі ж три болта відкручуємо і з іншого боку коробки.
- Ще одним підтвердженням того, що коробка жодного разу не знімалася, є мітки на її корпусі, нанесені світло-зеленою фарбою.
- На цьому все, коробка перемикання передач практично повністю готова до демонтажу. В принципі нічого складного в цьому немає.
- Єдино складним є установка механізму перемикання передач.
- Зняти його в принципі не складе великих труднощів, але ось поставити на місце досить важко.
- І все через тих двох болтів, про які було розказано вище.
- Щоб було легше цей механізм встановлювати назад, радимо при знятті поставити мітку на корпусі коробки, щоб знати в якому положенні він у вас стояв.
- Зазвичай слід вибрати нейтральну передачу, при якій ричаг буде стояти строго вертикально вниз.
- Після цього можемо ставити домкрат під двигун і відкручувати всі болти по колу коробки перемикання передач, що з'єднують її з ним.
- При цьому будьте уважні, щоб нічого не пропустити.
- Особливо зверніть увагу на два болта, які заховані за масляним фільтром.
- Їх відразу так не видно, тому необхідно уважно дивитися.
- Відкрутивши всі болти, знімаємо коробку, під яку попередньо також встановили опору.
- На цьому нашу розповідь про самостійний демонтаж для заміни коробки перемикання передач ЗАЗ Форза А13 закінчено.